۱۳ تفاوت ویندوز۱۱ و ویندوز۱۰

  چهارشنبه، 18 آبان 1401   زمان مطالعه 12 دقیقه
۱۳ تفاوت ویندوز۱۱ و ویندوز۱۰
با تفاوت های ویندوز۱۱ و ویندوز۱۰ در این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات کافی را در این زمینه کسب نمایید.

ما در این مقاله به مقایسه ویندوز ۱۱ و ۱۰ پرداخته ایم؛ تفاوت و شباهت هایشان را بیان کرده ایم تا شما به راحتی تصمیم بگیرید، کدام بهتر است.بنابراین تا انتها مقاله با ما همراه باشید.
در ابتدا توضیحی در مورد 10 ,11 Windows و امکانات ویندوز11 می دهیم، سپس آن ها را باهم مقایسه می کنیم.

ویندوز ۱۰

پرفروش ترین و محبوب ترین سیستم عامل روز دنیا می باشد و پس از فروش موفق ویندوز ۷ ,ویندوز ۸ و ۸٫۱ امسال با عرضه نسخه جدید ویندوز, یعنی ویندوز ۱۰ بار دیگر شاھد شاھکار جدیدی از مایکروسافت برای رایانه ، لپ تاپ، تبلت، گوشی ھای ھوشمند و ھر آن چیزی را که مابین این تقسیم بندی قرار می گیرد، است. ویندوز ۱۰ از ھر نظر نسبت به مایکروسافت می باشیم. ویندوز ۱۰ نام سیستم عاملِ نسخه قبلی بھینه تر شده و تغییراتی که در آن اعمال شده نشان از آن دارد که ردموندی ھا با تغییر سیاست ھایشان، به بازخورد کاربران اھمیت زیادی داده اند و سعی کرده اند به مھم ترین درخواست ھا پاسخ مثبت دھند. نتیجه کار سیستم عاملی شد به نام ویندوز ۱۰ که رابط کاربری بسیار کاربرپسند و آشنایی دارد که ھر کاربری از استفاده از آن لذت خواھد برد. imicrosoftstore لایسنس ھای معتبر ویندوز ۷ ، ویندوز ۸٫۱ ، ویندوز ۱۰ و انواع ویندوز ھای سرور و دیتاسنتر را با ارزان ترین قیمت ممکن برای شما مھیا کرده است تا از پایداری ویندوز ، امنیت و سرعت ویندوز ان تی شرکت مایکروسافت است و نسخهٔ پس از ویندوز ۸٫۱ بشمار می آید. ویندوز ۱۰ نخستین بار در ۸ مھر ماه ۱۳۹۳ ٔ سیستم عامل از خانواده بالای آن نھاینت استفاده را ببرید. ویندوز ۱۰ تازه ترین نسخهٔ در یک رویداد رسانه ای پرده برداری شد. ارتقاء ویندوز ۱۰ برای دارندگان ویندوز ۷ و ویندوز ۸٫۱) به غیر از نسخه ھای Enterprise (در سال اول رایگان است. ویندوز ۱۰ در رایانه ھای شخصی، رایانه ھای ھمراه، نھایی ویندوز ۱۰ در ۷ مرداد ۱۳۹۴) ۲۷ ژوئیه) و از طریق ویندوز آپدیت در دسترس ھمگان قرار گرفته است. دانلود ویندوز ۱۰ برای تبلت ھا، تلفن ھای ھوشمند و رایانه ھای شخصی یکپارچه به کار می رود. نسخهٔ کسانی که آن را رزرو کرده اند (دریافت از طریق ویندوز آپدیت)، به صورت مرحله به مرحله است. به این معنا که در روز ۷ مرداد، تعدادی از رزرو کنندگان، پیغام دریافت آن را دریافت می کنند و مابقی افراد آن را در روزھای آینده دریافت خواھند کرد. ھم اکنون لینک دریافت فایل ISO ویندوز ۱۰ برای مدت محدودی در دسترس عموم است. به گفتهٔ ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت مایکروسافت، پس از ویندوز ۱۰ ، این شرکت ، سیستم عامل دیگری تولید نخواھد کرد. به گفته جو بلفیور قائم مقام مایکروسافت ویندوز 10 ترکیبی از بهترین های ویندوز 7 و 8 است که به صورت پلتفرمی وسیع نسخه دسکتاپ و سرور و ... را پشتیبانی می کند. وی تأکید کرد تمام ابزارهای مرتبط با «اینترنت اشیاء» تا سرورهای غول پیکر با ویندوز 10 کار خواهند کرد و ویندوز دوباره متولد خواهد شد.

ویندوز 10

ویندوز ۱۱

انتشار Windows 11 از جانب شرکت مایکروسافت، برای بسیاری از افراد شوکه کننده بود؛ زیرا مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ و هنگام معرفی ویندوز ۱۰، اعلام کرد که این آخرین نسخه از ویندوز خواهد بود. قرار بر این بود که به صورت منظم، آپدیت هایی برای ویندوز ۱۰ ارائه شود که آن را هم راستا با رقبایی همچون MacOS نگه دارد. ویندوز ۱۱ برای افراد مبتدی و کسانی که کاربر حرفه ای ویندوز نیستند، کاملا ایده آل است؛ اما برای افراد حرفه ای و متخصصان، جای بهبود بسیار زیادی در آن وجود دارد. کاربران ویندوز لایق این بودند که این سیستم عامل زودتر از سال ۲۰۲۱ عرضه شود. یکی از مواردی که باعث شد ویندوز ۱۱ به سرعت نزد مردم محبوب شود، امکان ارتقای رایگان از ویندوز ۱۰ است. افرادی که کاربران ویندوز ۱۰ بوده اند، می توانند به صورت رایگان رایانه شان را به ویندوز ۱۱ ارتقا دهند. برخی از افراد تصور کنند ویندوز ۱۱ تنها یک پوسته گرافیکی برای ویندوز ۱۰ است و مایکروسافت قصد دارد آن را با استفاده از ترفندهای تجاری، به عنوان نسخه بعدی ویندوز معرفی کند. این ادعاها از پایه غلط هستند؛ زیرا در Windows 11، کل تم سیستم عامل مجددا طراحی شده و ظاهر برنامه های پیشفرض، کاملا تغییر پیدا کرده است. رابط لمسی که در لپتاپ هایی با نمایشگر لمسی دارای اهمیت زیادی است، بهبود چشمگیری پیدا کرده و تجربه بهتری را نسبت به ویندوز ۱۰ ارائه می دهد. از آنجایی که کمتر از یک سال از انتشار Windows 11 می گذرد، بدیهی است که باگ هایی درون آن وجود داشته باشد. گرچه اولین نسخه تمام سیستم عامل ها و برنامه ها، مشکلاتی دارد که تیم توسعه دهنده آنها، بعد از مدتی مشغول برطرف کردن آن می شوند. پیشنهاد می کنیم اگر کاربر حرفه ای ویندوز هستید و هنوز سیستم عامل رایانه تان را ارتقا نداده اید، همچنان از انجام این کار امتناع کنید!

ویندوز 11

تفاوت های اصلی بین ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰:

  • طراحی و رابط: طراحی و چیدمان رابط ویندوز ۱۱ بسیار پیشرفته است و از ویندوز ۱۰ گامی جلوتر است. 11 Windows عمدتاً بر روی آوردن تجربه ای شبیه به اندروید به دستگاه های ویندوز با رابط های چندوظیفه ای و تعاملی مختلف متمرکز شده است. اما ویندوز 11 با ایجاد یک تجربه macOS، آن را به سطح بالاتری می برد. 11 Windows به کاربران اجازه می دهد تا ویژگی های شخصی سازی بیشتری را داشته باشند. ژست ها، نمادها و دکمه شروع جدید نیز وجود دارد. تفاوت عمده بین ویندوز ۱۱ و ۱۰ در طراحی آن است. 11 Windows رابطی را ارائه می دهد که بیشتر شبیه مک است، با رنگ های پاستیلی، گوشه های گرد برای همه پنجره ها و رابط تمیزتر نسبت به نسخه قبلی خود. مایکروسافت رابط کاربری را تا حد امکان ساده کرد تا فضایی تمیز برای کار و بازی ایجاد کند.

  • یکپارچه سازی برنامه اندروید: ویندوز ۱۱ به کاربران این امکان را می دهد که اکنون برنامه های اندروید را روی رایانه های ویندوزی خود اجرا کنند. فروشگاه برنامه آمازون خود را با فروشگاه ویندوز ادغام کرده است، تا کاربران بتوانند برنامه های اندروید خود را روی رایانه شخصی شان داشته باشند. این به کاربران اجازه می دهد تا برای تکنیک های همگام سازی مؤثر، همان برنامه هایی را که اکنون در تلفن خود استفاده می کنند، روی رایانه شخصی خود اجرا کنند. این همان ویژگی است که کاربران اپل در دستگاه های مک خود برای ایجاد اکوسیستم اپل دارند.

  • بهبود پشتیبانی از دسکتاپ مجازی: اگرچه 10 Windows دارای ویژگی Task View بود و به کاربران اجازه می داد چندین دسکتاپ مجازی ایجاد کنند، اما گزینه ها محدود بودند. کاربران ویندوز 11 می توانند دسکتاپ های مجازی را مانند رایانه های مک راه اندازی کنند. کاربران می توانند به طور همزمان بین چند دسکتاپ جابجا شوند. ویندوز ۱۱ ویژگی های استقرار و ویرایش بیشتری را برای پشتیبانی از دسکتاپ مجازی ایجاد می کند. کاربران اکنون می توانند به صورت مجازی از هر کجا به فایل های موجود خود دسترسی داشته باشند. این به کاربران اجازه می دهد تا با دسترسی واقعی به رایانه از دستگاه رایانه دیگری که دور از آن ها است، استفاده کنند.

  • ابزارک های بهبود یافته: ویجت ها در ویندوز ۱۱ جدید نیستند زیرا فقط از ویندوز ۷ آمده اند. اما ویندوز ۱۱ یک تب ویجت جدید با انواع اطلاعات در قالب کارت های تعاملی مانند اخبار، آب و هوا، نقشه ها، عکس ها و موسیقی را به همراه دارد.

  • پشتیبانی بهتر از صفحه نمایش لمسی، صدا و قلم: مایکروسافت حالت تبلت موجود در 10 Windows را از ویندوز 11 حذف می کند. حالت تبلت در ویندوز 10 باعث می شود رایانه های شخصی کاربران هنگام استفاده از دستگاه های خود به عنوان تبلت، لمسی تر شوند. با این حال، ویندوز ۱۱ بیشتر شبیه آی پد عمل می کند. این بدان معناست که وقتی کاربران رایانه های شخصی خود را به تبلت تغییر می دهند، تجربه ای را دریافت خواهند کرد که برای لمس بهینه شده است. 11 Windows همچنین دارای اهداف لمسی بزرگتر و نشانه های بصری خواهد بود تا کاربران بتوانند به راحتی اندازه پنجره ها را تغییر داده و جابجا کنند. ویندوز ۱۱ را می توان از طریق لمس، صدا یا استایل نیز استفاده کرد. پشتیبانی از لمس و قلم در تبلت های ویندوزی بهبود یافته است. حالت تبلت همچنین می تواند در رایانه های شخصی برای حالت لمسی و حالت قلم استفاده شود.

  • ارتقاء بازی: ویندوز 11 دارای ویژگی های اختصاصی برای بازی مانند Direct Storage و Auto HDR برای بهبود کیفیت گرافیک است. 11 Windows همچنین دارای یک برنامه کاملاً جدید Xbox است، که برای کاربران طراحی شده است تا به بهترین بازی های ساخته شده توسط مایکروسافت دسترسی داشته باشند. ایکس باکس همچنین به کاربران اجازه می دهد تا بازی های خود را در دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند یوتیوب و توییچ پخش کنند.

  • بهبود عملکرد: ویندوز 11 بهبودهای عملکردی عمده ای نسبت به 10 Windows دارد. بهینه سازی خوبی برای برنامه های سیستم در پس زمینه به ارمغان می آورد و عمر باتری عالی، را در زمان با کارایی بالا، تضمین می کند.

  • فروشگاه مایکروسافت: مایکروسافت، فروشگاه مایکروسافت را در ویندوز ۱۱ دوباره طراحی کرده است. فروشگاه مایکروسافت به کاربران این امکان را می دهد که تمام برنامه های ویندوز را در Windows10,11 دانلود کنند. از آن جایی که فروشگاه مایکروسافت یک برنامه پلتفرم ویندوز جهانی است، مستقل از خود ویندوز ۱۱ به روز خواهد شد.

  • Snap Layouts: یکی دیگر از ویژگی های جدید ویندوز 11، Snap Layouts است. این به کاربران امکان می دهد برنامه ها و پنجره های خود را با گروه بندی با هم به طور مؤثرتری سازمان دهی کنند، مشابه روشی که کاربران می توانند برنامه ها را در Android و iOS گروه بندی کنند. Snap Layouts گزینه های طرح بندی مختلفی را برای سازماندهی پنجره های مختلف روی صفحه ارائه می دهد. Snap یک ویژگی بهره وری است، که به کاربران امکان می دهد، برنامه ها و سایر پنجره ها را به طور منطقی روی صفحه مرتب کنند. ویژگی Snap در ویندوز 10 از کاربران می خواهد که با قرار دادن ماوس در سمت چپ یا راست صفحه یا با استفاده از ترکیب صفحه کلید، پنجره های خود را به صورت دستی مرتب کنند. با این حال، Snap Layouts به کاربران این امکان را می دهد که به طور خودکار پنجره های باز خود را آنطور که می خواهند مرتب کنند. به عنوان مثال، کاربران می توانند پنجره های باز خود را به صورت مربع بچینند. گزینه های Snap Layout بسته به اندازه صفحه نمایش کاربر متفاوت است. Snap Groups به کاربران این امکان را می دهد که وقتی روی نوار وظیفه قرار می گیرند، سریعاً به طرح بندی Snap خود بازگردند.

  • پشتیبانی نکردن از کاشی های زنده : ویندوز ۱۱ همچنین از کاشی های زنده پشتیبانی نمی کند. کاشی های زنده اطلاعات مفیدی را نمایش می دهند که کاربران می توانند بدون باز کردن برنامه های مربوطه آن را مشاهده کنند. ویندوز ۱۰ برای کاربرانی که می خواهند اطلاعات را در منوی استارت خود در یک نگاه ببینند، بهترین است.

  • منوی شروع / نوار وظیفه: مایکروسافت منوی استارت را به همراه نوار وظیفه به مرکز صفحه نمایش منتقل کرده است. با این حال، در صورت تمایل، کاربران می توانند آن ها را همانطور که در ویندوز ۱۰ هستند به سمت چپ برگردانند.

  • جایگزینی Skype با Teams:در ویندوز ۱۰ برنامه اصلی برای ویدئو کنفرانس اسکایپ بود که باید جداگانه نصب می شد. اما در ویندوز ۱۱، مایکروسافت اسکایپ را با تیمز جایگزین کرده و آن را به جای اسکایپ به برنامه پیش فرض تبدیل کرده است. تیم های مایکروسافت عمیقاً با 11 Windows ادغام شده و روان تر از قبل کار می کند. مایکروسافت ویژگی Meet Now ویندوز 10 را با ادغام Teams در نوار وظیفه ویندوز 11 جایگزین کرده است. این کار دسترسی کاربران به بستر ارتباطی را آسان تر می کند.

مقایسه بین ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰:

  • windows 11 در 24 ژوئن 2021 منتشر شد.
    windows 10 در 15 جولای 2015 منتشر شد.
  • ویندوز 11 بر اساس عملکرد macOS است.
    ویندوز ۱۰مبتنی بر عملکرد اندروید است.
  • windows 11 اکنون می تواند برنامه های اندروید، iOS و ویندوز را نصب کند.
    windows 10 فقط می تواند برنامه های ویندوز را از فروشگاه نصب کند.
  • ویندوز 11 فقط بر روی دستگاه هایی با TPM 2.0 اجرا می شود.
    ویندوز 10 فقط روی دستگاه هایی با TPM 1.2 یا بالاتر اجرا می شود.
  • ویندوز ۱۱ فقط بر روی دستگاه هایی با حداقل ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی اجرا می شود.
    ویندوز ۱۰ فقط بر روی دستگاه هایی با حداقل ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی اجرا می شود.
  • windows 11 فقط روی دستگاه هایی با نسل هشتم اینتل Core i سری، پردازنده های AMD Zen+ یا بالاتر اجرا می شود.
    windows 10 فقط روی دستگاه هایی با پردازنده های نسل چهارم سری Core i اینتل یا بالاتر اجرا می شود.
  • ویندوز ۱۱ منوی استارت را در مرکز صفحه تنظیم کرده است اما می توان آن را تغییر داد.
    ویندوز ۱۰ منوی استارت را در سمت چپ صفحه تنظیم کرده است.
  • ویندوز ۱۱ تیم های مایکروسافت را درون خود ادغام کرده است و برنامه جداگانه ای در آن وجود ندارد.
    Microsoft Teams بخشی جداگانه از ویندوز 10 است و باید جداگانه نصب شود.
  • windows 11 دارای زمان بندی سریعتر باز کردن قفل و عملکرد کارآمدتر است.
    windows 10 اولین بار این ویژگی ها را معرفی کرد، بنابراین به اندازه ویندوز 11 موثر نبودند.
  • مایکروسافت نسخه پشتیبانی ویندوز ۱۱ را تا راه اندازی نسخه بعدی ادامه خواهد داد.
    مایکروسافت نسخه پشتیبانی ویندوز ۱۰ را در سال ۲۰۲۵ پایان می دهد.

در بیشتر موارد تفاوت کمی بین ویندوز 11 و ویندوز 10 با استفاده از پردازنده های سری Core نسل دهم و یازدهم اینتل تفاوتی در عملکرد بازی، برنامه ها و ذخیره سازی وجود ندارد.

در این مقاله بعد از توضیح کوتاهی در مورد ویندوز ۱۱ و ۱۰ به تفاوت شان پرداختیم، سپس سرعت Win10 , Win11 را باهم مقایسه کردیم تا به راحتی تصمیم بگیرید، کدام ویندوز بهتر است. لطفا نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (193 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان