تحلیل احساسات در ارزهای دیجیتال

  یکشنبه، 01 تیر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
تحلیل احساسات در ارزهای دیجیتال
تحلیل کریپتو ( Crypto Sentiment ) یک مجموعه جامع تر از ابزارهای تجزیه و تحلیل احساسات را فراهم می‌کند. این ابزارها شامل شاخص تعادل استراتژیک و شاخص اطمینان بیش از حد است که نشان‌دهنده ریسک قرار گرفتن سرمایه گذاران در موقعیت‌های ریسکی، بر اساس رفتار قیمت بیتکوین می‌باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، هر تریدر ( trader ) خوب قطعا درباره تجزیه و تحلیل فنی(Technical Analysis) و بنیادی (Fundamental Analysis) و تاثیر آن را بر بازار کریپتو می داند. اما تجزیه و تحلیل احساسات ( Sentiment Analysis ) چیست؟
تجزیه و تحلیل احساسات ، که شامل تصمیم گیری مبتنی بر احساسات دیگر تریدرها است، به ویژه در بازار ارزهای رمزنگاری شده، مسلما بسیار مهم است .

احساسات سایر مردم اهمیت دارد

براساس احساسات خود معامله نکنید. این یکی از اولین قواعدی است که یک تریدر می آموزد؛ زیرا تمام احساساتی که با آن روبرو می شوید مانند پشیمانی، رضایت و یا ناامیدی می تواند منجر به یک فاجعه شود. اما درباره احساسات دیگران چه می شود؟ شما ممکن است یک ماشین معامله مکانیکی باشید که احساسات خود را کنترل می کند، اما بقیه بازار اینگونه رفتار نمی کند و تصمیم های آنها هرچند غیر منطقی، قیمت ها را در بازار تکان می دهد.

به عنوان نمونه ای از تجزیه و تحلیل احساسات، جابه جایی دوره ای بیتکوین توسط یکی از مدیران Mt Gox را در نظر بگیرید. هر بار که او مقداری کوین را به یک آدرس دیگر ارسال می کند، قیمت بیت کوین کاهش می یابد. از لحاظ فنی، این اتفاق به این دلیل
می افتد که مردم انتظار دارند که وقتی او ۸۰۰۰ بیتکوین را وارد بازار آزاد می کند، قیمت بیتکوین سقوط کند. با وجود اینکه مدیر مذکور اطمینان داده است که کوین هایش را به این شکل به فروش نمی رساند، اما قیمت بیتکوین در لحظه جابه جایی توسط وی، کاهش می یابد. تنها تفسیر این است که تریدرها انتظار دارند که بقیه تریدرها با شنیدن این خبر اقدام به فروش بیتکوین هایشان خواهند کرد. حتی اگر به حرف مدیر اطمینان دارید، تجزیه و تحلیل ساده احساسات به شما می گوید که اقدام به فروش بیتکوین خود کنید.

ارتباط مستقیم بین تجزیه و تحلیل فنی، بنیادی و احساسات

تجزیه و تحلیل فنی، بنیادی و احساسات موضوعاتی هستند که با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند. حتی اگر شما به طور آشکارا فاکتور تجزیه و تحلیل احساسات را در مبادلات خود در نظر نگیرید، این امر بر تصمیمات شما تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، تعدادی از تریدرهای معروف ارزهای رمزنگاری شده، کمی به TRX علاقه دارند که به نظر می رسد این کوین، یک کوین بی ارزش و بدون آینده است. این باعث نمی شود که هر زمان قیمت این کوین کاهش پیدا کرد و به سطح حمایت خود رسید، تریدرها اقدام به خرید این کوین نکنند. چرا؟ از آنجا که آنها تقریبا مطمئن هستند که دوباره قیمت این کوین افزایش می یابد، اما نمی توانند دلایل منطقی آن را با استفاده از تجزیه تحلیل فنی یا بنیادی توضیح دهند.

تجزیه و تحلیل احساسات اساسا پیشگویی خود را انجام می دهد: اگر تریدرها به اندازه کافی به X باور داشته باشند، X تحقق می یابد. به عنوان مثال، آیا قیمت کوین ها پس از اضافه شدن به بایننس ( Binance ) به دلیل افزایش نقدینگی و امکان قابل دسترس بودن توسط سرمایه گذاران، به میزان ۱۰۰ درصد افزایش می یابد؟ و یا این افزایش قیمت ناشی از انتظار همه برای افزایش قیمت است و این امر منجر به تحریک تریدرها برای خرید این کوین می شود؟

ابزار تجزیه و تحلیل احساسات

ابزارهایی وجود دارند که در یک نقطه مشخص از زمان، تحلیل ساده ای از احساسات عمومی بازار انجام می دهند. یک مثال، شاخص ترس و طمع ( Fear & Greed Index ) است که احساسات را از طیف وسیعی از منابع جمع آوری کرده و نمودار آن را ترسیم می کند. تحلیل کریپتو ( Crypto Sentiment ) یک مجموعه جامع تر از ابزارهای تجزیه و تحلیل احساسات را فراهم می کند. این ابزارها شامل شاخص تعادل استراتژیک و شاخص اطمینان بیش از حد است که نشان دهنده ریسک قرار گرفتن سرمایه گذاران در موقعیت های ریسکی، بر اساس رفتار قیمت بیتکوین می باشد.

تریدرهای خوب در زمان ورود و خروج خود به بازار، تجزیه و تحلیل احساسات را در نظر می گیرند. آنها ممکن است به صراحت به نام آن اشاره نکنند، اما وقتی می بینند، آن را می دانند. برای تمام ابزارهای خودکار، ربات ها و شاخص هایی که در طول سال ها توسعه یافته اند، بازارها بسیار غیر منطقی و غرق در احساسات انسانی هستند. بسیاری از تریدرها پرش زیاد بیتکوین و آلت کوین ها را پس از نشست Consensus پیش بینی کرده اند. چرا؟ از آنجا که این اتفاق در سال گذشته رخ داد. این مهم نیست که اتفاق سال گذشته تصادف بوده است یا نه. مهم این است که اگر تعداد کافی از سرمایه گذاران انتظار داشته باشند که این اتفاق در سال جاری نیز بیفتد، پس رخ خواهد داد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (456 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (309 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (7 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (1 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (6 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (4 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند