دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

سطح روغن گیربکس را چگونه بررسی کنیم؟ 

سه شنبه، 26 دی 1402
با یک آزمایش ساده می‌توانید متوجه شوید که آیا گیربکس شما به اندازه کافی دارای روغن هست یا نه. برای یاد گرفتن اینکار ادامه این مطلب از ساعد نیوز را بخوانید.

روغن گیربکس خون حیات گیربکس اتوماتیک است. در تمامی مدل های گیربکس اتومات، روغن گیربکس نقش مشابهی را ایفا می کند و عملکرد استاندارد سیستم گیربکس را تنظیم می کند و عمر مفید اجزای آن را افزایش می دهد.پایین بودن سطح روغن گیربکس می تواند منجر به گرمای بیش از حد سیستم گیربکس، خرابی های قطعات مختلف گیربکس، مشکل در تعویض دنده، عدم حرکت خودرو و افزایش سرعت و…. می شود.

نحوه‌ی بررسی سطح روغن گیربکس


  • خودرو را در سطحی صاف پارک کنید، ترمز دستی را بکشید و موتور را روشن بگذارید. اجازه دهید موتور گرم شود و به کار خود ادامه دهد. مگر اینکه دفترچه راهنمای ماشین چیز دیگری را ذکر کرده باشد. (توجه داشته باشید که برخی از سطوح روغن گیربکس اتوماتیک با موتور خاموش بررسی می شود. پس به همین منظور دفترچه راهنمای خودرو را بررسی کنید).

  • گیج یا میله اندازه گیری روغن گیربکس را پیدا کنید. این میله معمولاً نزدیک جایی که گیربکس به عقب موتور می رسد، قرار دارد. (این میله اندازه گیری شبیه میله اندازه گیری روغن موتور است).

  • حالا این میله اندازه گیری را بردارید، با دستمال پاک کنید و دوباره به طور کامل وارد کنید و سپس دوباره میله را بردارید. احتیاط: روغن گیربکس ممکن است داغ باشد!

  • علامت گذاری های روی میله اندازه گیری ممکن است دارای نشانه های پر یا خالی و گرم یا سرد باشد. اگر سطح روغن گیربکس اتوماتیک به خط گرم یا پر نمی رسد، باید روغن گیربکس جدید را اضافه کنید.

  • اگر روغن گیربکس ماشین شما کم بود، خودرو را به مراکز معتبر ببرید تا افراد متخصص مراحل تخلیه و شارژ مجدد روغن گیربکس را به درستی انجام دهند. به دلیل اهمیت و حساسیت گیربکس اتوماتیک، توصیه می کنیم تخلیه و شارژ مجدد روغن گیربکس را شخصاً انجام ندهید.

سخن پایانی


با توجه به نقش بسیار بسیار مهمی که روغن گیربکس در گیربکس های اتوماتیک دارد، اگر سطح این مایع کم باشد و به آن توجهی نکنید، قطعاً آسیب های جدی برای گیربکس بوجود خواهد آمد تا جایی که ممکن است مجبور به تعویض کامل گیربکس شوید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ترجمه تخصصی متن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص