طرز تهیه استرامبولی خوشمزه

  سه شنبه، 31 خرداد 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
طرز تهیه استرامبولی خوشمزه
یک غذای ایتالیایی که شما می توانید به عنوان فینگر فود یا به عنوان غذایی برای پذیرایی در جشن تولد ها آن را درست کنید، استرامبولی می باشد. در طرز تهیه استرامبولی می توانید از گوشت، مرغ و یا ژامبون استفاده کنید. این غذا به اشترودل شباهت زیادی دارد و همانند آن بسیار خوشمزه می باشد.

استرامبولی یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و اصیل ایتالیایی است. ساختار آن شبیه اشترودل است. از یک خمیر تازه تهیه می شود که بین آن را با ژامبون یا گوشت سرخ شده و پنیر و سبزیجات دلخواه پر می کنند و به صورت رول شده داخل فر قرار می دهند تا پخته شود. سپس به صورت لقمه های کوچک برش می زنند. برش ها کوچک و تک نفره است بنابراین می توان به عنوان یک نوع فینگر فود نیز در منوی غذایی جشن های تولد و مهمانی ها از آن استفاده کرد یا به صورت پیش غذا در مجالس سرو نمود. اما به تنهایی می تواند به عنوان یک وعده شام در خانواده سرو شود. برای خمیر آن می توان از خمیر جادویی یا خمیر نان بربری و باگت نیز استفاده کرد. اما مواد درون آن را باید زیاد ریخت چون رول می شود و اگر مواد کمی استفاده شود، به صورت نان پخته می شود و طعم خاصی نمی گیرد. این غذا علاوه بر لذیذ بودن، بسیار ساده تهیه می شود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه استرامبولی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه استرامبولی

  • ۵۰ گرم اسفناج
  • ۴ شاخه جعفری
  • ۲ حبه سیر
  • ۸ عدد فلفل تند
  • ۱۵۰ گرم گوشت چرخ کرده
  • ۲۵۰ گرم آرد
  • ۲۲۰ گرم ماست یونانی
  • ۲۰۰ گرم سس پیتزا
  • ۱۵۰ گرم پنیر موزارلا رنده شده
  • ۲۵۰ گرم کره

طرز تهیه مواد میانی استرامبولی

  1. اسفناج و جعفری را خرد کنید.
  2. دو حبه سیر را ریز کنید و فلفل ها را به شکل حلقه ای خرد کنید.
  3. کف تاوه را با اسپری روغن چرب کنید و گوشت چرخ کرده را به مدت ۶ الی ۷ دقیقه تفت بدهید. سپس آن را کنار بگذارید.

طرز تهیه خمیر استرامبولی

¼ پیمانه آرد اندازه بگیرید و کنار بگذارید و از آن برای نچسبیدن خمیر به دست استفاده کنید.بقیه آرد را با ماست، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون، نصف قاشق چای خوری نمک داخل ظرف بزرگی ترکیب کنید.سطحی که می خواهید خمیر را روی آن صاف کنید آرد بزنید سپس خمیر را روی سطح قرار داده و با وردنه صاف کنید.سپس خمیر را روی هم تا کنید و با دست ورز بدهید.اگر خمیر به هم نمی چسبد نگران نشوید آنقدر ورز بدهید و با وردنه صاف کنید تا به هم بچسبد.

طرز تهیه و پیچیدن استرامبولی

بعد از این که خمیر نرم و کشدار به دست آمد آن را به دو نیم کنید و با وردنه هر دو را صاف کنید و در اندازه های مستطیل ۶ در ۱۰ دربیاورید.خمیر صاف شده را داخل سینی فر قرار دهید. روی هر کدام از خمیرها ۲ قاشق غذاخوری سس پیتزا بمالید.سپس گوشت، اسفناج، پنیر و فلفل را دو قسمت کرده و روی هر کدام از خمیرها بریزید.دوباره روی مواد ۲ قاشق غذاخوری سس بریزید.کناره های خمیر را در فاصله های ۱ سانتیمتری برش بزنید.ابتدا لبه های سر و ته خمیر را تا کنید و بعد لبه های برش خورده را یکی از چپ یکی از راست مثل بافت مو تا کنید.سپس به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. تاوه را روی گاز با حرارت کم قرار دهید و کره و سیر را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه تفت بدهید.استرامبولی را از فر بیرون بیاورید و کره و سیر را با برس روی آن بمالید. دوباره به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا زمانی که روی آن قهوه ای رنگ شود.سپس از فر بیرون بیاورید و بعد از ۵ دقیقه سرو کنید.اگر دوست داشتید می توانید آن را با چاقو برش بزنید سس باقیمانده را روی آن بریزید و با جعفری تزئین کنید.می توانید بعد از گذاشتن مواد میانی، خمیر استرامبولی را ساده بپیچید و روی ان را برش های کوچک بزنید. نوش جان

 استرامبولی 

مواد لازم برای تهیه استرامبولی روش دوم

  • مخمر: ۱ قاشق غذا خوری
  • آرد: ۳ الی ۴ پیمانه
  • آب گرم: ۱ پیمانه
  • نمک: ۱ قاشق چای خوری
  • روغن مایع: ۲ قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • پنیر پیتزا: ۲۰۰ گرم
  • ژامبون: ۳۰۰ گرم
  • پپرونی: ۳۰۰ گرم
  • سس قرمز: به میزان لازم

طرز تهیه استرامبولی روش دوم

در مرحله اول برای درست کردن این غذا لازم است خمیر آن را آماده کنید. برای اینکار کاسه کوچک تهیه کرده و مخمر را داخل آن بریزید. سپس نمک را به آن اضافه کنید. آب گرم را داخل کاسه ریخته و ۵ تا ۱۰ دقیقه ظرف را کنار بگذارید.

بعد از گذشت این زمان که مایه مخمر به عمل آمد، کاسه ای بزرگ تهیه کنید. روغن را داخل آن ریخته و مایع مخمر را به آن اضافه کنید. مواد را با هم ترکیب کرده و هم بزنید. آرد را طی چند مرحله و کم کم به کاسه اضافه کنید. وقتی خمیر شما نرم و نچسب شد روی آن را با نایلون تمیز پوشانده و در جای نسبتا گرمی قرار بدهید.لازم است خمیر شما ۱ ساعت استراحت کند تا ور بیاید. بعد از گذشت این زمان مجددا ۱۰ دقیقه با دست خمیر را ورز داده و سپس به دو قسمت تقسیم کنید. آن ها را داخل ظرفی گذاشته و روی آن ها را بپوشانید. یک ربع به خمیر ها استراحت بدهید.در این مرحله نوبت آن است که سطحی که می خواهید خمیر را روی آن پخش کنید را آرد بپاشید. حالا خمیر ها را پهن کرده و آن ها را به شکل مستطیل دربیاورید. روی خمیر ها را به سس گوجه آغشته کنید. در ادامه پپرونی و ژامبون را روی سس بربزید. در آخر روی آن ها خمیر بپاشید.

در مرحله بعدی طرز استرامبولی باید تهیه خمیر ها را به آرامی و با دقت رول کنید تا محتویات آن به خوبی داخل خمیر جای بگیرد. دو طرف خمیر را ببنید تا مواد از آن بیرون نریزد. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و کمی آن را چرب کنید.خمیر های رول شده را در سینی قرار بدهید. حالا با چاقو به صورت کج چند برش روی خمیر ها ایجاد کنید. در کاسه ای کوچک تخم مرغ را بشکنید و آن را هم بزنید. یک مقدار کمی آب داخل آن بریزید. سپس با قلم مو روی خمیر ها را با تخم مرغ رومال کنید.فر را از قبل روشن کرده و در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سینی را داخل فر بگذارید. ۳۰ دقیقه منتظر بمانید تا استرامبولی شما آماده شود. بعد از گذشت نیم ساعت آن را از فر خارج کرده و بگذارید تا خنک شود.حالا در عرض ۳ الی۴ سانتی متر استرامبولی را یرش بزنید و در ظرف مناسب سرو کنید. می توانید آن را با انواعی از سس ها نوش جان بفرمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان