طرز تهیه فیله مرغ در فر

  یکشنبه، 21 شهریور 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه فیله مرغ در فر
فیله مرغ در فر، روش پخت متفاوت و بسیار ساده فیله های مرغ تازه و همچنین مرینیت و خوش طعم کردن گوشت مرغ با ادویه و سبزیجات تازه. مدت زمان مورد نیاز شما برای طبخ خوراک مرغ تقریبا ۲ ساعت میباشد.

فیله مرغ فر پز یک غذای سریع و در عین حال خوشمزه است که بدون نیاز به روغن می توانید تهیه کنید.این نوع طرز تهیه ساده ترین روش تهیه فیله مرغ در فر می باشد . شما می توانید با توجه به سلیقه و علاقه خودتان مواد دیگری همچون سیب زمینی ، گوجه فرنگی، ژامبون و یا هر چیز دیگری را به آن اضافه کنید و از تجربه یک غذای جدید لذت ببرید.شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این غذا از کره بادام زمینی استفاده می شود. همان طور که می دانید کره بادام زمینی دارای خواص زیادی است که در اینجا به برخی از این خواص اشاره می کنیم.
کره بادام زمینی نوعی کَره است که از بادام زمینی به دست می آید. این کره ازجمله کره های گیاهی است که طرفداران زیادی دارد و از لذیذترین محصولات تهیه شده از بادام زمینی است. هر ساله یک سوم بادام زمینی کشت شده در سراسر دنیا، صرف ساخت کره آن می شود.بادام زمینی و کره آن، منبع خوب و با صرفه ای از پروتئین هستند و بیشتر ویتامین ها و املاحی را که به سختی به دست می آیند، تامین می کنند که این ویتامین ها و املاح شامل اسید فولیک، ویتامین ای، مس، سلنیوم، منیزیم، روی و همچنین رنگدانه های گیاهی و فیبر خوراکی می باشند.کره بادام زمینی ضد کلسترول ،ضد سرطان ، ضد دیابت و جلوگیری کننده از تشکیل سنگ کیسه صفرا نیز می باشد.
در هر ۳۲ گرم کره بادام زمینی حدود ۵۰ میلی گرم فیتوسترول دارد و بررسی ها نشان داده مصرف روزانه ۲ گرم فیتوسترول می تواند تا ۱۰ درصد از میزان کلسترول LDL یا کلسترول بد بکاهد و در صورتی که فرد رژیم کم چربی داشته باشد، می تواند میزان کلسترول بد را تا ۲۰ درصد پایین آورد.

ما در این دستور متفاوت، به شما طرز تهیه فیله مرغ رژیمی و کم کالری در فر را آموزش می دهیم. یک شیوه آسان برای پخت فیله مرغی آبدار، خوشمزه و رژیمی که با آسان ترین ادویه ها و در زمانی کوتاه آماده می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه فیله مرغ فر پز

  • به مقدار یک حبه سیر له شده
  • به مقدار یک قاشق غذا خوری پودر کاری
  • به مقدار یک قاشق غذا خوری سس سویا
  • به مقدار چهار قاشق غذا خوری آبلیمو
  • به مقدار دو عدد ف فیله مرغ خرد شده
  • به مقدار دلخواه نمک
  • به مقدار شش قاشق غذا خوری کره بادام زمینی

طرز تهیه فیله مرغ فر پز

  1. نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که کره بادام زمینی ،سیر له شده ، پودر کاری و سویا سس را در یک ظرف ریخته و سپس آنها به خوبی با هم مخلوط کنید.
  2. بعد از این که آنها را به خوبی هم زدید، آبلیمو و نمک را به آنها اضافه کنید.
  3. حالا باید به سراغ مرغ های خرد شده بروید. آنها را درون موادی که در بالا تهیه کرده اید قرار دهید و اجاه دهید یک ساعت در آن استراحت کند. این موضوع باعث می شود که طعم مواد به خوبی در خورد مرغ بروند.
  4. حالا که مرغ به اندازه کافی در مواد بود، باید آن را درون فر بگذارید. فر را بر روی دمای ۲۲۰ درجه تنظیم کرده و از قبل اجازه دهید تا گرم شود.
  5. به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا تمام مرغ به خوبی سرخ شود و بعد آن را به سلیقه خود تزیین کنید.

مواد لازم برای تهیه فیله رژیمی در فر

  • سینه مرغ (بدون پوست و استخوان)900 گرم
  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
  • پودر پاپریکا دودی یک قاشق غذاخوری
  • پودر سیر یک قاشق غذاخوری
  • پودر پونه کوهی یک قاشق غذا خوری
  • نمک یک دوم قاشق غذاخوری نمک
  • فلفل سیاه

طرز تهیه فیله رژیمی در فر

فر را روی دمای 230 درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود. سینه مرغ را داخل ظرف پخت قرار دهید، سپس نمک، پودر پاپریکا دودی، پودر سیر، روغن، پونه کوهی و فلفل را روی تمام قسمت های گوشت پخش کنید. این کار را با دست انجام دهید تا کل مرغ مزه دار شود.ظرف را به فر منتقل کنید. اگر سینه مرغ مورد استفاده شما نازک است، آن را به مدت 25 دقیقه در فر قرار دهید، اما اگر ضخیم تر بود، برای آن 35 دقیقه زمان نیاز دارید. مرغ را از فر خارج کنید و برای مدت 10 دقیقه روی ظرف را با دریا فویل بپوشانید تا استراحت کند. این فرصتی است تا آب مرغ در بافت های آن ذخیره شود.حالا می توانید فیله مرغ را باب میل خودتان برش دهید و از آن در کنار سالادها و یا برای تهیه خوراک مرغ تابستانی استفاده کنید!

نکات تکمیلی طرز تهیه فیله رژیمی در فر

  1. فیله مرغ را می توانید به مدت یک هفته در یک ظرف دربسته، داخل یخچال نگه داری کنید.
  2. سه ماه برای نگه داری سینه مرغ پخته در فریزر، زمان دارید.
  3. شما می توانید از پودر پاپریکا معمولی استفاده کنید، اما دودی آن طعمی ویژه به مرغ تان می دهد.
  4. حتما اجازه دهید که گوشت خنک شود، سپس آن را برش دهید.
  5. به هیچ وجه روی مرغ را در هنگام پخت درون فر، نپوشانید. چرا که مرغ آب می اندازد و بد طعم می شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (319 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (238 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (132 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (127 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (99 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (89 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (67 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (65 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (54 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (38 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (37 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (36 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (33 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (29 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل و شاه نشین مهران مدیری به سبک پادشاه عربستان/ خونه نگو کاخ بگو قصر بگو+عکس😍👌 (28 نظر)
تیتر امروز   
سنت‌های عجیب و باورنکردنی قبایل آفریقایی
اعلام آمادگی زاکانی برای مناظره با زنگنه
(ویدئو) حرکات خجالت آور و خنده دار ترامپ سر پیری!/ تبلیغ مسخره و خنده دار دونالد ترامپ برای رستوران هایش!
(ویدئو) یادی کنیم از طعنه و حرف 18+ رضا رویگری در برنامه زنده !/ مجری ترسید اخراج شه با این حرکت!😯
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی‌پسند میز شام سپیده بزمی‌پور، همسر خوش‌سلیقه‌ی شاهرخ استخری، و عروس خانم برای مهمونای مخصوصش/ سفره آرایی به سبک سپیده بزمی‌پور
(ویدئو) تلاش خنده دار دو راکون برای باز کردن درب که در شبکه های اجتماعی پربازدید شده
(عکس) مهران غفوریان و دخترش هانا در کنار رود فرات
(ویدیو) سخنان غم‌انگیز فرزندان سعید راد پیرامون بیماری که موجب فوت پدرشان شد/ پاسخ قاطع دختر سعید راد به شایعات آزار دهنده‌ اینروزها
(ویدیو) استایل کژوال و خوشرنگ پارسا پیروزفر در کنار طناز طباطبایی در اکران مردمی آخرین فیلم مرحوم رضا داوودنژاد، "مصائب شیرین"
(ویدیو) آشپزخانه ی شیک و مدرن تازه عروس داماد سینمای ایران "سپند امیرسلیمانی و همسرش مونا کرمی"/ چقدر امروزی و مینیماله، منحصربفردترین کابینتا رو دارن!/فقط اون دکوری های عجیب غریبشون!
(تصاویر) لباس مجلسی خیره‌کننده‌ی بازیگر هالیوودی، جنیفر لوپز، در شب تولدش تمام نگاه‌ها را به خود جلب کرد/ چیدمان رویایی خونه و میز شامشون رو با این گلهای خاص و زیبا میپسندین؟
(تصاویر) 12 سنت عجیب و باورنکردنی قبایل آفریقایی که حتی دیدن تصاویرشان نیز شما را انگشت به دهان خواهد‌گذاشت/ الان خوشحالین در این قبایل بدنیا نیومدین؟
روایت تکان دهنده از مادری که دختر خود را 25 سال در زیرزمین خانه حبس کرد +عکس
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا
پزشکیان: کابینه در سریع‌ترین زمان به مجلس معرفی می‌شود
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....