ثمره یکه تازی مافیای خودرو در کشور: فروش ماشین دو میلیاردی به صورت نوبتی!

  چهارشنبه، 20 اردیبهشت 1402 ID  کد خبر 339788
ثمره یکه تازی مافیای خودرو در کشور: فروش ماشین دو میلیاردی به صورت نوبتی!
ساعدنیوز: کلاف سردرگم بازار خودرو روز به روز پیچیده تر و مشکلات مردم در تهیه خودرو بیشتر می شود. در دومین دوره فروش سامانه یکپارچه خودرو علاوه بر عدم شرکت ایران خودرو در فروش، خودروهای میلیاردی از سوی مونتاژکاران با قرعه کشی به مردم فروخته می شود! این در حالی است که قیمت برخی خودروهای ارائه شده نیز به صورت قطعی مشخص نیست!

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از تسنیم، مطابق اعلام وزارت صمت دومین طرح سامانه یکپارچه خودرو برمبنای فرآیند نوبت‌دهی برای محصولات خودروسازان داخلی از امروز چهارشنبه مورخ 1402/02/20 آغاز شده است و متقاضیان تا پایان روز جمعه 1402/02/29 فرصت دارند نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک‌های اعلامی در سامانه یکپارچه خودرو، اقدام نمایند. شایان ذکر است محصولات ارائه‌شده توسط شرکتهای خودروساز از تاریخ 1402/02/20 در سامانه قابل مشاهده می‌باشند.

اما این طرح فروش دارای ابهاماتی است که همین امر متقاضیان را دچار سردرگمی کرده است.

1 ـ در لیست خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه خودرو، نام چند خودرو شامل کوییک مدل GX، ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک و اطلس درج شده است که هنوز قیمت قطعی این خودروها توسط خودروساز اعلام نشده است و به‌نوعی مردم باید خودرویی را بخرند که هیچ اطلاعی از قیمت آن ندارند.

فروش این دو خودرو در حالی در سامانه یکپارچه خودرو عنوان شده است که براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده و مصوبه شورای رقابت باید قیمت محصول قبل از اجرای طرح‌های فروش از سوی خودروساز اعلام شود و قانوناً نباید خودرویی را فروخت که قیمت نهایی آن هنوز اعلام نشده باشد.

2 ـ قیمت خودروهای مونتاژی چند روزی است که مورد مناقشه شرکت‌ها و شورای رقابت قرار گرفته است از یک طرف شورای رقابت اجرای قیمت‌ها را لازم الاجرا می‌داند و از طرف دیگر شرکت‌ها تمایلی به تغییر قیمت‌ها ندارند و همچنان ملاک فروش محصولات را قیمت‌های خود می‌دانند.

در زمان حاضر که طرح دومین مرحله فروش خودروهای مونتاژی آغاز شده است تکلیف خریداران مشخص نیست که این خودروها را می‌توانند با قیمت ارزان‌تر خریداری کنند یا مجبورند خودروها را با قیمت بالای شرکت‌ها خرید نمایند.

قیمت خودروهای عرضه‌شده در دومین طرح یکپارچه عرضه خودرو در کارخانه و بازار به‌شرح زیر است: (در این جدول قیمت خودروهای مونتاژی بر اساس اعلام شورای رقابت منتشر شده است)

نام خودرو

قیمت کارخانه

قیمت بازار

کوییک مدل GX

قیمت قطعی اعلام نشده

-

کوییک پلاس اتوماتیک

327میلیون و 87هزار تومان

455میلیون تومان

سایناS اتوماتیک

330میلیون و 932هزارتومان

-

کوییکR مدل GX

251میلیون و 262هزار تومان

367میلیون تومان

شاهین

425میلیون و 166هزار تومان

608میلیون تومان

شاهین اتوماتیک

قیمت قطعی اعلام نشده

-

ساینا مدل GX

قیمت قطعی اعلام نشده

-

سایناS

241میلیون و 81هزار تومان

370میلیون تومان

اطلس

قیمت قطعی اعلام نشده

-

آریزو6 پرو

1میلیارد و 243میلیون تومان

1میلیارد و 742میلیون تومان

فونیکس تیگو8 پرومکس

2میلیارد و 630میلیون تومان

3میلیارد و 320میلیون تومان

X55 پرو

983میلیون تومان

1میلیارد و 463میلیون تومان

X22 پرو اتوماتیک

646میلیون و 512هزار تومان

1میلیارد و 104میلیون تومان

X22 پرو دنده‌ای

615میلیون تومان

900میلیون تومان

آریزو5 توربو

1میلیارد و 55میلیون تومان

1میلیارد و 312میلیون تومان

فرداSX5

645میلیون و 730هزار تومان

1میلیارد و 516میلیون تومان

فرداT5

896میلیون تومان

1میلیارد و 757میلیون تومان

سوباM4

2میلیارد و 300میلیون تومان

--

جکS3

632میلیون و 328هزار تومان

1میلیارد و 210میلیون تومان

جکJ4

552میلیون و 593هزار تومان

900میلیون تومان

جکJ7

1میلیارد و 750میلیون تومان

1میلیارد و 942میلیون تومان


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (380 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (55 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (43 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس