دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / طلا و جواهرات /

طلا بر سلامت جسمی نوزاد چه تاثیری دارد؟ 

پنجشنبه، 23 مرداد 1399
خرید طلا در بین مردم بسیار رایج است، هم از نظر زینتی و هم جنبه سرمایه­گذاری تقریبا تمام افراد تمایل به خرید طلا دارند. تمایل به خرید طلا در بانوان و دختران بسیار بیشتر از سایر افراد است. هنگام تولد نوزاد پدر و مادر و بسیاری از اقوام اقدام به خرید طلا می­کنند.

تاثیر طلا بر سلامت جسمی نوزاد دختر

  • درمان مشکلات معده
  • کمک به رفع بداخلاقی
  • تقویت مشکلات قلبی عروقی
  • کاهش ریزش مو
  • برطرف شدن مشکلات پوستی و بیماری های مربوط به ناخن
  • گریه­ی زیاد کودکان و نوزادان
  • کمک به رفع اسهال
  • جلوگیری از بیماران صرع در کودکان
  • افزایش گلبول های قرمز در نوزادان دختر

سرمایه­ گذاری برای آینده کودکان با خرید طلا و جواهر

طلا یکی از مهم­ترین موارد برای سرمایه­گذاری است، و می­تواند تضمینی برای آینده­ی نوزادان باشد. همچنین خرید طلا برای کودکان به تقویت روحیه مدیریت آن­ها کمک بسیاری می­کند.

چه نوع طلایی برای کودک مناسب است؟

تنوع طلا و جواهرات در بازار باعث شده بسیاری افراد هنگام خرید طلا نتوانند تصمیم درستی برای انتخاب طلا بگیرند. ابتدا باهم نکاتی را در مورد انتخاب طلا بررسی می­کنیم و در ادامه نمونه ای از زیباترین طلاها را به شما معرفی می­کنیم.

اولین و مهم­ترین نکنه برای خرید طلای کودک توجه به سن کودک است. اگر نوزاد تازه متولد شده است بهتر است از طلاهایی استقاده شود که ظریف و سبک باشند. همچنین مواظب باشید تیغ، میخ یا هر چیزی که باعث آسیب به نوزاد می­شوند نداشته باشند.

تنوع طلا و جواهر در بازار بسیار زیاد است و گاهی باعث سردرگمی در خرید می­شود. فروشگاه اینترنتی ساعتچی کلکسیونی از زیباترین طلا ها را برای کودکان و نوزادان شما طراحی کرده است. در ادامه تعدادی از زیباترین و مناسب ترین این محصولات را به شما معرفی می­کنیم

گوشواره

گوشواره یکی از زیباترین جواهراتی است که برای دختران حتی در سنین بسیار کم قابل استفاده است. گوشواره ها در بینی و ناف هم استفاده می شوند. دقت کنید بی خطر ترین محل برای استفاده از گوشواره لاله های گوش است. برای نوزادان هم بهتر است فقط از لاله گوش برای استفاده از گوشواره استفاده کنید. برای نوزادان و کودکان زیر ۳ سال حتما باید مواظب باشید گوشواره به گونه­ای باشد که کودکان نتوانند آن را باز کنند زیرا ممکن است گم شود یا کودک آن را ببلعد.

برای نوزادان به دلیل پوست لطیف و حساسشان بهتر است گوشواره های طلا تهیه کرد، طلا فلزی است که به هیچ عنوان آلرژی زا نیست و سازگار با تمام جنس پوست است.اما چون تمام جواهراتی که از طلا ساخته می شوند آلیاژی از طلا هستند باید دقت کنیم گوشواره نوزادی که می خواهیم بخریم عیار بالایی( در ترکیب آلیاژ طلا ،درصد بیشتری فلز طلا نسبت به فلزات دیگر باشد ) داشته باشد.همچنین اگر می خواهید برای نوزاد خود گوشواره طلا سفید بخرید، به نوع روکش طلا و آبکاری طلا آن توجه کنید چرا که در برخی طلاهای سفید از روکش رودیم استفاده می کنند، در این صورت ممکن است نوزاد و یا کودک شما به گوشواره واکنش های آلرژیک نشان دهد. البته توجه داشته باشید که گاهی اوقات پوست بنا به دلایلی با خود به طلا حساسیت نشان می دهد یا اینکه به سببش طلا پوست را سیاه می کند .

گوشواره های نوزادان و کودکان بهتر است که بسیار سبک باشند؛ از خرید گوشواره هایی با سنگ و نگین زیاد بپرهیزید و اگر هم می خواهید گوشواره ای به همراه نگین بخرید توجه کنید نگین و یا سنگ آن کوچک و سبک باشد، چراکه غضروف و پوست نوزاد و کودکان زیر یک سال بسیار نرمند و اگر گوشواره ای سنگین در گوش آن ها آویزان کنیم علاوه بر اذیت شدن گوش، سوراخ گوششان کشیده می شود و از شکل و فرم زیبای گوش آن ها می کاهد.قفل گوشواره های نوزاد باید طوری باشد که نه گوش نوزاد را اذیت کند و نه با تکانی باز شود چرا که همه ما در مهمانی ها شاهد دست به دست شدن نوزدان و یا کودکان هستیم؛ یا اگر حواسمان نباشد در حین شیر دادن به نوزاد و یا عوض کردن او، قفل گوشواره باز می شود و گوشواره گم می شود.

از خرید گوشواره میخی برای نوزادان خودداری کنید؛ چرا که میخ گوشواره به پشت گوش نوزاد و کودک آسیب می رساند و یا این که کودکان 6 ماه به بالا ممکن است با آن بازی کنند و پیچ پشت آن را درآورده و به دهان بگذارند.بهترین قفل نیز برای گوشواره مخصوص نوزادان ، قفل حلقه ای-فرانسوی است. این نوع قفل هم به راحتی باز و بسته می شود و هم قفلی قابل اعتماد در عموم مصرف کنندگان این مدل قفل گوشواره است.

توصیه های ایمنی برای سوراخ کردن گوش

البته اگر مراقبت های لازم بعد از این عمل ساده را درست انجام ندهید؛ گوشواره را نمی توانید در گوش خود نگه دارید؛ پس تا وقتی که زخم گوش هایتان کاملا خوب نشده است، به این موارد توجه کافی داشته باشید:

۱- اگر قصد دارید گوشواره ای غیر از جنس طلا به گوشتان بیندازید، حتما با فردی که گوشتان را سوراخ می کند مشورت کنید و از درستی انتخاب گوشواره خود مطمئن شوید.

۲- اگر پوست حساسی دارید، احتمالا تنها گزینه مناسب برای شما گوشواره ای از جنس طلا یا نقره مرغوب است. یادتان باشد که قبل از لمس کردن گوش هایتان، دست خود را بشویید. این کار احتمال عفونت و گسترش آلودگی را کاهش می دهد.

۳- گوشواره هایتان را باید روزی دوبار (یک بار صبح و یک بار شب) تمیز کنید.

۴- برای تمیز کردن اطراف سوراخ گوش نیز از محلول ضد عفونی کننده مخصوص گوش استفاده کنید. محلول را روی تکه پنبه ای بمالید و ناحیه بین گوش و گوشواره را تمیز کنید.

۵- چند بار در روز، گوشواره را در گوشتان بچرخانید؛ این کار مانع از چسبیدن گوشواره به زخم سوراخ گوش می شود.

۶- گوشواره را تا زمان مشخصی در گوش نگه دارید. شما باید حداقل بین ۴ تا ۶ هفته بعد از عمل سوراخ کردن گوش از گوشواره استفاده کنید، وگرنه زخم تازه، جوش می خورد و سوراخ ناپدید می شود.

۷- اگر بعد از گذشت یک روز از سوراخ کردن گوشتان قرمزی و تورم یا درد مشاهده کردید، با احتمال اینکه علایم عفونت است، به پزشک عمومی مراجعه کنید.

۸- یادتان باشد که در مدت ترمیم گوش، از هیچ نوع افشانه مخصوص مو یا خوشبوکننده و ادکلن استفاده نکنید. درضمن، تا قبل از درمان محل، با گوشواره هایتان بازی نکنید و آن را نکشید تا باعث پشیمانی نشود!


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل اکسپت مقاله
گام به گام مراحل چاپ کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی