دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / طلا و جواهرات /

تمیز کردن طلا و جواهر در خانه 

دوشنبه، 04 اسفند 1399
شاید بسیاری گمان کنند که تنها یک جواهرساز حرفه‌ای قادر است تا زیورآلات شما را به همان زیبایی ابتدایی درآورده و ناپاکی‌ها را از چهرۀ آن بزداید اما در حقیقت بسیاری از فعالیت‌ها هستند که در خانه و با کوچک‌ترین امکانات می‌توانند پاک‌سازی مناسبی انجام دهند اما بسته به نوع جواهرات باید روش خاصی را پیش بگیرید

طلا و جواهرات اغلب به گونه ای ساخته می شوند که تا سال های طولانی دوام دارند. حتی برخی از نمونه ها به قدری خوش ساخت و باکیفیت هستند که تا چندین نسل بین اعضای خانواده دست به دست می شوند.اما علاوه بر کیفیت ساخت زیورآلات و مصنوعات طلا، نحوه مراقبت و نگهداری از آنها نیز در طول عمرشان تاثیر بسیار زیادی دارد. به توصیه کارشناسان لازم است دست کم سالی یک بار طلا و جواهرات خود را شست وشو دهید و زیر و بم آن را تمیز کنید. برای این منظور هم لازم نیست حتما نزد کارشناس یا متخصص این صنعت بروید، خودتان در خانه هم می توانید این کار را انجام دهید.در اولین قدم باید طلا و جواهرات خود را از هم جدا کنید. درجه سختی سنگ ها با یکدیگر متفاوت است و ممکن است یک سنگ روی سنگی دیگر یا زنجیر طلا خراش ایجاد کند. به همین خاطر بسیار مهم است که همه آنها را جدا از هم نگهداری کنید و در یک جعبه روی هم نریزید.زنجیرها را یا آویزان کنید یا در جعبه های بلند به صورت کشیده و بدن هیچ پیج و تابی بگذارید. گوشواره ، دستبند و دیگر زیورآلات نیز را نیز از هم جدا کرده و در جعبه های مخصوص خودشان قرار دهید.

تمیز کردن طلا و جواهر در خانه

شاید بسیاری گمان کنند که تنها یک جواهرساز حرفه ای قادر است تا زیورآلات شما را به همان زیبایی ابتدایی درآورده و ناپاکی ها را از چهرۀ آن بزداید اما در حقیقت بسیاری از فعالیت ها هستند که در خانه و با کوچک ترین امکانات می توانند پاک سازی مناسبی انجام دهند اما بسته به نوع جواهرات باید روش خاصی را پیش بگیرید در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین روش های تمیز کردن و تمیز نگه داشتن جواهرات خود را دانسته و با عمل به آن ها زیورآلاتی همیشه رؤیایی و درخشان را داشته باشید.

  • محلول آمونیاک:

اگر طلا و جواهرات شما با انواع زیورهایی مانند مروارید تزئین نشده باشد می توانید از محلول آمونیاک در کنار آب گرم استفاده کرده و آن ها را باهم مخلوط نمایید و از ترکیب این دو یک پاک کنندۀ قوی برای تمیز نمودن سطح طلاهای خود بسازید.

  • سفیدکننده:

تبادل یونی حاصل از واکنش سفیدکننده ها بر جرم های موجود بر روی زیورآلات شما به جلا دادن و پاک نمودن آن ها کمک می کند در این حالت فقط کافی است پودر را با آب داغ مخلوط کرده و طلا را در آن یک دقیقه بغلطانید و سپس آن را با آب گرم شسته و خشک نمایید.

  • مایع جواهرات نقره:

مایع های مخصوص که به منظور بازگرداندن درخشش به جواهرات نقره استفاده می شوند تأثیر فوری و آنی داشته و شما بدون کوچک ترین زحمت می توانید به نتیجۀ مطلوب نائل آیید، فقط باید نقره را درون آن ها چرخانده و سپس با یک حولۀ نرم، کاملاً جواهرات خود را تمیز نمایید.

  • جوش شیرین:

تهیۀ یک لایۀ نازک از جوش شیرین که سطح جواهرات شما را کاملاً بپوشاند می تواند تمامی منافذغیرقابل دسترس را به خوبی پاک نماید اما مسلماً به سنگ های قیمتی صدمه وارد می کند پس با احتیاط کامل از آن استفاده کرده و این نکته را به خاطر بسپارید.

  • پارچه جلا دهنده:

این پارچه ها که مخصوص جواهرات نقره ای دارای سنگ های زینتی هستند، بسیار کاربرد داشته و با حفظ سلامت سنگ ها به پاک سازی نقره می پردازند و فقط کافی است این پارچه را بر روی قسمت های فلزی به آرامی بکشید و سپس تفاوت را مشاهده کنید.

اگر به دنبال روشی هستید که سنگ های قیمتی خود را بدون کوچک ترین صدمه به آن ها تمیز و براق نمایید استفاده از آب گازدار بهترین گزینه است که خیساندن در آن به مدت موردنیاز بهترین راه رها شدن از شر لایه های تیره بر روی این سنگ ها است این نوع جواهرات به علت اینکه حساس هستند از هر شوینده ای نمی توان برای درخشان نمودن آن ها استفاده نمود و آب گازدار بهترین گزینه است.

همیشه دقت داشته باشید طلا و جواهرات خود را از جایی بخرید که گارانتی داشته باشد و در صورت خرابی بتوانید به خود فرد و یا مغازه مراجعه نمایید تا در صورت خرابی دست افراد غیر معتبر نیفتد. خوشبختانه یکی از افتخارات ما در مرجع تخصصی طلا و جواهر ایران – سایت زر این است که با افتخار همه موارد خریداری شده تا دو سال شامل گارانتی و تا 50 سال ضانت خدمات پس از فروش برای مشتریان خود دارد.یکی از محبوب ترین آیتم های طلا و جواهر، حلقه و یا انگشتر است که تقریبا می توان گفت در دست همه طلا و جواهر دوستان نیز هست. دقت داشته باشید در هنگام خواب حلقه و انگشتر را از دستان خود در بیاورید چرا که استفاده از حلقه برای یک مدت طولانی باعث تجمع باکتری ها بین حلقه و پوست، می شود که می تواند باعث آلرژیهای پوستی شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل سابمیت مقاله
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!