تاثیر دیابت بر اختلال نعوظ آقایان

  سه شنبه، 30 خرداد 1402   زمان مطالعه 1 دقیقه
تاثیر دیابت بر اختلال نعوظ آقایان
دیابت کنترل نشده می تواند به رگ های خونی و اعصابی که نعوظ را کنترل می کنند، آسیب برساند. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز همراه ما باشید تا بیشتر درباره رابطه دیابت و اختلال نعوظ بحث کنیم.

اختلال نعوظ در مردان مبتلا به دیابت شایع تر است. بر اساس تحقیقات انجام شده، بیش از 70 درصد از مردان مبتلا به دیابت، از اختلال نعوظ (ED) رنج می برند. همچنین، خطر ابتلا به اختلال نعوظ در مردان مبتلا به دیابت بالای 50 سال، به طور چشمگیری افزایش می یابد.

دیابت و اختلال نعوظ

اختلال نعوظ در میان مردان با دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 معمول است. مطالعه ای در سال 2017 در دیابت پزشکی نشان داد که بیش از نیمی از مردان مبتلا به دیابت، اختلال نعوظ را تجربه می کنند که دلیل آن این است: افزایش سطح قند خون ناشی از دیابت ، موجب آسیب عروق خونی و اعصاب در سراسر بدن، از جمله در آلت تناسلی مرد می شود.

هر چه انسان سطح بالاتری از دیابت داشته باشد احتمال بیشتری دارد که او اختلال نعوظ را توسعه دهد، به ویژه اگر سطح قند خون خود را کنترل نکند. عوارض جانبی همراه با بیماری های قلبی مانند فشار خون بالا و کلسترول بالا همچنین می تواند نقش مهمی در ناتوانی جنسی ایفا کند. یک مرد مبتلا به دیابت که همچنین سیگار می کشد خطر ابتلا به اختلال نعوظ را افزایش می دهد.

دیابت

هنوز دلیل ارتباط موجود میان ناتوانی جنسی و دیابت، به صورت دقیق مشخص نشده است؛ اما می توان گفت اختلال عروقی و اختلال عصبی، مهم ترین دلایل ایجاد ناتوانی جنسی در این افراد است. افزایش قند خون سبب تخریب فیبرهای عصبی میلینه و غیر میلینه می شود؛ علاوه بر آن، بازسازی فیبرهای عصبی نیز تضعیف می شود. مراحل نهایی بیماری دیابت می تواند سبب تصلب شرایین شود. در نهایت می توان گفت که دیابت می تواند جریان عصبی و جریان خون عروق را کاهش دهد و به دنبال آن اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی رخ می دهد.

استرس اکسیداتیو مرتبط با دیابت نیز می تواند سبب مختل شدن عملکرد عروق شود؛ چرا که فعالیت آنتی اکسیدانی سلول ها از بین می رود و در نتیجه تخریب سلولی رخ می دهد.

سخن پایانی

بسیاری از افرادی که ناتوانی جنسی دارند، از صحبت با پزشک خودداری می کنند. باید توجه کرد که کمک گرفتن از پزشک، برای درمان این مشکلات بسیار مفید خواهد بود. پس بهتر است که بدون خجل شدن، در سریع ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (504 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (264 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (118 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (62 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) تصویری از آیت الله آل هاشم امام جمعه مردمی و محبوب تبریز سوار بر تراکتور/ چون از جنس مردم بود محبوب بود (28 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (18 نظر) حال خوش بهاره رهنما با چشمان گریان بعد از زیارت امام حسین(ع) در بین الحرمین+عکس/ قبول باشه (16 نظر) لیستی کامل از بازیگران مردی که با گریم زنانه در دنیای هنر ظاهر شدند+عکس/ از اکبر عبدی و محسن تنابنده تا امین حیایی و سپند امیرسلیمانی (16 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) میزبانی سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان و فرزندان و نوه هایش در ضیافتی به صرف افطاری +عکس (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد