طرز تهیه کیش پنیری

  یکشنبه، 07 شهریور 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه کیش پنیری
کیش ژامبون پنیری را برای شما عزیزان و کاربران محترم ساعد نیوز قرار داده ایم , با ما همراه باشید.

کیش از غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ فرانسوی است و طرفداران زیادی دارد. این غذا به عنوان غذای اصلی و هم به عنوان صبحانه و پیش غذا سرو می شود. این صبحانه را باید از یک شب قبل آماده کرد و صبح ۱۰ دقیقه در فر گرم و سپس میل شود. کیش را می توان به عنوان پیش غذا نیز در کنار غذا، در مهمانی ها سرو نمود.

مواد لازم کیش پنیر

  • خمیر:به میزان لازم
  • ژامبون گوشت:220 گرم
  • پنیر خامه ای:220 گرم
  • سرکه سفید :1/3 پیمانه
  • خامه:1 پیمانه
  • تخم مرغ:4 عدد
  • پیاز:1 عدد
  • روغن زیتون :1 قاشق سوپخوری
  • پودر زیره سبز:1/3 قاشق چایخوری
  • نمک:1/4 قاشق چایخوری
  • فلفل:1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیش پنیر

ابتدا خمیر پای را طبق دستور آماده کرده و داخل قالب پهن کنید.پیاز را خرد کرده و با روغن زیتون سرخ کنید. سپس ژامبون گوشت را خرد کرده و با پیاز تفت دهید تا سرخ شود.مواد را روی کراست پای بریزید و روی آن را با پنیر خرد شده بپوشانید.در یک ظرف دیگر باقی مواد را مخلوط کرده و روی پنیرها بریزید.قالب را برای 40 دقیقه داخل فر قرار دهید تا با حرارت 160 درجه سانتی گراد پخته و برشته شود.بعد از این زمان کیش پنیر را از قالب خارج کرده و سرو کنید.

مواد لازم برای کیش کدو پنیری

  • برای خمیر:
  • آرد 250 گرم
  • کره 150 گرم
  • تخم مرغ 1 عدد
  • شکر 1 قاشق چایخوری
  • برای مواد داخل کیش:
  • تخم مرغ 2 عدد
  • کدو سبز 1 عدد متوسط (300 گرم)
  • پیازچه 6 عدد
  • جعفری تازه 6 عدد
  • ماست 5 قاشق غذاخوری
  • پنیر خامه ای 175 گرم
  • پنیر فتا 400 گرم
  • سیر 1 عدد
  • زیتون سیاه 20 عدد
  • نمک و فلفل به میزان دلخواه

طرز تهیه کیش کدو پنیری

  1. داخل قالب مخصوص تارت را کمی چرب کنید و کنار بگذارید. کره، تخم مرغ، شکر و آرد را داخل کاسه ای بریزید و با دست خوب با هم مخلوط کنید تا مواد به خورد هم بروند و خمیری یک دست به دست آید. بافت خمیر باید کمی سفت باشد.
  2. خمیر را داخل قالب تارت چرب شده بریزید و در تمام قسمت های قالب پهن کنید. با استفاده از انگشتان دستتان آن را داخل قالب فشار دهید. فراموش نکنید که خمیر را تا طرفین قالب پهن کنید تا تمام سطح داخلی آن را کامل بپوشاند.
  3. قالب را داخل یخچال قرار دهید تا خمیر شیرینی خودش را خوب بگیرد.
  4. کدو سبز را بشورید، آن را با حوله ی تمیز با دستمال کاغذی خشک کنید. سپس آن را به صورت حلقه های نازک برش دهید. می توانید از قسمت حلقه کن رنده برای این کار استفاده کنید تا بتوانید حلقه های یکدست داشته باشید.
  5. پیازچه ها را نیز بشورید و خشک کنید تا آب آن گرفته شود. پیازچه ها را نیز به صورت حلقه حلقه های ریز خرد کنید.
  6. جعفری تازه را بشورید و داخل آبکش بریزید تا آب آن کاملا خارج شود. جعفری ها را نیز خرد کنید تا کاملا ریز شوند. برای خرد کردن جعفری به چاقوی تیز نیاز دارید. مراقب انگشتان دست خود باشید!
  7. سیر را هم پوست کنده و ریز خرد کنید.
  8. فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد (۳۵۶ درجه فارنهایت) روشن کرده و گرم کنید.
  9. پنیر فتا را در کاسه ای بریزید و با پشت چنگال آن را له کنید تا نرم و یکدست شود.
  10. تخم مرغ ها، پنیر خامه ای و ماست را نیز داخل ظرف بریزید و به سایر مواد اضافه کنید. سپس همه ی آن ها را خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.
  11. سیر خرد شده را نیز به این مواد اضافه کنید و هم بزنید.
  12. قالب تارت را به همراه خمیر شیرینی داخل آن که حالا آماده ی پخته شدن است، از یخچال بیرون بیاورید.
  13. برش های کدو سبز را که از قبل حلقه حلقه کرده اید، با نظم روی خمیر شیرینی بچینید. به صورتی که یک لایه روی آن را بپوشاند.
  14. حالا نوبت جعفری ها و پیازچه های خرد شده است. ابتدا یک لایه از پیازچه های خرد شده و بعد لایه ای از جعفری ها را نیز به همراه کمی نمک و فلفل روی کدوها بپاشید تا سطح نازکی از تمام سطح کدوها را بپوشاند.
  15. مخلوط پنیز فتا را نیز به عنوان لایه ی نهایی روی سایر مواد بریزید. این مواد باید کاملا روی سطح کیش کدو را بپوشاند.
  16. زیتون های سیاه را آرام و با دقت روی مخلوط پنیری بچینید.
  17. قالب تارت را به مدت ۱ ساعت و تا زمانی که مخلوط پنیر فتا روی کیش طلایی رنگ شود، داخل فر قرار دهید.
  18. اجازه دهید کیش کدو پنیری به مدت ۵ دقیقه استراحت کنند. کیش کدو پنیری آماده است. می توانید آن را به صورت گرم یا سرد سرو کنید.

نکات کلیدی طرز تهیه کیش کدو پنیری

  • قبل از قرار دادن زیتون ها روی کیش کدو پنیری، هسته ی آن ها را جدا کنید. می توانید آن ها را به صورت حلقه حلقه نیز برش بزنید و بعد روی کیش کدو بچینید.
  • اگر به زیتون سیاه دسترسی ندارید می توانید از زیتون سبز بی هسته نیز استفاده کنید.
  • می توانید کیش کدو پنیری را در قالب های یک نفره ی تارت به تعداد مورد نظرتان درست کنید و سرو نمایید. کافی است داخل هر قالب تارت تک نفره همه ی مراحل را به ترتیب انجام دهید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (167 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (106 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (104 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (92 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (78 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (50 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (26 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (21 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (20 نظر)
تیتر امروز   
پارفه موز، یک دسر خوشمزه و مجلسی / در مهمانی ها بدرخشید
حقوق های نوجومی عمه، خواهر و نورچشمی‌های ناصرالدین شاه/ فقط برا فک و فامیل خودش خرج می کرد!!+ عکس
آداب عجیب خواستگاری در زمان قاجار
اعترافات مردی که زنش را در خیابان کشت / سال‌ها از جدایی‌مان می‌گذشت اما...
درگیری مرگبار 2 همسایه بر سر ریختن زباله
خلاقیت عجیب یک دانشجو در خواستگاری از همکلاسی‌اش/ کیف‌قاپی در دانشگاه فقط برای جلب توجه!
در تابستان دوش آب سرد بگیریم یا نه؟
مشخصات باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی تاشو دنیا لو رفت
سنت‌های عجیب و باورنکردنی قبایل آفریقایی
اعلام آمادگی زاکانی برای مناظره با زنگنه
(ویدئو) حرکات خجالت آور و خنده دار ترامپ سر پیری!/ تبلیغ مسخره و خنده دار دونالد ترامپ برای رستوران هایش!
(ویدئو) یادی کنیم از طعنه و حرف 18+ رضا رویگری در برنامه زنده !/ مجری ترسید اخراج شه با این حرکت!😯
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی‌پسند میز شام سپیده بزمی‌پور، همسر خوش‌سلیقه‌ی شاهرخ استخری، و عروس خانم برای مهمونای مخصوصش/ سفره آرایی به سبک سپیده بزمی‌پور
(ویدئو) تلاش خنده دار دو راکون برای باز کردن درب که در شبکه های اجتماعی پربازدید شده
(عکس) مهران غفوریان و دخترش هانا در کنار رود فرات
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....