دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع سالاد و دسر / متفرقه /

طرز تهیه ژله سفید با 2 روش 

چهارشنبه، 20 بهمن 1400
ژله یک دسر محبوب است که طرفداران زیادی دارد و به شکل های گوناگونی تهیه میشود. شاید شما هم برایتان سوال باشد که ژله سفید رنگ چه طعمی است؟ طرز تهیه ژله سفید رنگ چگونه است؟ برای تهیه ژله سفید رنگ از پودر ژله آلوئه ورا با ترکیب شیر یا بستنی وانیلی استفاده می شود. بنابراین طعم آن یک طعم ملایم شیرین است. در ادامه با ما باشید.

ژله سفید یکی از انواع دسرهایی است که می توانید برای زینت بخشیدن به سفره های خودتان ازش استفاده کنید. ژله ها از پرطرفدارترین دسرها می باشند و معمولا تعداد افراد کمی هستند که این دسر را دوست نداشته باشند. ترکیب ژله های رنگی و سفید واقعا فوق العاده هستند، اما معنیش این نیست که ژله ی سفید را نمیشود به تنهایی سرو کرد؛ برعکس این رنگ هم جذابیت های خاص خودش را دارد و میتواند در مناسبت های خاص استفاده بشود.

مواد لازم برای ژله سفید

  • ژله آلوئه ورا ۱ بسته
  • آب جوش ۱ لیوان سرخالی
  • شیر (پرچرب) ۳/۴ لیوان

طرز تهیه ژله سفید

ابتدا در یک کاسه ، یک بسته ژله آلوئه ورا را با یک لیوان سر خالی آب جوش حل می کنیم،کاسه را روی بخار کتری گذاشته مثل روش بن ماری تا ذرات ژله حل شود و ژله شفاف وصاف شود.ژله را در دمای آشپزخانه گذاشته تا سرد شود ،همزمان ۳/۴ لیوان شیر پر چرب را هم کنار آن گذاشته تا این دو هم دما شوند.با دماسنج یا انگشت خود چک کنید هر وقت دمای شیر و ژله دقیقا برابر شد شیر را روی ژله ریخته و چنانچه همزن برقی دارید بمدت سی ثانیه با همزن و چنانچه ندارید با چنگال یک دقیقه تند هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

حالا ژله را از الک یا صافی توری رد میکنیم تا ذرات معلق شیر جدا شده و صاف و یکدست شود.ژله را در جام یا قالب مورد نظر ریخته به مدت یک ساعت و نیم بسته به دمای یخچال در یخچال میگذاریم تا ببندد.

مواد لازم جهت ژله سفید با بستنی روش دوم

  • پودر ژله آلوئه ورا: ۱ بسته
  • بستنی وانیلی: ۲ قاشق غذاخوری
  • آب جوش: ۱ لیوان

مراحل تهیه ژله سفید با بستنی روش دوم

پودر ژله را داخل یک ظرف ریخته و یک لیوان آب جوش را به آن اضافه میکنیم و آنقدر هم می زنیم تا پودر ژله در آب کاملا حل شود.بستنی را که سه، چهار دقیقه قبل از یخچال بیرون آوردیم تا کمی نرم شود به مواد اضافه نموده، اما نکته قابل توجه اینکه بعد از افزودن بستی مواد را زیاد هم نمی زنیم و اجازه میدهیم بستنی با دمای موادمان ذوب شود.ژله را در قالب مورد نظر ریخته و در یخچال قرار میدهیم تا بگیرد.نکته قابل توجه اینکه ژله تهیه شده با بستنی به زمان کمتری برای گرفتن احتیاج دارد تا ژله تهیه شده با شیر.

با ژله سفید می توانید ژله خرده شیشه یا ژله موزاییکی درست کنید. به این شکل که ژله رنگی را بعد از بستن به قطعات کوچک تقسیم می کنیم و تکه های ژله به رنگ های مختلف را درون ظرف دیگری ریخته و روی آن را ژله سفید می ریزیم. نتیجه بسیار زیباست.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه