دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / زمان بارداری /

تعیین جنسیت جنین از روی ویار چگونه ممکن است؟ 

چهارشنبه، 10 اسفند 1401
خیلی از خانمها در مقطعی از بارداری خود با ویار روبرو می‌شوند. عده‌ای می‌گویند که می‌توان جنسیت بچه را بر اساس ماهیت این هوس‌ها تعیین کرد، اما واقعا تعیین جنسیت از روی ویار امکان دارد؟ در ادامه این مطلب از ساعد نیوز بیشتر در این خصوص بحث می کنیم.

هنگامی که باردار هستید؛ خانواده، دوستان و حتی غریبه‌ها دوست دارند جنسیت جنین شما را پیش بینی کنند. بسیاری از افسانه‌ها و داستان‌های مادر بزرگ‌ها به تعیین جنسیت جنین از روی ویار مادر می‌پردازد. هم‌چنین نحوه بالا آمدن شکم، داشتن تهوع صبحگاهی و حتی سلامت و درخشندگی پوست و مو‌های مادر در بارداری را به جنسیت جنین مرتبط می‌دانند.

ویار مادر حامله جنسیت جنین را تعیین می کند؟

بگذارید همین حالا خیالتان را آسوده کنیم تشخیص جنسیت جنین از روی ویار مادران باردار پشتوانه علمی ندارد! پژوهش‌های اندکی که پیرامون ارتباط میان ویار زنان و جنسیت فرزندانشان انجام شده، هیچ رابطه معنادارای را نشان نداده است. بدین معنی که تعیین جنسیت از روی ویار زنان حامله تقریبا غیر ممکن است. البته بدین معنا نیست که تمایل غذایی شما کاملا بی‌معنی است! تمایلات غذایی زنان باردار نشان از نیاز‌های جسمی-تغذیه‌ای آنان دارد که بایستی مورد توجه قرار گیرد. اما اگر علاقه‌مند به دانستن جنسیت فرزند خود هستید، بهترین زمان و راه تعیین جنسیت جنین انجام سونوگرافی در هفته شانزدهم بارداری و پس از آن است. نتیجه این سونوگرافی 99 تا 100 درصد دقیق است.

در حال حاضر شواهد کافی برای درستی تعیین جنسیت از روی ویار مادران وجود ندارد.ویار در دوران بارداری اطلاعاتی در مورد جنسیت جنین به شما نمی‌دهد، اما کمک می‌کند تا نیاز‌های تغذیه‌ای خود را بشناسید.داشتن یک رژیم متعادل و سرشار از مواد مغذی، موجب رشد سالم جنین می‌شود.با ایجاد تغییرات کوچکی در رژیم غذایی خود علاوه بر حفظ تمایلات غذایی، می‌توانید بارداری سالمی داشته باشید

تعیین جنسیت جنین از روی ویار زن حامله

آیا جنسیت جنین از روی ویار زن حامله قابل تشخیص است؟ تغییرات ذائقه و اشتهای شما هم می‌تواند به جای دستگاه سونوگرافی عمل کند و جنسیت جنین‌تان را فاش کند. مادربزرگ‌ها می‌گویند زنانی که قرار است دختردار شوند، ویار زیادی به مصرف مرکبات دارند. از نظر آنها جنین دختر ویار مرکبات می‌آورد، درحالی که پسردارها ویار زیادی به این میوه‌ها ندارند. حالا که فصل، فصل مرکبات است، احتمالا کار شما برای بررسی این موضوع و تعیین جنسیت جنین از روی ویار زن باردار آسان‌تر است. کلید تشخیص جنسیت جنین در نوع ویار زن حامله نهفته است. اگر خوراکی‌ های شیرین ویار کنید، صاحب دختر می شوید. اگر به سراغ چیپس و خیارشور رفتید، پسر دار خواهید شد.

تعیین جنسیت جنین، از چه زمانی امکان پذیر است؟

فرایندی که طی آن تعیین جنسیت انجام میشود، دیفرانسیاسیون جنسیت نامیده میشود. برای پی بردن به جنسیت جنین باید چندین ماه از بارداری بگذرد، اما در واقع جنسیت جنین از همان لحظه لقاح تعیین شده است.ژن های جنین تعیین کننده جنسیت آن هستند. تمامی تخمک ها حاوی کروموزوم x هستند در حالی که اسپرم حاوی کروموزوم x و y است.

اگر تخمک توسط اسپرمی باردار شود که کروموزوم x به همراه داشته باشد، نتیجه آن تشکیل جنین دختر است اما اگر اسپرم حاوی کروموزوم y باشد، جنین پسر خواهد بود.در اوایل بارداری، تمام تخمک ها یکسان هستند. در واقع، اگر بخاطر تاثیرات تستسترون نبود، تمامی نوزادها با ویژگی های زنانه رشد می کردند. تا هفته هفتم بارداری، جنین بافتی خواهد داشت که “مرز تناسلی” نامیده می شود.

با گذشت 5 هفته، در بدن جنین هورمون هایی ترشح می شود که رشد دستگاه تناسلی را سرعت می بخشد.تمامی اندام های جنسی از مرز تناسلی به وجود می آید. تخمدانها و لابیا درست مانند بیضه ها هستند به این معنی که از یک سلول مشابه تشکیل شده‌اند؛ درست مانند کلیتوریس و آلت تناسلی مرد.بنابراین هنگامی که این هورمون ها آزاد میشوند تفاوت میان اندام های جنسی ایجاد می شود.

جمع بندی

  • در حال حاضر شواهد کافی برای درستی تعیین جنسیت از روی ویار وجود ندارد.

  • ویار در دوران بارداری اطلاعاتی در مورد جنسیت جنین به شما نمی‌دهد، اما کمک می‌کند تا نیاز‌های تغذیه‌ای خود را بشناسید.

  • داشتن یک رژیم متعادل و سرشار از مواد مغذی، موجب رشد سالم جنین می‌شود.

  • با ایجاد تغییرات کوچکی در رژیم غذایی خود علاوه بر حفظ تمایلات غذایی، می‌توانید بارداری سالمی داشته باشید.


4 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل اکسپت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی