دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / شیرینی خشک /

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی 

دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400
شیرینی زنجبیلی یکی از شیرینی های سنتی شهر بیرجند هست که به خاطر عطر و طعم بی نظیرش طرفدارهای زیادی دارد.

شیرینی زنجبیل از آن دسته شیرینی هایی می باشد که خیلی راحت و بدون دردسر درست می شود و شما می توانید این شیرینی خوشمزه را برای عید نوروز هم درست کنید. همچنین شما می توانید شیرینی زنجبیل را در کنار چایی به عنوان یک عصرانه عالی هم سرو کنید.

شیرینی زنجبیل شهرهای قزوین، ماکو، خراسان جنوبی و بیرجند در ایران مشهور می باشد و اگر شما این شیرینی را مطابق این دستور شیرینی پزی درست کنید، شیرینی زنجبیل نرم و خوشمزه ای خواهید داشت.

من برای این شیرینی، زنجبیل خیلی کم ریختم و از مهمان های خود با این شیرینی در کنار چایی پذیرایی کردم. جالب است کسی هم متوجه نشد چه نوع شیرینی می باشد. با مواد لازم گفته شده در این آموزش شیرینی پزی، شما می توانید تعداد 50 تا 60 عدد شیرینی زنجبیل درست کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی زنجبیلی

  • روغن جامد ۱۲۵ گرم ( حدود ۱/۲ پیمانه )
  • پودر قند ۸۰ گرم ( ۱/۲ پیمانه )
  • آرد سفید ۲۲۵ گرم ( ۱.۵ پیمانه )
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • زنجبیل ۱ ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد شیرینی را نیم ساعت قبل از شروع کار در دمای محیط گذاشته تا هم دمای محیط شود سپس روغن را به صورت صاف در بیاورید و یا می توانید از نصف روغن قنادی و نصف روغن صاف استفاده کنید برای تهیه روغن صاف باید ابتدا روغن را ذوب کنید داخل شیشه ریخته تا در دمای محیط خنک شود سپس در یخچال نگهداری کنید.

مرحله دوم: هم زدن روغن

روغن را داخل کاسه ریخته و پودر قند را اضافه کنید و با همزن برقی با سرعت تند به مدت ۴ الی ۵ دقیقه خوب هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود سپس تخم مرغ را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله سوم: تهیه خمیر شیرینی زنجبیلی

در ادامه زنجبیل را افزوده و هم بزنید سپس آرد را که از قبل الک کردید به تدریج به مواد اضافه کنید تا خمیر شیرینی بدست بیاد نباید آرد را یکباره اضافه کنید زیرا ممکن است باتوجه به نوع جنس های آرد های مختلف کمی کمتر یا یبشتر آرد بخواهد.

مرحله چهارم: استراحت خمیر

کمی با نوک انگشت خمیر را جمع کنید تا یکدست و بدون ترک باشد در ادامه خمیر را داخل نایلون گذاشته و بمدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت دهید تا کمی منسجم شود.

مرحله چهارم: قالب زدن

خمیر را بین دو نایلون باز کنید و به شکل دلخواه کاتر بزنید و یا می توانید به اندازه کوچکی از خمیر بردارید و در دست گرد کنید و داخل سینی فر چیده و روی آن به دلخواه پودر پسته یا گل محمدی بریزید.

مرحله پنجم: پخت شیرینی زنجبیلی با فر و بدون فر

فر را از قبل با دمای ۱۶۰ درجه بگذارید تا گرم شود سپس سینی فر را به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۶۰ درجه بگذارید تا پخته شود سپس بعد از خنک شدن از روی سینی جدا کنید. برای پخت شیرینی بدون فر می توانید کف یک تابه دو طرفه دو لایه کاغذ روغنی انداخته و واشر دو تابه را خارج کنید سپس روی شعله پخش کن قرار دهید تا شیرینی پخت شوند بعد از خنک شدن از روی کاغذ روغنی جدا کنید. نوش جان

زنجبیل برای سلامتی

زنجبیل یک ضد التهاب است

یک جز فعال در زنجبیل، می تواند با مهار مسیر NF - kB ، ژنهای التهابی را تنظیم کند.مانند NSAIDs ( آسپرین و ادویل )، زنجبیل فعالیت های آنزیم های کوکس را مسدود می کند و همچنین تولید مواد شیمیایی التهابی به نام لوکوترین و پروستاگلاندین، زنجبیل مانع انتشار التهاب سیتوکین از یاخته های بیگانه در مطالعات سلولی می شود زنجبیل سرم را در موضوعات انسانی کاهش می دهد.

زنجبیل، موثر در درمان درد

زنجبیل به طور موثر دردهای ذهنی را کاهش می دهد، 2 گرم زنجبیل ممکن است به طور متوسط درد ماهیچه ای ناشی از ورزش های مقاومتی و دویدن طولانی را کاهش دهد ، به خصوص اگر حداقل 5 روز طول بکشد، زنجبیل به اندازه دیکلوفناک ( داروی درد NSAID ) برای مدیریت درد و بدون توجه به ناراحتی گوارشی تاثیر دارد.

زنجبیل به دل درد قاعدگی کمک می کند

زنجبیل در کاهش شدت درد موثرتر از داروی بی اثر است . به علاوه، به نظر می رسد زنجبیل به اندازه مفنامیک اسید ( داروی درد NSAID ) موثر باشد.

زنجبیل به آرتروز کمک می کند

برخی تحقیقات نشان می دهند زنجبیل تاثیر آرتروز را بهبود می بخشد در حالی که مطالعات دیگر نشان می دهند زنجبیل تنها در طول اولین درمان موثر است بنابراین تحقیقات بیشتری برای تعیین واقعیت لازم است.

زنجبیل به آسم و آلرژی کمک می کند

Zerumbone، یک جز فعال در زنجبیل، واکنش Th1 را افزایش می دهد و به واکنش حساسیت Th2 به پروتیین سفیده تخم مرغ ( آلبومین ) در موش ها کمک می کند، زنجبیل با خنثی کردن Th2واکنش ایمنی در موش ها به آسم کمک می کند.زنجبیل باعث کاهش انقباض ماهیچه های تنفسی با کاهش استیل کولین می شود.

زنجبیل به اگزما به کمک می کند

شوگاول ، یک ترکیب یافت شده در زنجبیل،است که حساسیت پوست ( اگزما ) در موش ها را از طریق مانع سیتوکین با فعال کردن مسیرNrf2 درمان می کند .

زنجبیل روده را بهبود می بخشد

زنجبیل پروستاگلادین را در پوشش شکم بالا می برد (هنگامی کهNSAID کاهش می یابد ) در بیماران مبتلا به آرتروز که مدت ها از مشکلات شکمی رنج می برند ازNSAID مطالعات حیوانی تایید می کند زنجبیل پوشش شکمی را با جلوگیری از رشد هلیکوباکترپیلوری از طریق کاهش ترشح اسید معده کاهش می دهد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل سابمیت مقاله
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI