طرز تهیه فریتاتای پنیر لذیذ

  سه شنبه، 25 آبان 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
طرز تهیه فریتاتای پنیر لذیذ
این غذای چند کاره را می‌توانید برای صبحانه، نهار و یا شام میل کنید. برای اینکه غذایی متفاوت داشته باشید، می‌توانید مارچوبه را جایگزین اسفناج کنید و یا اینکه نوع پنیر را تغییر دهید.

فریتاتا (Frittata) یکی از خوراک های معروف ایتالیایی است که اغلب آن را املت ایتالیایی می نامند. فریتاتا غذایی بر پایه تخم مرغ است که با ترکیب مواد دیگری همچون گوشت، سبزیجات، پنیر و یا پاستا تهیه می شود. فریتاتا را از حیث ماهیت شبیه املت یا کیش می دانند و در آشپزی ایرانی بسیار شبیه کوکو است، البته با این تفاوت که کوکو سرخ می شود و فریتاتا را بیشتر در فر می پزند.

مواد لازم برای فریتاتای قارچ و پنیر

  • فلفل قرمز یک عدد
  • تخم مرغ 8عدد
  • کره 30گرم
  • آب 2 ق غ
  • جعفری 2 ق غ
  • پیاز 1عدد
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • روغن زیتون 1 ق غ
  • پنیر پیتزا 110گرم
  • قارچ 100گرم

طرز تهیه فریتاتای قارچ و پنیر

ابتدا جعفری ها را تمیز کنید و اشغال هایش را دوربریزید و بعد تمیز بشوییدش و داخل ابکش مناسبی قرار داده تا اب ان کشیده و خشک شود.حالا کاسه ای بردارید و تخم مرغ ها را داخل ان بشکنید و جعفری های خورد شده و نمک و فلفل را به ان بیفزایید و به کمک چنگال خوب هم بزنید. فلفل را بشویید و دانه هایش راخارج کنید و ریز خوردش کنید. حالا فلفل ها و پنیر را به مواد اضافه کرده و دوباره ترکیب می کنیم.کره را در محیط اتاق قرار داده تا نرم شود. حالا تابه را روی شعله کم گاز قرار داده و زمان می دیم تا کره اب شود.

یک عدد پیاز را پوست می کنیم و می شوییم و بعد نگینی خوردش می کنیم. حالا قارچ ها را تمیز می شوییم و تمام سیاهی ان را پاک می کنیم. هیچ گاه قارچ ها را با اب فراوان نشویید چرا که حالت خمیری پیدا می کند.وقتی کره اب شد و حالت کف الود داشت به ان پیاز و قارچ ها را اضافه کنید و خوب تفت بدهید. به مدت هفت الی ده دقیقه زمان دهید تا پیاز ها رنگ مات به خود بگیرند و سرخ شوند اما مراقب باشید که نسوزند.قارچ ها نیز باید ابشان خشک شود و کم حجم شوند.قارچ و پیاز تفت داده شده را به کمک کفگیری شکاف دار از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

روغن زیتون را داخل تابه بریزید و زیر ان را زیاد کنید. وقتی روغن خوب داغ شد ترکیب تخم مرغ و پنیر را به ان اضافه کنید و بگذارید حدود یک دقیقه بپزد. غذا را هم نزنید اما کفگیر پلاستیکی را دور تابه بکشید تا چیزی به اطراف نچسبد.

ترکیب پیاز و قارچ را روی تخم مرغ ها بریزید و سپس در تابه را بگذارید و شعله را کم کنید. بگذارید چهار الی پنج دقیقه یا تا زمانی که غذا در کف تابه سفت شود بپزد. روی غذا باید حالت سفت و خشک به خود بگیرد.

وقتی فریتاتا پخت زیر گاز را خاموش کنید.فر را روی دمای 200درجه سانتی گراد بگذارید تا گرم شود.در تابه را بردارید و ان را داخل فر و در طبقه وسط جای دهید. بگذارید دو الی سه دقیقه یا تا زمانی که روی غذا سفت و طلایی شود در فر بماند.برای سرو کردن این غذا به کمک کفگیر پلاستیکی دور فریتاتا را از تابه جدا کنید. یک بشقاب گرد را روی تابه بگذارید و تابه را سریع برگردانید تا محتویات ان داخل بشقاب بریزد. فریتاتا باید به رنگ طلایی باشد. غذا را باید بلافاصله پس از پخت، سرو کنید.

این غذا برای ناهار با گوجه فرنگی، پیاز قرمز و سالاد ریحان و یا سالاد برنج و فلفل بسیار مناسب است.

مواد لازم فریتاتای پنیر و اسفناج

  • اسفناج تازه :2 فنجان
  • روغن زیتون :½1 پیمانه
  • پیاز نازک خرد شده :1 عدد متوسط
  • فلفل دلمه ای قرمز کباب شده یا خام :8 تا 10 خلال نازک
  • ریحان تازه خرده شده:1 قاشق غذا خوری
  • آویشن تازه خرد شده:½ 1 قاشق چایخوری
  • تخم مرغ:5 عدد
  • نمک و فلفل سیاه تازه خرد شده:به مقدار لازم
  • پنیر نرم بز، خرد شده یا پنیر سخت رنده شده :1 پیمانه

طرز تهیه فریتاتای پنیر و اسفناج

ابتدا فر را با دمای 240 درجه سانتی گراد روشن کنید تا در طول آماده سازی مواد گرم شود.اسفناج ها را شسته و بخارپز کنید ، سپس آب آن ها را بگیرید و خرد نمایید.تابه ای را روی حرارت قرار داده و پیاز خرد شده را با مقداری روغن سرخ کنید ، سپس فلفل ، اسفناج و نصف ریحان و آویشن خرد شده را بریزید و تفت دهید.

داخل یک قالب مخصوص فر را چرب کرده و روی حرارت قرار دهید ، تخم مرغ ، نمک ، فلفل و باقی مانده ریحان و آویشن را در یک کاسه کوچک هم بزنید و داخل قالب بریزید.سپس سبزیجات سرخ شده را افزوده و پنیر را هم روی آن بریزید و برای یک دقیقه بپزید، قالب را برای 10 تا 15 دقیقه داخل فر بگذارید تا فریتاتا پف کرده و روی آن طلایی شود.بعد از این مدت زمان فریتاتای اسفناج را از فر خارج کرده و اجازه دهید خنک شود، سپس برش زده و در ظرف مورد نظر سرو نمایید.

مواد لازم برای فریتاتای پنیر و اسفناج با کلم بروکلی

  • ۸ عدد تخم مرغ
  • ۱/۲ فنجان شیر دلخواه
  • ۲ حبه سیر خردشده
  • ۱/۲ قاشق چای خوری نمک دریا
  • فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • ۱ عدد پیاز زرد خردشده
  • ۱ فنجان پنیر چدار رنده شده
  • ۱ قاشق روغن زیتون فرابکر
  • ۲ فنجان گل کلم بروکلی (به صورت نازک برش داده شود)
  • ۲ فنجان بیبی اسفناج (تقریبا خردشده)
  • ۱/۳ فنجان پیازچه خردشده

طرز تهیه فریتاتای پنیر و اسفناج با کلم بروکلی

  1. در این دستور پخت فریتاتای پنیر و اسفناج باید ابتدا فر را با دمای ۲۱۸ درجه سانتی گراد گرم کنید.
  2. تخم مرغ، شیر، سیر، ۱/۴ قاشق چای خوری نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید.
  3. نصف پنیرها را اضافه کنید و هم بزنید.
  4. روغن زیتون را در تابه بریزید.
  5. پیاز را به همراه نمک باقی مانده به تابه اضافه کنید.
  6. ۳ تا ۵ دقیقه هم بزنید.
  7. بروکلی را به همراه آب در تابه بریزید.
  8. در تابه را بگذارید.
  9. تا زمانی که بتوانید بروکلی ها را با چنگال سوراخ کنید، آن ها را بپزید. (۲ تا ۳ دقیقه)
  10. اسفناج و پیازچه ها را اضافه کنید.
  11. هم بزنید تا اسفناج ها پژمرده شوند.
  12. مواد را در تابه پهن کنید.
  13. مخلوط تخم مرغ را هم بزنید و به تابه اضافه کنید.
  14. پنیرهای باقی مانده را روی مواد بریزید.
  15. ظرف را در فر قرار دهید.
  16. بعد از ۱۲ تا ۱۵ دقیقه، وسط فریتاتای پنیر و اسفناج سفت می شود.
  17. بعد از پخت غذا، اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه فریتاتای پنیر و اسفناج استراحت کند.
  18. سپس آن را به ۶ یا ۸ قسمت تقسیم و سرو کنید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (253 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (198 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (157 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (140 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (64 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (57 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (54 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (46 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (45 نظر) (فیلم) دفاع جانانه پزشکیان از داماد حسن روحانی / به هر کشوری برود با کله قبولش می‌کنند! (39 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (37 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (32 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...