طرز تهیه پلوی مکزیکی خوشمزه

  دوشنبه، 28 تیر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
طرز تهیه پلوی مکزیکی خوشمزه
پلوی مکزیکی همانطور که از نامش مشخص است یکی از انواع غذاهای پر ادویه و بسیار خوشمزه کشور مکزیک می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی مکزیکی در ادامه با ما همراه باشید.

این پلوی مکزیکی ساده و خوشمزه بدون هیچ دردسری در عرض نیم ساعت آماده می شود. مواد اصلی پلو گوشتم خلوط مکزیکی برنج پخته و گوشت چرخکرده هستند. با اضافه کردن پیاز، فلفل دلمه و ذرت و ادویه جات خوراک شما تکمیل می شود. اگر از فلفل دلمه ای با رنگ های مختلف مثلاً زرد و قرمز استفاده کنید پلو شما زیباتر به نظر خواهد رسید. در ضمن با توجه به این که برنج از غذاهای اصلی ما ایرانی هاست مشکلی در تهیه برنج پخته شده نداریم.

مواد لازم برای پلو مکزیکی مخلوط رستورانی با گوجه و استاک سبزیجات

  • روغن مایع: ۳ قاشق غذاخوری
  • برنج دانه بلند: ۲ پیمانه
  • رب گوجه فرنگی: ۲۵۰ گرم یا ۶ عدد گوجه فرنگی متوسط
  • استاک سبزیجات : ۳ پیمانه (منظور از استاک سبزیجات همان عصاره سبزیجات است)
  • سیر رنده شده: ۱ قاشق چایخوری
  • زیره سبز: ½ قاشق چایخوری
  • نمک: ¼ قاشق مرباخوری
  • فلفل سیاه: ۱/۲ قاشق مرباخوری (می توانید مقدار فلفل را بسته به ذائقه خود کم و زیاد کنید)
  • فلفل قرمز: ½ قاشق چایخوری
  • جعفری، برش لیموترش و گوجه فرنگی خرد شده برای تزیین پلو مکزیکی رستورانی

طرز تهیه پلو مکزیکی رستورانی با استاک سبزیجات

همان طور که گفتیم درست کردن پلو مکزیکی رستورانی کار چندان سختی نیست. کافی است مواد لازم را تهیه کنید و مرحله به مرحله پیش بروید. برای تهیه این پلو خوشمزه تند و تیز به استاک سبزیجات نیاز داریم.

طرز تهیه استاک سبزیجات

بهتر است طرز تهیه استاک سبزیجات را یاد بگیرید چون هم برای تهیه پلو مکزیکی رستورانی و هم تهیه سایر غذاها حسابی به دردتان می خورد. علاوه بر این گاهی دل تان می خواهد از دست میوه و سبزیجاتی که هفته هاست در کشو یخچال جا خشک کرده اند راحت شوید. اگر در بین این سبزیجات هویج و کرفس دارید معطل نکنید و سریع دست به کار شوید. تمام سبزیجات یخچالی شسته شده را خرد کنید و در یک قابلمه بریزید. برای مثال ۳ عدد هویج، ۴ ساقه کرفس، ۸ شاخه جعفری، ۲ ساقه رازیانه و ۸ شاخه آویشن تازه را به همراه یک عدد پیاز قرمز بزرگ و ۵ حبه سیر، دو تا سه تکه زنجبیل، ۱۰ عدد دانه فلفل سیاه و دانه گشنیز، ۲ عدد برگ بو و ۱۲ فنجان آب برای تهیه چند وعده سوپ و انواع غذا کافی است.

تمام سبزیجات را به همان ترتیبی که در تصویر می بینید خرد کنید، در یک قابلمه بزرگ بریزید و ۱۲ فنجان آب را به آن ها اضافه کنید. ۴۵ دقیقه زمان برای تهیه استاک سبزیجات کافی است. بعد از این زمان سبزیجات را از صافی رد کنید و عصاره آن را استفاده کنید. اگر استاک زیادی درست کرده اید به مدت سه روز می توانید در یک ظرف در بسته در یخچال نگه دارید. اگر می خواهید مدت زمان بیشتری استاک را نگه دارید آن را در قالب های یخ بریزید و فریز کنید.

طرز تهیه پلو مکزیکی رستورانی با استاک سبزیجات

حالا که طرز تهیه استاک سبزیجات را یاد گرفتید بهتر است مراحل آماده کردن پلو مکزیکی رستورانی را شروع کنید. در ابتدا روغن را در یک ماهیتابه تفلون بزرگ گرم کنید. برنج را به روغن اضافه کنید و به آرامی به مدت ۱۰ دقیقه برنج را در روغن هم بزنید تا رنگ برنج ها تغییر کند و کم کم طلایی شوند.

حالا رب گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی پوره شده، استاک سبزیجات، سیر رنده شده، زیر سبز، نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید. به مدت ۱۵ تا ۲۵ دقیقه اجازه دهید پلو مکزیکی رستورانی دم بکشد و آب آن کاملا کشیده شود. بعد از سرو پلو مکزیکی رستورانی آن را با جعفری خرده شده، گوجه فرنگی و برش لیموترش تزیین کنید.

نکات مهم آشپزی پلو مکزیکی رستورانی با استاک سبزیجات

  • ممکن است برنجی که برای تهیه پول مکزیکی رستورانی استفاده می کنید به مقدار کمتر یا مقدار بیشتری استاک نیاز داشته باشد. با توجه به نوع پخت برنجی که دارید، آب آن را اندازه کنید. برای مثال اگر همیشه به ازای هر ۱ پیمانه برنج، ۲ پیمانه آب استفاده می کنید، حالا که قرار است به جای آب معمولی از استاک سبزیجات استفاده کنید به ازای هر ۱ پیمانه برنج از ۲ پیمانه استاک استفاده کنید. اگر هم برنج مورد استفاده تان به آب بیشتری نیاز دارد، مقدار استاک را بیشتر کنید.
  • میزان تندی و فلفل این برنج بستگی به ذائقه شما دارد.
  • برای پخت پلو مکزیکی رستورانی می توانید از ذرت، نخود فرنگی و حتی لوبیا سیاه هم استفاده کنید. در این صورت این مواد را به صورت پخته یا کنسرو با برنج دم کنید.
  • می توانید همراه با پلو مکزیکی رستورانی مقداری سینه مرغ که از قبل با روغن زیتون، آویشن، جعفری، زعفران و لیموترش تازه مزه دار کرده و پخته اید سرو کنید.
  • طرز تهیه پلو مکزیکی با مرغ و قارچ هم مرسوم است.
  • پلو مکزیکی مخلوط به پلو اسپانیایی هم مشهور است.

پلو مکزیکی

مواد لازم برای تهیه پلو مکزیکی با مرغ

  • برنج ۲ پیمانه
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • گشنیز ۱/۴ پیمانه
  • فلفل سیاه ۱/۴ ق چای خوری
  • فلفل چیلی ۱/۲ ق چای خوری
  • فلفل هالوپینو ۱ عدد بزرگ
  • آب لیمو تازه ۲ ق غذا خوری
  • زیره ۱/۲ ق چای خوری
  • سیر ۲ حبه
  • فلفل دلمه رنگی ۲ عدد
  • نخود فرنگی ۱ پیمانه
  • زعفران به مقدار لازم
  • فیله مرغ به مقدار لازم
  • نمک و زنجبیل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه پلو مکزیکی با مرغ

ابتدا پیاز را شسته و نگینی خرد کرده و داخل تابه با مقداری روغن تفت بدهید تا سبک شود سپس مقداری زردچوبه به پیاز ها زده تا خوش رنگ شوند سپس سیر را رنده یا پوره کنید و با پیاز مقداری تفت بدهید تا عطر سیر خارج شود.

فلفل دلمه ها را که بهتر است از رنگی انتخاب کنید خرد کنید و به پیاز و سیر اضافه کرده سپس نخود فرنگی را که از قبل با مقداری نمک پخته شده ( می توانید از نخود فرنگی کنسروی نیز استفاده کنید که در اون صورت نیازی به پختن ندارد) به مخلوط مون اضافه کرده و تفت می دهیم.

گوجه فرنگی ها را به کمک غذاساز و یا اگر در دسترس نداشتید با استفاده از رنده پوره کنید و به مخلوط مون اضافه کنید و در آخر سینه مرغ یا فیله مرغ را مکعبی برش بزنید و اضافه کنید تا آب گوجه کشیده شود و در انتها تمامی ادویه ها و فلفل ها را به همراه گشنیز اضافه و کمی که تفت خورد از روی حرارت برمیداریم.

برنج را از چند ساعت قبل با کمی نمک خیس کنید حتما یادتان باشد که به برنج نمک بزنید زیرا نزدن نمک باعث می شود برنج نرم و خمیر شود. برنج را روی حرارت گذاشته تا به جوش بیاد سپس کف روی برنج را گرفته و آبکش کنید کف قابلمه مورد نظر ته دیگ سیب زمینی آغشته به کنجد بگذارید و یه لایه برنج ریخته و یک لایه مواد مکزیکی این کار را ادامه داده تا برنج و مواد تمام شود سپس پلو مکزیکی را دم گذاشته و در انتها روی آن کره یا روغن زیتون به همراه آبلیمو می ریزیم. نوش جان


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (484 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (104 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (21 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان