تکنولوژی‌های مطرح در کفش پیاده‌روی و ورزشی

  دوشنبه، 21 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
تکنولوژی‌های مطرح در کفش پیاده‌روی و ورزشی
یک کفش دوندگی  دارای ویژگی های مختلف از کفش پیاده روی است.دوندگان نباید از کفش پیاده روی استفاده کنند ، چرا که اکثر کفش های پیاده روی انعطاف پذیری لازم برای دویدن را ندارند .

یک کفش دوندگی دارای ویژگی های مختلف از کفش پیاده روی است.دوندگان نباید از کفش پیاده روی استفاده کنند ، چرا که اکثر کفش های پیاده روی انعطاف پذیری لازم برای دویدن را ندارند . دونده ها برای دویدن به کفشی با انعطاف پذیری بالا احتیاج دارند . به همین دلیل، بسیاری از کفش های پیاده روی برای پیاده روی جهت تناسب اندام خوب نیستند.این در حالیست که، پیاده روندگان تناسب اندام معمولا می توانند یک کفش مخصوص دویدن را پیدا کنند که به نیازهای آنها پاسخ مناسبتری نسبت به بیشتر کفش هایی که به عنوان کفش پیاده روی به فروش می رسند بدهد . در ادامه به آنچه واکر ها و کسانیکه تناسب اندام کار میکنند جهت انتخاب کفش مناسب باید توجه کنند خواهیم پرداخت .

دونده ها نیاز به انعطاف بیشتر دارند: دونده ها با هر بار قدم برداشتن نیرویی معادل ۳ برابر وزن خود به زمین فشار وارد میکنند ، در حالی که واکر ها فقط ۱٫۵ برابر وزن بدن خود به زمین نیرو واد می کنند . در نتیجه دونده ها نیاز به انعطاف بیشتری در پاشنه و جلوی کفش خود در مقابل واکرها دارند، به همین دلیل است که در کفش های دوندگی سیستم تهویه هوا و همچنین انعطاف بیشتری وجود دارد.پیاده روها نیاز کمتری به انعطاف پذیری دارند : پیاده روها نیاز به انعطاف زیاد در قسمت پاشنه و پنجه ندارند . انعطاف پذیری بیشتر نیاز به بالشتک ها را بیشتر کرده و نتیجه ی آن سنگین تر شدن کفش می باشد . این در حالیست که کفش سنگین به پاها آسیب رسانده و با یک کفش سبک سریعتر می توانید راه بروید .واکر ها به چه چیزهایی باید توجه داشته باشند: واکرهای تناسب اندام باید به دنبال یک کفش سبکتر باشند که کفی مناسبی نیز دارد، بنابراین پاها پس از پیاده روی طولانی احساس سوزش و گرم شدن نمی کنند . این در حالیست که کفش های فوق سبک ( بارفوت ) به علت نداشتن انعطاف پذیری کافی فقط برای پیاده روی های کوتا هستند و مناسب پیاده روی طولانی نیستند.اگر قصد دارید بیش از شش مایل را به یکباره راه بروید ، باید کفش های منعطف تهیه کنید ، اما آن هایی را انتخاب کنید که برای معیارهای دیگر برای کفش های پیاده روی خوب مناسب باشند. به عنوان مثال، کفش های تولیدی شرکت پاتکان طب کفشهای سبک وزنیست که به خوبی برای واکرها کار می کنند .

پیشنهاد ما این است که از کفش های پیاده روی بدون ساق (کتانی) استفاده کنید چون معمولا وزن آنها نسبت به انواع ساق دار کمتر است. اگر مسیر پیاده روی یا گردش شما نسبتا مسطح و بدون موانع بلند باشد، کفش های پیاده روی بدون ساق به بهترین گزینه تبدیل می شوند. در چنین موقعیتی، استفاده از انواع ساق دار فقط می تواند سرعت شما را کاهش بدهد و حرکت را برای تان سخت تر کند. به علاوه از آنجایی که کفش های پیاده روی بدون ساق محدودیت کمتری برای حرکت ایجاد می کنند. در صورت نیاز به حرکت های سریع تر، شرایط بهتری برای شما فراهم خواهند کرد.

ویژگی دیگر این نوع کفش ها این است که تناسب بیشتری با شرایط آب و هوایی تابستان دارند و شما را آزار نمی دهند. کفش های پیاده روی بدون ساق واقعا از نظر انعطاف پذیری، تطبیق پذیری و همه کاره بودن، نسبت به انواع ساق دار بهتر هستند، اما کمتر از مچ پا محافظت می کنند. البته این نکته معمولا به اولویت شخصی افراد مرتبط بستگی دارد. بعضی از افراد معتقدند که نقش تقویت کننده کفش های ساق دار برای مچ پا بیشتر از هر نکته دیگری حائز اهمیت است. تردیدی نیست که اگر فشار زیادی به مچ پا وارد شودم یا مچ پا به چرخش های زیادی نیاز داشته باشد. انواع ساق دار بهتر از آن محافظت می کنند.

کفش

تکنولوژی های مطرح در کفش پیاده روی و ورزشی

۱- تکنولوژی Boost در کفش های آدیداس

یکی از تکنولوژی های مطرح به کار رفته شده در کفش های ورزشی آدیداس، تکنولوژی Boost است. این تکنولوژی در ساخت لایه ی میانی کفش های ورزشی به کار می رود و باعث کاهش میزان فشار وارد شده به پا می شود. عملکرد این تکنولوژی به این صورت است که در ساختار لایه ی میانی از ماده شیمیایی TPU یا ترموپلاستیک پلی اورتان استفاده می شود که با فشرده شدن به هم باعث افزایش میزان بازگشت انرژی به پا خواهد شد.

۲- تکنولوژی Z Pump در کفش های ریباک

Z Pump نوعی تکنولوژی در ساخت کفش های ورزشی ریباک است که به وسیله ی آن کفش می تواند به شکلی مطلوب قالب پا شود. کفش هایی که از این تکنولوژی استفاده می کنند دارای منفذی با درپوش هستند. با استفاده از این منفذ می توانید فضای مابین تودوزی و رویه کفش را باد کنید تا کفش به خوبی قالب پایتان شود. این موضوع تاثیر به سزایی در افزایش عملکرد ورزشکاران خواهد داشت.

۳- تکنولوژی Flywire در کفش های نایکی

تکنولوژی Flywire یکی از انواع تکنولوژی هایی است که برای قالب شدن بهتر کفش در پا به کار می رود. کفش هایی که از این تکنولوژی استفاده می کنند، کابل هایی در طرفین خود دارند که باعث خواهند شد کفش پا را به خوبی دربرگیرد. همچنین از این تکنولوژی در قسمت رویه ی برخی کفش ها هم استفاده می شود که باعث ایجاد وزنی سبک تر در کفش خواهد شد.

۴- تکنولوژی Endofit در کفش های سالومون

تکنولوژی EndoFit با تمرکز بر ایجاد حسی بهتر در زمان به پا داشتن کفش، برای محصولات سالومون در نظر گرفته شده است. کفش هایی که از این تکنولوژی استفاده می کنند تودوزی شبیه به جوراب دارند که کمک خواهد کرد در زمان پوشیدن این کفش ها راحتی بیشتری داشته باشید.

۵- تکنولوژی Micro G در کفش های آندر آرمور

تکنولوژیMicro G بیشتر در ساخت لایه ی میانی کفش های ورزشی آندر آرمور به کار می رود. لایه ی میانی کفش هایی که از این تکنولوژی استفاده می کنند دارای ساختاری از جنس فوم است که علاوه بر ایجاد وزنی سبک در کفش، ضربات وارد شده از کف را کمتر به پا منتقل می کند. این تکنولوژی همچنین به افزایش انعطاف پذیری در زمان ورزش کمک زیادی خواهد کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (681 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
جشن تولد عاشقانه ی یاسمن فرمانی و همسرش علی قلی زاده دو لژیونر فوتبالی در کنار هم / وایب تم نارنجی با بادکنک ها هلیومی برا تولد فوق العاده ست
ویدیو/ روایت شنیدنی استاد فرشچیان از اتفاقاتی که منجر به خلق اثر بی‌نظیر تابلوی عصر عاشورا شد
(ویدئو) این هنرمند با ترفندهای نقاشی غافلگیرکننده‌اش، شما را شگفت‌زده خواهد کرد / سومی همه را بهت‌زده کرد!
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ویدیو/ ضریب هوشی حیرت‌انگیز "بامشاد" در سریال نقطه چین/ فقط سوالات خیلی خیلی سختِ مهران مدیری...
(عکس) «ماگان» کشتی بادبانی باستانی خلیج فارس؛ میراثی 4000 ساله که باستان‌شناسان را حیرت‌زده کرد!
شلیک 4 گلوله به سمت آیت الله در جریان یک سخنرانی / رهبری با دلهره، تلفنی احوالپرسی کردند /عفت در مدینه بود و خبر را نشنیده بود
ویدیو/ جمله‌سازی "علی شادمان" با Do و Does/ فقط ترکیب جملاتش با Love که معلم زبانشو ناامید کرد!
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان