دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت دلار و نرخ ارز /

تاثیر کرونا روی ارزهای دیجیتال و بلاک چین 

سه شنبه، 13 خرداد 1399
قبل از فراگیری ویروس کرونا عوامل زیادی ارز دیجیتال را تهدید میکرد، اما هیچ چیز گسترش جهان رمزنگاری را تغییر نداد. موضوعات سیاسی، هک، کلاهبرداری، مقررات دولت و رکود اقتصادی تعداد کمی از مواردی است که میتوان نام برد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، شیوع ویروس کرونا باعث کاهش ارزش شاخص های سهام، افت قیمت کالاهای اساسی مانند نفت و هرج و مرج در بازارهای مالی سرتاسر جهان شده است. به دنبال تزریق بیش از حد پول توسط بانک های مرکزی به اقتصادهای آسیب دیده، ارزش ارزهای فیات به شدت افت کرده و رکود اقتصادی بی سابقه ای در تمام جهان حکم فرما شده است که بانک های مرکزی و موسسات مالی توانایی مقابله با آن را ندارند. در چنین شرایطی، افراد باید به دنبال راهی مطمئن برای ذخیره ارزش سرمایه خود باشند. در این مقاله از وب سایت مدیوم، سیلواین سارل (Sylvain Saurel)، تحلیل گر ارزهای دیجیتال، به بررسی تاثیر بحران اقتصادی حال حاضر جهان بر آینده بیت کوین می پردازد و شرایط فعلی را به نفع بیت کوین می داند.

بحران جهانی اقتصاد که به تازگی آغاز شده است، کاملا از آنچه که جهان در سال ۲۰۰۸ و یا حتی سال ۱۹۲۹ تجربه کرد متفاوت است. در دو بحران قبلی، هر بار بحرانی مالی منجر به یک بحران اقتصادی شده بود.

اما امروز سازوکار این بحران متفاوت است. این یک بحران سلامتی، یعنی ویروس همه گیر کرونا است که باعث ایجاد بحرانی اقتصادی شده است و به نوبه خود می تواند آغازگر بحرانی مالی نیز باشد.

در این بحران اقتصادی چیزی که بی سابقه است، سرعت وقوع اتفاقات است. به جز دوران جنگ ها و درگیری بین کشورها، جهان هرگز چنین رکود اقتصادی به خود ندیده بود، رکودی که انتظار می رود در سال جاری تولید ناخالص داخلی بزرگ ترین اقتصادهای جهان را بین ۵ تا ۱۰ واحد تنزل دهد.

در این بحران کرونا، ارزش بیت کوین در طی تقریبا ۵۰ روز گذشته افزایش داشته است. این افزایش اجتناب ناپذیر است زیرا چین، کشور اصلی که معاملات رمزنگاری را کنترل میکند، جریان کار را به دلیل شیوع عمده در ووهان چین مختل کرده است

عملکرد متفاوت بازارهای مالی

در چنین مواقعی معمولا سرمایه گذاران و معامله گران سهام خود را فروخته و در طلا و اوراق بهادار سرمایه گذاری میکنند تا عوامل خطر خود را به حداقل برسانند.در حال حاضر ارز دیجیتال نیز به گروه دارایی های پناهگاه امن پیوست. در این شرایط اتکا به راه حل های مبتنی بر رمزارز ها مانند پرداخت براساس ارز دیجیتال، توسعه کیف پول بیت کوین و توسعه کوین ممکن است در سال های آینده اتخاذ شود.

تحقیقات نشان می دهند که ویروس کرونا برای مدت زمان طولانی بر روی اجسام باقی می ماند. همین دلیل باعث شده تا مقامات چینی استفاده از ارزهای فیات را به حداقل برسانند، بنابر چنین دلایلی انتظار می رود افزایش ارزهای رمزپایه چند برابر افزایش یابد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب