طرز درست کردن سوپ گوجه فرنگی

  یکشنبه، 29 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز درست کردن سوپ گوجه فرنگی
“سوپ گوجه فرنگی” یک پیش غذای خوشمزه و دلپذیر برای علاقه مندان به سوپ است.برای آموزش تهیه آن با ما همراه باشید.

سوپ گوجه فرنگی یکی از پیش غذاهای خوشمزه و سالم بین المللی است که با دستورهای زیادی تهیه می شود. سوپ گوجه فرنگی از سوپ هایی می باشد که شاید در میان ایرانیان کمتر شناخته شده باشدف اما جالب است بدانید این سوپ در اروپا یکی از محبوب ترین سوپ های رستورانی محسوب می شود و به همین دلیل دستورهای پخت فراوانی برایش ابداع شده است، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم سوپ گوجه فرنگی

  • پیاز ۱ عدد
  • کره ۵۰ گرم
  • آب گوشت ۱ لیتر
  • گوجه فرنگی ۸ عدد
  • آرد ۱ قاشق غذاخوری
  • جعفری تازه به اندازه کافی
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی

ابتدا ۴ لیوان آب داخل قابلمه ای می ریزیم و درب آن را می گذاریم و روی حرارت زیاد قابلمه را قرار می دهیم تا آب سریع تر بجوش بیاید.تا جوش آمدن آب گوجه فرنگی ها را می شوییم و زمان بجوش آمدن آب داخل آب در حال جوش قرار می دهیم و ۳ دقیقه زمان می دهیم تا در آب جوش بماند و بعد از آب خارج می کنیم و در آبکش قرار می دهیم و صبر می کنیم تا خنک شوند.سپس پوست روی گوجه فرنگی ها را با دست می گیریم و روی تخته آشپزخانه آن ها را خرد می کنیم و در مخلوط کن می ریزم تا پوره شوند و یا با گوشت کوب آن ها را خوب له می کنیم.سپس پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و قابلمه ای را روی حرارت می گذاریم و کره را داخل آن قرار می دهیم تا ذوب شود و پیاز را به کره می افزاییم و تفت می دهیم تا نرم و طلایی شود و آن وقت آرد را به آن ها اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ آرد کاملا تغییر کند و بوی خامی اش از بین برود.بعد در تابه ای کوچک کمی روغن می ریزیم و رب را روی روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و پیاپی آن را هم می زنیم تا رنگ روغن قرمز شود و بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و به مواد اضافه می کنیم و تفت می دهیم و در آخر پوره گوجه فرنگی را می افزاییم و بلافاصله آب گوشت را روی مواد می ریزیم و حرارت را ملایم می کنیم تا سوپ آرام آرام به جوش بیاید ، در ادامه کمی نمک ، فلفل سیاه و جعفری خرد شده به آن می افزاییم و پس از ۱۰ دقیقه بعد سوپ آماده سرو است.

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی با برنج یا جو و ریحان به سبک مدیترانه ای و ترکیه ای

مواد لازم

  • فلفل دلمه ای قرمز: ۲ عدد
  • زوغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
  • پیاز: ۱ عدد متوسط
  • هویج: ۱ عدد بزرگ
  • سیر: ۳ حبه رنده شده
  • آب مرغ: ۲ لیوان فرانسوی دسته دار
  • گوجه فرنگی خرد شده: ۲ لیوان فرانسوی دسته دار
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار دلخواه
  • شکر: ۱ قاشق چایخوری
  • ریحان تازه: ۵ شاخه
  • برنج: ۲/۳ لیوان فرانسوی دسته دار
  • خامه صبحانه: ½ لیوان فرانسوی دسته دار
  • پنیر پارمزان رنده شده: برای سرو روی سوپ

طرز تهیه

برای طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی با برنج از جو هم می توانید استفاده کنید. ابتدا ریحان ها را بشورید و سپس با یک نخ مخصوص پخت و پز ببندید و دسته کنید. برنج را هم بشورید و دم کنید، چون می خواهیم برنج در سوپ مشخص باشد به همین خاطر برنج را در سوپ نمی پزیم تا موقع پوره کردن سوپ له و ناپدید نشود. حالا فلفل های دلمه ای را روی گاز یا داخل فر کباب کنید، این یک نکته خوشمزه شدن سوپ گوجه فرنگی و برنج و ریحان است. سپس پوست و تخم فلفل ها را جدا و آن ها را ساطوری خرد کنید و صبر کنید تا خنک شوند.

در یک قابلمه کمی روغن بریزید و پیاز را ساطوری خرد کنید و تفت دهید. هویج را هم ریز خرد کنید و به پیاز اضافه کنید تا خوب تفت بخورد. سپس سیرهای رنده شده را هم اضافه کنید. کمی که سیر تفت خورد رب گوجه فرنگی را هم اضافه کنید و خیلی کم تفت بدهید. حالا آب مرغ، گوجه فرنگی های ریز خرد شده و فلفل دلمه ای ریز خرد شده را هم اضافه کنید و شعله گاز را زیاد کنید تا جوش بیاید. وقتی محتوای داخل قابلمه به جوش آمد نمک، فلفل، شکر و دسته ریحان را اضافه کنید. اجازه دهید مواد داخل قابلمه جوش بیاید و سپس زیر شعله را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید تا مواد خوب بپزند و نرم شوند.

بعد از پخته شدن مواد شعله گاز را خاموش کنید و ریحان دسته شده را از قابلمه خارج کنید چون ما فقط به عطر ریحان نیاز داریم. وقتی سوپ کمی از حرارت افتاد نیمی از خامه را به سوپ اضافه کنید و سپس سوپ را با گوشتکوب برقی یا غذاساز پوره کنید. سوپ را داخل یک ظرف بریزید و برنج پخته شده را به آن اضافه کنید و به آرامی هم بزنید.برای تزیین سوپ موقع سرو آن، باقی مانده خامه صبحانه، پنیر پارمزان و در صورت تمایل چند برگ ریحان تازه یا رزماری روی سوپ بریزید. اگر طعم سوپ گوجه فرنگی را تند می پسندید در هنگام سرو مقداری فلفل چیلی به آن اضافه کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (336 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (30 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس