کفش مناسب دو + نکات مهم

  دوشنبه، 21 تیر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
کفش مناسب دو + نکات مهم
پوشیدن کفش های ورزشی مناسب برای فعالیت های ورزشی خاص می تواند علاوه بر راحتی فرد، به بهبود عملکرد وی نیز کمک کند و از همه مهمتر در پیشگیری از بروز صدمات مختلف تاثیرگذار است.

پوشیدن کفش های ورزشی مناسب برای فعالیت های ورزشی خاص می تواند علاوه بر راحتی فرد، به بهبود عملکرد وی نیز کمک کند و از همه مهمتر در پیشگیری از بروز صدمات مختلف تاثیرگذار است.فعالیت های ورزشی فشار زیادی را بر روی پا، مچ پا و ساق ها وارد می کنند. به عنوان مثال دویدن و پریدن فشاری بر روی پا وارد می کنند که برابر با سه تا پنج برابر وزن بدن است.کفش های ورزشی امروزی متناسب با فعالیت های ورزشی متنوعی طراحی و تولید می شوند. اگر بیش از دو بار در هفته در رشته ورزشی خاصی شرکت می کنید، بهتر است کفش ورزشی مناسب با آن را تهیه کنید. به عنوان مثال کفش ورزشی مناسب برای دویدن، کفش فوتسال یا کفش مناسب برای ورزش بستکتبال هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.اما اگر در طول هفته در رشته های ورزشی متعددی خودتان را سرگرم می کنید، بهتر است یک کفش ورزشی چند منظوره(cross-training shoe) را تهیه کنید.

پاشنه ی کفش کتانی یا ورزشی باید کاملا نرم و اندازه باشد. نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد . برای این که هنگام خرید کفش از درست بودن اندازه پاشنه آن مطمئن شوید، لازم است بند کفشتان را ببندید اما آن را خیلی سفت و تنگ نکنید، شما باید بتوانید پایتان را داخل کفش کمی به طرفین بلغزانید.

بستن بند کفش به شما اجازه می دهد پایتان را به طور کامل در کفش بدون لغزش نگه دارید، با این حال باید هنوز بتوانید کمی پاشنه پایتان را داخل کفش بلغزانید و نباید احساس فشار و ناراحتی کنید. هر گونه ناراحتی و فشاری که در هنگام خرید داخل فروشگاه احساس کنید، موقع دویدن تشدید می شود.

مهم نیست یک کفش مناسب دویدن یا پیاده روی انتخاب می کنید یا یک کتانی روزمره؛ رویه کفش در عین حال که کاملا پای شما را می گیرد و محافظت می کند باید نرم و راحت باشد. اگر پایتان داخل کفش احساس فشار و تنگی می کند احتمال دارد که رویه کفش بیش از اندازه تنگ باشد و بنابراین پای شما داخل کفش به فضای بیشتری نیاز دارد. اگر یک کفش با کیفیت و مناسب انتخاب کرده اید و احساس فشار در بخش روی پای خود دارید، شاید لازم باشد، پیش از آنکه به سرعت سراغ یک گزینه دیگر بروید، نوع بستن بند کفش و دیزاین اش را تغییر دهید.

یک نوع کفش مناسب دو انتخاب کنید

1. به دنبال یک جفت کفشی بروید که بتوانید با آن تا هر وقت که خواستید پیاده روی کنید. انتخاب یک کفش با محلی که قرار است در آنجا بدوید بسیار مرتبط است و کار را برای شما راحت تر می کند.

کفش های مخصوص جاده با کفش هایی که مخصوص روی تردمیل می باشند، متفاوت هستند و باعث می شود که به راحتی از موانع جاده عبور کنید. اگر به یک فروشگاه تخصصی بروید، خواهید دید که بیشتر کفش ها برای دو همین کفش های جاده ای می باشد و آن ها همچنین انتخاب خوبی برای تازه کاران نیز هستند.

2. اگر مکانی که برای دو انتخاب می کنید، بسیار طولانی است باید کفش های مناسبی را برای این موضوع در نظر بگیرید.

کفش های بلندتر و به اصطلاح دنباله دار می تواند راه رفتن را برای شما آسان تر کند. این کفش ها معمولاً در پا احساس راحتی به فرد می دهند اما برای پیاده روی های معمولی مناسب نیستند و باید کمی واقع بین باشید و کمی از موضوع زیبایی فاصله بگیرید و به دنبال کفش راحت تر باشید.

3. اگر خواهان سرعت هستید، حتماً از کفش های سرعتی استفاده کنید

این کفش ها برای استفاده منظم طراحی نشده اند و به جای آن بسیار سبک هستند و باعث می شود عملکرد شما در سرعت های بالا بیش از همیشه افزایش پیدا کند، مگر اینکه فرد آنقدر مهارت داشته باشد که بتواند با کفش های جاده ای یا دنباله دار هم سرعت بالایی داشته باشد و اگر قصد رقابت در یک مسابقه سرعتی دارید و کفش جداگانه ای برای آن ندارید نگران نباشید.بسیاری از افراد دونده ماراتون ها با همین کفش های معمولی دو را انجام می دهند و برنده می شود.

4. می توانید از دو جفت کفش مخصوص فوتبال استفاده کنید، مخصوصا اگر خواهان سرعت بالا هستید. این کفش ها برای سرعت بالا بسیار مناسب می باشند اما ممکن است هنگام پیاده روی به پای شما آسیب بزند. بیشتر دونده هایی که در کشورهای مختلف مسابقه می دهند، برای زمان های سرعتی از این کفش های فوتبالی استفاده می کنند.

کفش

ﭼﻨﺪﯾﻦ ﺗﻮﺻیه را ﻫﻨﮕﺎم اﻧﺘﺨﺎب ﮐﻔﺶ ورزﺷﯽ رﻋﺎﯾﺖ ﮐﻨﯿﺪ:

1-زمان:
ﺑﻪ زﻣﺎن ﺗﻬﯿـﻪ ﮐﻔﺶ ﻧﯿﺰ دﻗﺖ ﮐﻨﯿﺪ. ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﺑﺮاي ﺧﺮﯾﺪ ﮐﻔﺶ ﺑﺮوﯾﺪ ﮐﻪ ﭘﺎﻫﺎيﺗﺎن ﺑﺰرﮔﺘﺮﯾﻦ اﻧﺪازه ﺧﻮد را داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺑـﻬﺘﺮﯾﻦ زﻣﺎن، ﺳﺎﻋﺎت ﺑﻌﺪ از ﻇﻬﺮ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﺨﺺ ﺗﺎ ﺣﺪودي راه رﻓﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ (ﭘﺎﯾﺎن روز ﯾﺎ ﭘﺲ از اﻧﺠﺎم ﺗﻤﺮﯾﻦ) ﺑﻌﻠﺖ آن ﮐﻪ ﭘﺎﻫﺎ در ﺣﯿﻦ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ورم ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.

2 - ﮐﻔﺶ ھﺎی ﻗﺪﯾﻤﯽ و ﮐﮭﻨﮫ ﺧﻮد ﮐﻤﮏ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ:

ﺑﺮاي ﺧﺮﯾﺪ ﯾﮏ ﮐﻔﺶ ﻧﻮ ، از ﮐﻔﺶ ﻫﺎي ﻗﺪﯾﻤﯽ و ﮐﻬﻨﻪ ﺧﻮد ﮐﻤﮏ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ ﮐﻔﺶ ﻫﺎي ﻗﺪﯾﻤﯽ ﺧﻮد را ﺑﺮ روي ﯾﮏ ﺳﻄﺢ ﺻﺎف ﺑﮕﺬارﯾﺪ. اﮔﺮ ﻫﺮ دو ﻟﻨﮓ ﮐﻔﺶ داراي اﻧﺤﻨﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ داﺧﻞ ﺑﻮدﻧﺪ ﺣﺘﻤﺎ ﻻزم اﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻔﺶ ﺑﺎ اﺳﺘﺤﮑﺎم ﺑﯿﺸﺘﺮ و ﺳﻨﮕﯿﻨﺘﺮ از ﻧﻈﺮ وزن اﻧﺘﺨﺎب ﺷﻮد و اﮔﺮ ﻫﺮ دو ﻟﻨﮕﻪ داراي اﻧﺤﻨﺎ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺑﯿﺮون ﺑﺎﺷﺪ ﻻزم اﺳﺖ ﮐﻔﺸﯽ ﺳﺒﮏ ﺗﺮ از ﻧﻈﺮ وزن اﻧﺘﺨﺎب ﺷﻮد.

3-سایز کفش:

اﮐﺜﺮ اوﻗﺎت اﻓﺮاد ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺗﺮس داﺷﺘﻦ از ﺗﻨﮕﯽ ﮐﻔﺶ ﺳﻌﯽ در ﺧﺮﯾﺪ ﮐﻔﺶ ﺑﺎ ﺳﺎﯾﺰ ﺑﺰرﮔﺘﺮ را دارﻧﺪ. اﯾﻦ را ﺑﺪاﻧﯿﺪ ﮐﻪ ﭘﺎﻫﺎي ﺷﻤﺎ ﺑﺰرگ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﻧﺪ. ﺧﻄﺮات و ﺿﺮرﻫﺎي ﭘﻮﺷﯿﺪن ﮐﻔﺶ ﺑﺰرﮔﺘﺮ ﮐﻤﺘﺮ از ﭘﻮﺷﯿﺪن ﮐﻔﺶ ﺗﻨﮓ ﻧﯿﺴﺖ.

4- انعطاف پذیری:
ﯾﮑـﯽ از ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﺟـﻮاﻧﺐ ﮐﯿﻔﯽ ﮐﻔﺶ ورزﺷﯽ ﻗـﺎﺑﻠﯿﺖ ﺧـﻢ ﺷﺪن ﺗﺨﺖ ﮐﻔﺶ ﻣـﯽﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ از اﯾﺠﺎد ﺗﻮرم دردﻧﺎك ﺳﺎق ﭘﺎ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮي ﮐﻨﺪ ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ در اﻧﺘﺨﺎب ﮐﻔﺶ ورزﺷﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻣﯿﺰان اﻧﻌﻄﺎفﭘﺬﯾﺮي ﮐﻔﺶدﻗﺖ ﻧﻤﻮد.

5 - آزادی ﺣﺮﮐﺎت اﻧﮕﺸﺘﺎن ﭘﺎ:
براي ﺟﺪا ﺷﺪن ﭘﺎ از زﻣﯿﻦ در ﻫﻨﮕﺎم راه رﻓﺘﻦ و دوﯾﺪن، ﺑﺎﯾﺪ اﻧﮕﺸﺘﺎن ﭘﺎ در ﺣﺮﮐﺎت ﻣﺨﺘﻠﻒ در داﺧﻞ ﮐﻔﺶ آزاد ﺑﺎﺷﻨﺪ و در اﯾﻦ راﺑﻄﻪ اﻧﮕﺸﺖ ﺷﺴﺖ ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﯽ را اﯾﻔﺎ ﻣﯽﮐﻨﺪ. در ﻏﯿﺮ اﯾﻨﺼﻮرت در اﺛـﺮ ﻓﺸﺎر و اﻋﻤﺎل ﻧﯿـﺮو، اﻧﮕﺸﺖ ﺷﺴﺖ ﮐـﺞ ﺷﺪه و ﺗﺤﻤﻞ ﻓـﺸﺎر آن ﮐـﺎﻫﺶ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎﻋﺚ ﺑﺮوز اﺧﺘﻼل ﮔﺮدد.

6- ﻗﻮس ھﺎی ﮐﻒ ﭘﺎ :
اﻓﺮاد ﺑﺎ ﻗﻮس ﮐﻒ ﭘﺎي زﯾﺎد از ﮐﻔﺶ ﻫﺎﯾﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ اﻧﻌﻄﺎف ﭘﺬﯾﺮي ﺑﺎﻻﯾﯽ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ و از ﭘﻮﺷﯿﺪن ﮐﻔﺶ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﭘﺎ را ﻣﺤﺪود ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺧﻮدداري ﮐﻨﻨﺪ. اﻓﺮاد داراي ﮐﻒ ﭘﺎي ﺻﺎف ﺑﺎﯾﺪ از ﮐﻔﺶ داراي ﻻﯾﻪ ﻣﯿﺎﻧﯽ ﺑﺴﯿﺎر ﺳﻔﺖ ﺑﺮاي ﮐﻨﺘﺮل ﺣﺮﮐﺖ و ﮐﺎﻫﺶ ﻣﯿﺰان ﭼﺮﺧﺶ داﺧﻠﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪ.

7- ﻧﮕﮭﺪاری و ﺗﻌﻤﯿﺮ ﮐﻔﺶ ھﺎ :
ﺗﻌﻤﯿﺮ ﮐﻔﺶ ﻫﺎي ورزﺷﯽ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺑﺮ ﻫﻢ زدن ﺗﻌﺎدل ﺣﺠﻢ و ﻓﻀﺎي داﺧﻠﯽ آن ﮐﻪ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺗﻮﺳﻂ ﮐﺎرﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﺳﺎزﻧﺪه ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد ﭼﻨﺪان ﺻﺤﯿﺢ ﻧﯿﺴﺖ. ﮐﻔﺶ ﻫﺎي ورزﺷﯽ را ﺑﺮاي ﺷﺴﺘﺸﻮ داﺧﻞ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻫﺎي ﻟﺒﺎس ﺷﻮﯾﯽ ﻧﯿﻨﺪازﯾﺪ. ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺟﺬب ﺷﺪن آب و ﻣﺎﻧﺪن در ﻓﻀﺎﻫﺎي داﺧﻞ، ﮐﯿﻔﯿﺖ ﮐﻔﺶ ﭘﺎﯾﯿﻦ آﻣﺪه و ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺑﻌﺪ از آن ﺑﺎ ﻣﺼﯿﺒﺖ ﺑﻮي ﺑﺪ ﭘﺎ ﻣﻮاﺟﻪ ﺷﻮﯾﺪ.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (680 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان