دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / انواع شکلات /

طرز تهیه شکلات خانگی ساده با پودر کاکائو 

یکشنبه، 29 خرداد 1401
شکلات خانگی با پودر کاکائو یکی از انواع شکلات های ساده بین المللی است که در تهیه انواع شیرینی و دسر کاربرد دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شکلات خانگی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

شکلات خانگی ساده با پودر کاکائو یکی از انواع شکلات های خوشمزه بین المللی است که با روش های بسیار متنوعی تهیه می شود. از شکلات خانگی ساده با پودر کاکائو می توان در تهیه انواع شیرینی ها و دسرها استفاده کرد. شکلات خانگی ساده با پودر کاکائو در رنگ ها و طعم های بسیار متنوعی تهیه می شود و به دلیل اینکه حاوی کالری مناسبی است می تواند به عنوان یک میان وعده عالی استفاده شود که علاوه بر رفع گرسنگی، باعث می شود که انرژی بدن نیز افزایش یابد، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای شکلات خانگی ساده با پودر کاکائو

  • کره کاکائو 48 گرم
  • پودر کاکائو 26 گرم
  • شکر 14 گرم
  • وانیل 1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه شکلات خانگی ساده با پودر کاکائو

یک قابلمه را پر از آب کرده و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. سپس کاسه ای شیشه ای یا استیل روی قابلمه قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که آب با ته کاسه حداقل 2 سانتی متر فاصله داشته باشد. کره کاکائو را داخل کاسه ریخته و به روش بن ماری کاملا ذوب کنید. می توانید کره را از قبل رنده کنید تا سریع تر ذوب شود. کاکائو را به کره ذوب شده اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا جایی که مایع براق شود. هنگامی که مایع شکلات خانگی براق و خامه ای شد شکر و عصاره وانیل را نیز اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید تا شکر کامل حل شود.

مایع یکدست به دست آمده را به طور مساوی در قالب های سیلیکونی یا جایخی بریزید. در این مرحله مراقب باشید که حتی یک قطره آب هم وارد مایع نشود یا اینکه قالب ها تر نباشند. زیرا وجود رطوب باعث وا رفتن شکلات خواهد شد.

شما می توانید این مایع را روی کاغذ روغنی ریخته و با استفاده از آن شکلات چیپسی، ترافل یا دیگر خوراکی های خوشمزه را تهیه کنید.مواد را چند ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خنک شده و کمی ببندد. سپس قالب ها را داخل ظرفی با درب محکم گذاشته و یک ساعت در یخچال قرار دهید. این که شکلات ها ابتدا در دمای محیط بوده و خیلی سریع خنک نشوند مهم استزیرا اگر آنها را سریع و مستقیم در یخچال قرار دهید ممکن است در معرض رطوبت قرار گرفته و سفت نشوند یا اینکه روی آنها تیره و کدر شود. طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو به پایان رسید و شکلات خانگی شما به همین سادگی و خوشمزگی آماده می شود. نوش جان کنید و لذت ببرید. شکلات های خانگی تا یک هفته در دمای اتاق و چندین هفته در یخچال قابل نگهداری هستند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
ویراستاری تخصصی مقاله
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
اولین تصاویر از لحظه اهدای انگشتری خاص توسط رهبر معظم انقلاب به وحید شمسایی
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید