دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

تفنگی که صدام حسین عاشق آن بود سر از تهران درآورد+عکس/ شروع 8 سال جنگ با شلیک این تفنگ نحس بود 

شنبه، 05 اسفند 1402
ساعدنیوز: تجاوز به خاک کشور عزیزمان با شلیک گلوله‌ای از برنوی محبوب صدام حسین جنایتکار در مقابل کاخ ریاست جمهوری عراق آغاز شد، تفنگی که امروز به عنوان یک شیء سرگرم کننده، عاقبت نافرجام خونریزی‌های او را مقابل چشم مردم مقاوم ایران به نمایش کشیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین، صدام حسین، رئیس جمهور دیکتاتور و خون‌ریز عراق، سی و چند ساله بود که معاون رئیس جمهور شد و بعد از آن هم سالیانی دراز به مسند ریاست عراق تکیه زد؛ صدام به رسم اکثر مردان عرب شعر می‌گفت، سیگار می‌کشید و البته از پرواز می‌ترسید!

او اما عاشق تفنگ و عاشق شکار بود؛ شکار غزال! در نهایت هم نه مانند یک غزال، بلکه با فضاحت به صید آمریکایی‌ها افتاد و اعدام شد. برخی می‌گویند مردمی که به اقامتگاه او شوریده بودند تفنگ برنوی معروفش را به غارت بردند. این تفنگ به دست یکی از روسای قبایل بزرگ رسید و بعد از آن هم به گفته آقای عسگری، مدیر روابط عمومی موزه انقلاب و دفاع مقدس، سر از موزه مقاومت درآورد.

آقای رستگار، از مدافعان حرم که گاهی برای روایت موزه مقاومت به کمک می‌آید، این تفنگ را یکی از اشیاء خاص این موزه دانست؛ موزه‌ای که برخلاف اکثر موزه‌های جهان، شیء محور نیست اما چیزهایی را به شما نشان می‌دهد که هیچ تصوری از آنها ندارید.

موزه مقاومت که به گفته حاج آقای صادقی، از رزمندگان دفاع مقدس و مدافع حرم، که سالن‌ها و آثار مختلف آن را توضیح داد، با نظر مستقیم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت اما درست قبل از افتتاح آن، حاج قاسم ترور و شهید شد.

موزه مقاومت که در سراسرنمای باغ موزه دفاع مقدس واقع شده از زمان شهادت سردار تا امروز مورد بازدید مقامات، دیپلمات‌ها و مهمانان خارجی قرار گرفته تا آنجا که به گفته آقای عسگری به یکی از نقاط محبوب تهران برای سفیر بولیوی تبدیل شده است.

اگر به منطقه عباس‌آباد تهران سر زدید حتما بازدید از سراسرنمای، گنبد شیشه‌ای، موزه مقاومت را هم در برنامه خود بگنجانید تا شگفت‌زده شوید. این موزه برای بسیاری از مهمانان دیپلمات کشورمان نیز دیدنی بوده است.


29 پسندیدم 125 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
4 ماه پیش

لعنت خدا بر صدام
پاسخ
روح اله دولاح
4 ماه پیش

با سلام و عرض ادب خدمت رهبری معظم جمهوری اسلامی ایران امام خامنه ای فرمانده کل قوا درود خدا بر همه شهیدان انقلاب اسلامی ایران علل الخصوص شهدای مظلوم هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران بر خود واجب میدانم در برابر رشادت های و دلاورمردی های شما عزیزان تعظیم کرده و درود فرستم بر روان پاک شما و در آخر لعنت خدا بر صدام حسین که هم به شهروندان عراق خیانت کرد و هم بهترین فرزندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ما گرفت لعنت خدا بر صدام حسین لعنت خدا بر صدام حسین لعنت خدا بر صدام حسین
پاسخ
بازدیدکننده
4 ماه پیش

ایشالا ی یادگاری از بایدن
پاسخ
سید اکبر
4 ماه پیش

عالی
پاسخ
سید رسول پورساداتی
4 ماه پیش

روحت شاد سرداردلها
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اولین عکس از فیلم جدید رامبد جوان با گریم فوق‌العاده خنده دار محسن تنابنده و نوید محمدزاده / فقط فوکول و پشت موهاشون😁
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ویدیو/ "ماخونیک" هفتمین روستای عجیب جهان معروف به «لی‌لی‌ پوت‌های» ایران
ترجمه تخصصی کتاب
عکس منتشر شده توسط میکاپ آرتیست اکرم بیرانوند/ تغییرات جادویی چهره همسر علیرضا بیرانوند را ببینید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(عکس) سنگ تموم خواهر چشم رنگی علیرضا نیکبخت واحدی به مناسبت تولد برادرش
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده