طرز درست کردن سوپ کدو حلوایی

  شنبه، 28 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز درست کردن سوپ کدو حلوایی
کدو حلوایی (کدو تنبل) جزو گیاهانی با طبع سرد و دارای املاح و ویتامین‌هایی مانند ویتامین D، ویتامین A، ویتامین b۱۲ ،قند و پروتئین است که از مهمترین خواص این میوه جادویی می‌توان به کاهش قند خون اشاره کرد. جالب است بدانیم که کدو حلوایی یا همان کدو تنبل میتواند ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین کند.

کدو حلوایی سرشار از ویتامین های مختلف و عالی است و برای درمان سرماخوردگی و تقویت قوای جسمی تمامی رده های سنی به ویژه کودکان بسیار توصیه می شود. در این مطلب طرز تهیه یک سوپ خوشمزه با کدو حلوایی آموزش داده شده است. سوپ کدو حلوایی از سوپ های مقوی و خوش رنگی است که در فصول سرد سال که کدو حلوایی در بازار موجود است؛ بسیار پرطرفدار است. به خصوص در فصل پاییز می توانید با تهیه کردن این سوپ رنگ نارنجی طبیعت را به خانه هایتان بیاورید. کدوحلوایی که بافت نرم و لطیفی دارد بسیار کم کالری است و برای خوش اندام ماندن بسیار مفید است. همچنین حاوی ویتامین A است، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی بسیار توصیه می شود. در این دستور آشپزی قصد داریم طرز تهیه سوپ کدو حلوایی مجلسی و خوشمزه را با تمام نکاتی که لازم است بدانید، به شما عزیزان آموزش دهیم.

مواد لازم سوپ کدو حلوایی

  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • آب مرغ ۲ لیوان
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • هویج متوسط ۲ عدد
  • ساقه کرفس ۱۰۰ گرم
  • خامه ۵۰ گرم برای تزیین
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • نصف یک کدو حلوایی متوسط
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

برای تهیه سوپ کدو حلوایی ابتدا پیاز را پس از گرفتن پوست به صورت نگینی ریز خرد می کنیم ، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقدار کمی روغن مایع به آن اضافه می کنیم. اگر روغن زیادی در این مرحله اضافه کنیم باعث می شود سوپ ما در پایان چرب شود. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا پیاز نرم شود سپس مقداری زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند. در ادامه کدو حلوایی ، هویج ، سیب زمینی و ساقه کرفس را به صورت نگینی خرد می کنیم و به مخلوط پیاز و زردچوبه اضافه می کنیم. مواد را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه تفت می دهیم سپس ۲ لیوان آب مرغ را به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم.پس از اینکه آب داخل قابلمه جوش آمد درب آنرا می گذاریم و حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا مواد به آرامی بپزند. در همین مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به سوپ اضافه می کنیم. اجازه می دهیم مواد بپزند و آب سوپ تبخیر شود. زمانی که فقط یک پیمانه از آب داخل قابلمه باقی ماند سوپ کدو حلوایی تقریبا آماده است فقط باید آنرا به شکل پوره در بیاوریم. برای این منظور سوپ را به صورت داغ داخل میکسر می ریزیم و میکس میکنیم تا در پایان شبیه به پوره شود. پس از اینکه سوپ را به خوبی میکس کردیم درون ظرف سوپخوری می ریزیم و با خامه به شکل دلخواه تزیین می کنیم. برای تزیین و طعم دهندگی بهتر سوپ کدو حلوایی می توانیم از لیمو ترش و سبزیجات معطر مثل جعفری هم استفاده کنیم.

نکات کلیدی تهیه سوپ کدو حلوایی:

  • دستور های آشپزی متفاوتی برای تهیه این غذا وجود دارد اما اگر دوست دارید سوپ کدو حلوایی و سیب زمینی را امتحان کنید کافی است در مرحله دوم یک عدد سیب زمینی را به مواد اضافه کنید.
  • طرز پخت دیگری برای تهیه این سوپ، سوپ کدو حلوایی اسپایسی نام دارد که با پوره کدو حلوایی تهیه می شود و برای زمانی که به یک سوپ فوری نیاز دارید، انتخاب خوبی است.
  • اگر از طعم شیر در سوپ لذت میبرید مژده ما به شما این است که سوپ کدو حلوایی با شیر هم تهیه میشود. در این روش تنها لازم است همراه با عصاره مرغ دو پیمانه شیر نیز به سوپ اضافه کنید.
  • در تهیه این سوپ میتوانید به جای عصاره مرغ از عصاره گوشت یا سبزیجات نیز استفاده نمایید.
  • برای تهیه سوپ کدو حلوایی با عدس ، یک پیمانه عدس پخته شده را در مرحله سوم به سوپ اضافه کنید.
  • -هر نوع ادویه ای که مایل باشید می توانید در سوپ استفاده کنید. برخی علاقه دارند که سوپ کدو حلوایی با زنجبیل صرف شود؛ در این صورت زنجبیل را به میزان لازم در مرحله سوم اضافه کنید تا با مواد به خوبی جوش بخورد و به سوپ طعم دهد.
  • همچنین در صورت تمایل میتوانید 100 گرم تره فرنگی را جانشین ساقه کرفس نمایید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (656 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (92 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان