دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع سالاد و دسر / متفرقه /

طرز تهیه شیرینی مارشمالو خانگی 

شنبه، 29 خرداد 1400
مارشمالو یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه باما همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی مارشمالو خانگی به ۲ روش با پودر ژله یا ژلاتینشیرینی مارشمالو یا به قول قدیمی ترها پف پفی و پف نبات یک نوع آبنبات نرم و اسفنجی است که اروپایی ها و آمریکایی ها به کباب کردن آن هم علاقه دارند. شیرینی مارشمالو چیزی شبیه مسقطی یا راحت الحقوم خودمان است. شیرینی مارشمالو رنگی، سفید یا شکلاتی را شما در خانه به سادگی با گلوکز، به صورت ساده یا توپکی و مارپیچی، با پودر ژله و بدون پودر ژله و با ژلاتین هم می توانید درست کنید.

طرز تهیه مارشمالو

شما می توانید در منزل خود به راحتی مارشمالو درست کنید. فقط کافیست تا طرز تهیه مارشمالو را مو به مو اجرا کنید و بعد از آن از خوردن پف پفی یا همان مارشمالو در کنار خانواده لذت ببرید.

مواد لازم برای درست کردن مارشمالو

  • پودر ژله 1 بسته (موز یا آلوئه ورا)
  • وانیل نصف قاشق مرباخوری
  • آب 3 پیمانه ( نصف پیمانه آب سرد و 2 و نیم پیمانه آب جوش)
  • آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
  • پودر ژلاتین 2 قاشق سوپ خوری
  • شکر 3 لیوان

طرز تهیه مارشمالو

در ابتدا پودر ژله را با یک پیمانه آب کاملا حل کنید به طوری که دانه های پودری کاملا حل شوند و به یک محلول یکدست تبدیل شود. در مرحله بعدی پودر ژلاتین را در نصف پیمانه آب سرد مخلوط کرده و 5 دقیقه به آن استراحت دهید.در این مرحله یک و نیم پیمانه آب جوش را با مقداری شکر روی حرارت ملایم بهم بزنید تا کاملا دانه های شکر حل شود و سپس محلول ژله و ژلاتین را به آن اضافه کنید، به مدت 20 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید و آن را مرتبا هم بزنید.

بعد از 20 دقیقه شعله گاز را خاموش کنید و 20 دقیقه دیگر صبر کنید تا محلول کمی حرارت خودش را از دست بدهد و ولرم شود. در این مرحله محلول ولرم شده را در یک ظرف بزرگتر ریخته و با دور تند همزن آن را بزنید به طوری که رنگ آن کاملا سفید شود و حجم مواد چند برابر شود.

تقریبا این مرحله 20 دقیقه زمان لازم دارد تا محلول سفید رنگ شود و به حجم مناسب برسد. بنابراین بدون وقفه و با دور تند همزن به مدت 20 دقیقه مواد را به خوبی مخلوط کنید. در این مرحله شما تغییر شکل و ظاهر مواد را مشاهده خواهید کرد و متوجه می شوید مواد شما به مارشمالو شبیه شده است.

بعد از اینکه این موضوع را تشخیص دادید، 5 دقیقه دیگر نیز به هم زدن ادامه دهید. در این مرحله وانیل و آبلیمو را به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مقداری کاغذ فویلی را چرب کنید و آن را درون قالب مورد نظر بریزید. قالب ها را به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا مواد به خوبی سفت شود. بعد از گذشت 2 ساعت مارشمالوی خانگی شما آماده است.

می توانید آن را به اندازه های دلخواه برش دهید و نوش جان کنید. فقط کافیست تا طرز تهیه مارشمالو را به خوبی اجرا کنید تا مارشمالوی شما به خوبی و خوشمزگی مارشمالوهای بازاری شود.

نکات مهم در تهیه مارشمالو

  • اگر قصد دارید مارشمالوی رنگی تهیه کنید می توانید مقداری رنگ خوراکی مجاز به صورت پودری یا مایع به مواد اضافه کنید.
  • اگر حل کردن دانه های ژلاتین و پودر ژله برای شما وقت گیر است می توانید مخلوط پودر ژله و آب را درون مایکروویو قرار دهید.
  • در طرز تهیه مارشمالو شما کاملا آزاد هستید و می توانید انواع مغزها و یا پودر نارگیل را به آن اضافه کنید و سپس مواد را داخل قالب ریخته و در یخچال قرار دهید.
  • اگر تمایلی به استفاده از رنگ های خوراکی ندارید می توانید به جای استفاده از ژله آلوئه ورا، از سایر طعم های ژله که رنگ های مختلفی دارند، استفاده کنید تا طعم و رنگ مارشمالو را به دلخواه خود تغییر دهید.
  • شما می توانید از مارشمالو به عنوان خمیر فوندانت نیز استفاده کنید در این صورت نباید آن را درون یخچال قرار دهید.
  • بهترین زمان برای نگهداری از مارشمالو یک ماه درون یخچال است.

طرز تهیه شیرینی مارشمالو خانگی بدون پودر ژله با ژلاتین

شیرینی مارشمالو یا به قول قدیمی ترها پف پفی و پف نبات یک نوع آبنبات نرم و اسفنجی است که اروپایی ها و آمریکایی ها به کباب کردن آن هم علاقه دارند. شیرینی مارشمالو چیزی شبیه مسقطی یا راحت الحقوم خودمان است. شیرینی مارشمالو رنگی، سفید یا شکلاتی را شما در خانه به سادگی با گلوکز، به صورت ساده یا توپکی و مارپیچی، با پودر ژله و بدون پودر ژله و با ژلاتین هم می توانید درست کنید.

مواد لازم برای مارشمالو خانگی بدون پودر ژله

  • پودر ژلاتین بدون طعم:۵ قاشق چایخوری
  • آب سرد: ۵ قاشق غذاخوری سر پر
  • پودر نارگیل یا نشاسته ذرت یا آرد برنج: به مقدار لازم
  • رنگ خوراکی: ۱ قطره (اختیاری)

مواد لازم برای شهد مارشمالو

  • آب: ۵ قاشق غذاخوری سر پر
  • شکر: ۱ لیوان فرانسوی دسته دار

طرز تهیه مارشمالو خانگی بدون پودر ژله

  • ابتدا پودر ژلاتین را در آب سرد بریزید و به روش بنماری روی بخار کتری یا سماور آب کنید تا یکدست و روان و شفاف شود. در یک ظرف جداگانه شکر و آب را با هم مخلوط کنیدو روی حرارت متوسط گاز بگذارید تا به جوش برسد. وقتی به حالت جوش رسید هم نزنید و اجازه دهید تا به مدت ۷ دقیقه بدون هم زدن بجوشد.
  • ژلاتین آب شده را در میکسر یا غذاساز بریزید و یا با همزن برقی و دستی با سرعت بالا هم بزنید. سپس شهد آماده شده را به تدریج به آن اضافه کنید و با سرعت بالا به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که حجم مواد دو یا سه برابر شده و مایه ژلاتینی کشدار شود. در صورت تمایل در این مرحله ۱ قطره رنگ خوراکی اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید.
  • مراقب باشید که مایه ژلاتینی را به اندازه ای هم بزنید تا کشدار شود. اگر بیش از حد هم بزنید مارشمالو خشک و لاستیکی می شود و اگر هم کم هم بزنید مایه ژلاتینی دو لایه می شود. ۲۰ دقیقه زمان برای هم زدن مایه ژلاتینی کافی است.
  • کف ظرف یا قالب مورد نظرتان را با سلفون بپوشانید و کمی هم سلفون را چرب کنید. سپس مایه ژلاتینی مارشمالو یا پف پفی را روی سلفون بریزید و صاف کنید. ظرف را به مدت ۲ الی سه ساعت در یخچال بگذارید تا خوب خودش را بگیرد.
  • سپس با یک چاقوی تیز یا قالب که کمی آن ها را چرب کرده اید با اشکال و ابعاد دلخواه برش بزنید و در پودر نارگیل، آرد برنج یا آرد ذرت بغلتانید. مارشمالو را به صورت کبابی یا با چای و قهوه و هات چاکلت داغ به خصوص در روزهای سرد پاییز و زمستان میل کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس