طرز درست کردن سالاد هندوانه 

  شنبه، 04 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز درست کردن سالاد هندوانه 
نان و پنیر و هندوانه از قدیم یک غذای سالم و آسان به شمار محسوب می شده است، این سالاد نیز با ترکیبی شبیه به این غذای قدیمی با داشتن میوه و پنیر بخشی از فیبر، پروتئین و ویتامین‌های مورد نیاز بدن شما را تامین ‌می‌کند. طرز تهیه سالاد هندوانه را در ادامه بخوانید.

سالاد هندوانه یک پیش غذای جذاب تابستانی می تواند باشد که با ترکیب هندوانه و پنیر و خیار بدست می آید و برخی نعنا یا اسفناج را به همراه گوجه گیلاسی به این سالاد خوشمزه و رژیمی اضافه می کنند. برای سس سالاد هندوانه می توانید از روغن زیتون یا از آب لیمو ترش استفاده کنید ولی چون طبع این سالاد سرد است و بهتر است در کنار آن نعنا یا گردو هم سرو شود تا طبع غذا متعادل شود. شما برای تنوع در سالاد ها و یا رژیم خود می توانید از سالاد هندوانه استفاده کنید یا می توانید از این سالاد در میان وعده های خود استفاده کنید. در روزهای گرم تابسونی یکی از بهترین سالاد ها که به خنک شدن دمای بدن کمک می کند همین سالاد هندوانه است ترکیب آن با پنیر فتا ما را به دوران بچگی می برد. اما از خواص این سالاد می توان به سم زادیی بدن به دلیل داشتن هندوانه و آبرسانی به بدن زیرا هندوانه از ۹۲% آب تشکیل شده است اشاره کرد، هندوانه به سلامت کلیه و عملکرد آن بهبود می بخشد و حاوی زیادی مقادیر کلسیم و پتاسیم است، برای سلامت قلب و استخوان و تنظیم قند و خون بدن و کاهش وزن مفید است. امروز سالاد هندوانه بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد آن را می توانید به عنوان سالادهای رژیمی خود و یا برای مهمانی ها استفاده کنید با ما همراه باشید.

مراحل تهیه ی سالاد هندوانه

مواد لازم برای سالاد هندوانه:

  • پیاز قرمز ۱ عدد کوچک
  • لیمو ترش ۴ عدد
  • هندوانه ۱۵۰۰ گرم
  • پنیر فتا ۲۵۰ گرم
  • جعفری ۱ دسته
  • نعناع ۱ دسته
  • روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
  • زیتون سیاه ۱۵۰ گرم
  • فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد هندوانه:

  • پیاز خرد شده را در ظرفی بریزید. 2 عدد از لیمو ها را برش داده و آب آن ها را روی پیاز ها بریزید. با توجه به ذائقه تان و میزان آبدار بودن لیموها می توانید از لیموی بیشتری استفاده کنید.
  • در ظرفی دیگر، هندوانه و پنیر فتای خرد شده را به همراه برگ های جعفری و ریحان خرد شده ترکیب کنید.
  • ترکیب پیاز و آب لیمو را به همراه زیتون و روغن زیتون روی سالاد بریزید. خیلی آرام با دست هایتان سالاد را با هم ترکیب کنید تا تکه های هندوانه و پنیر تغییر شکل ندهند.
  • به سالاد کمی فلفل سیاه اضافه کنید و آن را بچشید. در صورت لزوم آب لیموی بیشتری به آن اضافه کنید.

سالاد خوشمزه تابستانی هندوانه و خیار:

مواد لازم برای تهیه سالاد خوشمزه تابستانی هندوانه و خیار:

  • هندوانه کوچک یک عدد
  • خیار بدون دانه که بسیار باریک برش داده شده ۲ عدد
  • پنیر ریکوتا یا پنیر تبریز ۲۰۰ گرم
  • دانه کدو تنبل نمک زده شده و سرخ شده ¼ فنجان
  • روغن زیتون به مقدار لازم
  • نمک دریایی و فلفل سیاه به مقدار لازم

پنیر ریکوتا یک نوع پنیر ایتالیایی است که اصالت آن به شهر سیسیل باز می گردد و به وسیله باقیمانده آب پنیر پس از تولید آن تهیه می شود. ریکوتا در لغت به معنای دوباره پخته شده است. به دلیل اینکه طی فرآیند تولید، بیشتر چربی جذب پنیر اصلی می شود، ریکوتا دارای مقدار چربی اندکی است. این پنیر سرشار از کلسیم، پروتئین، فسفر و انواع ویتامین هاست و تا ۶ ماه می توان آن را در فریزر نگه داشت.

طرز تهیه سالاد تابستانی هندوانه و خیار :

تهیه این سالاد تابستانی بسیار ساده است. فقط کافی است هندوانه را به میزان لازم خرد کرده و به شکل مثلثی و باریک برش دهید. حتما هسته ها را جدا کنید که خوردن سالاد آسان تر شود.خیارها را به حلقه های باریک برش داده و به این ترکیب اضافه کنید. معمولا دو مرحله اول به صورت نوبتی انجام می شود که خیار و هندوانه لا به لای هم قرار بگیرند.سپس پنیر ریکوتا (در صورتی که به پنیر ریکوتا دسترسی نداشتید از پنیر لیقوان یا پنیر تبریز استفاده کنید.) را به صورت خلالی برش داده و لا به لای خیار و هندوانه قرار دهید.در نهایت دانه های کدو را روی سالاد ریخته و نمک و فلفل به میزان دلخواه اضافه کرده و مقدار کمی روغن زیتون روی آن می ریزیم. سالاد تابستانی هندوانه و خیار آماده سرو است. نوش جان!


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (210 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (160 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (120 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (74 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (38 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (33 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (24 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر) لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی (14 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دانلود آهنگ جدید «بیا بریم کوه» از رضا ملک زاده+فیلم/ پاشو دنیا رو جمع کن بریم دریا کنار...
فال روزانه امروز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه جمعه 8 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 8 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 8 تیر 1403+فیلم
زاکانی از انتخابات انصراف داد
درخواست کمک مالی از محمود احمدی نژاد در مراسم ختم مادر سردار سلیمانی و پاسخ وی
رئیس دانشکده علوم پایه تربیت مدرس در مکه مکرمه درگذشت+ بیوگرافی مرحوم رسول ملک‌فر
جشن تولد ساده و خودمونی پسر دوم المیرا شریفی مقدم با کیک توت فرنگی با حضور یک مهمان ویژه
بررسی همه راه‌های ممکن حمله بایدن و ترامپ به یکدیگر در مناظره امروز
غذا با گوشت انسان در این رستوران بین راهی جاده چالوس! جنایتی که این گونه برملا شد
نامه نامزد انصرافی به خانواده شهید رئیسی/ خداوند شاهد است که تمام توان خود را برای دفاع از خدمات سید محرومان به کار گرفتم
یخ مشارکت در این دوره از انتخابات آب می‌شود
مردی که در زندگی خود یک زن هم از نزدیک ندید +عکس