طرز تهیه کباب خامه ای لذیذ

  دوشنبه، 12 مهر 1400   زمان مطالعه 2 دقیقه
طرز تهیه کباب خامه ای لذیذ
کباب خامه ای یکی از انواع غذاهای پرطرفدار و خوشمزه کشور هند است که شباهت زیادی به جوجه کباب ما ایرانی ها دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب مرغ خامه ای در ادامه با ما همراه باشید.

کباب ها یکی از خوشمزه ترین غذاهای گوشتی هستند. انواع مختلف کباب ها با گوشت چرخ کرده و یا تکه ای وجود داردکه هر کدوم به روش های مختلف مزه دار و طبخ میشوند.

مواد لازم برای کباب خامه ای

  • گوشت چرخ کرده گوسفند 500گرم
  • فلفل سبز تند 3 عدد
  • نعناع 2 قاشق غذا خوری
  • دارچین 1/8 قاشق چایخوری
  • میخک 1/8 قاشق چایخوری
  • ریشه جوز 1/8 قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه 1/8 قاشق چایخوری
  • فلفل قرمز 1/4 قاشق چایخوری
  • خامه 2 قاشق غذا خوری
  • نمک به میزان لازم
  • تخم مرغ 1 عدد
  • روغن به میزان لازم
  • جوز هندی 1/8 قاشق چایخوری
  • پیاز 1 عدد

طرز تهیه کباب خامه ای

برای تهیه این کباب خامه ای خوشمزه، کاسه بزرگی انتخاب کرده و یک عدد پیاز درشت را رنده کنید و آب آن را بگیرید. باید بعد از گرفتن آب پیاز، به اندازه ی یک فنجان پر، پیاز رنده شده داشته باشید. گوشت را با پیاز و ادویه ها حسابی ورز دهید تا دیگر به دست نچسبد. ریشه جوز و خود جوز هندی باید حتما به شکل پودر استفاده شوند. نعناع و فلفل سبز را ریز کنید و در انتها با خامه به مواد اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید. توجه داشته باشید فلفل سبزها را هم میتوانید جداگانه در روغن سرخ کنید و با کباب سرو کنید هم میتوانید آنها را ریز کنید و داخل گوشت بریزید.

سپس کف دست خود را به اندکی روغن آغشته کنید و مقدار کمی از این ترکیب، تقریبا به اندازه ی یک گردو، برداشته گرد کنید. سپس به صورت رشته های کباب درآورید.
درون تابه مقداری روغن بریزید. روی حرارت قرار دهید تا داغ شود اما دود نکند. سپس کباب ها را در آن بگذارید تا سرخ شوند. رنگ هر دو طرف کباب ها باید تغییر کرده و قهوه ای شوند.
در ظرف مناسبی کباب های داغ را سرو نمایید. این کباب به صورت داغ سرو شود خوشمزه تر می باشد.

مواد لازم برای کباب با سس مایونز

  • جوجه تا یک کیلویی ۳ تا ۴ عدد
  • سس مایونز ۱ شیشه کوچک
  • ماست ۲ قاشق سوپخوری
  • آبلیمو یا سرکه سفید ۱ فنجان
  • پیاز ۳ تا ۴ عدد درشت
  • سیر ۲ حبه
  • نمک به مقدار لازم
  • زعفران به مقدار لازم

طرز تهیه کباب با سس مایونز

ابتدا مرغ را به قطعات ریز که بشود راحت به سیخ گرفت برش دهید.پیاز را گرد گرد برش دهید و برشها را از هم باز کنید تا عطر آن در مواد آزاد شود.سس مایونز را با ماست+آبلیمو+زعفران +سیر له شده+نمک مخلوط کنید.جوجه ها را در ظرفی بریزید و سس را روی آن ها ریخته با دست کاملا مالش دهید .درب ظرف را ببندید و برای ۵ تا ۶ ساعت مزه دار کنید .

طی این مدت چندین باز دیگر به سراغ جوجه ها رفته و کاملا آنها را با سس مخلوط و زیر و رو کنید بعد از آن به سیخ کشیده.آتش منقل را یکدست آماده کنید و روی منقلبه آرامی کباب کنید یادتان باشد برای کباب جوجه نباید سریع باد بزنید بلکه به آرامی تا داخل مرغ پخته شود.

برای لابه لای کباب هم می توانید گوجه با فلفل به سیخ بکشید و جداگانه کباب کنید .این کباب به خاطر وجود سس مایونز احتیاجی به اضافه کردن روغن مایع نداردوامیدوارم از طعم این کباب هم لذت ببرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (13 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان