ساعدنیوز
ساعدنیوز

تحلیل تیپ شخصیتی ENFJ ؛ بخشنده (برون‌گرا، شهودی، احساسی و قضاوت‌گر)

  سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
تحلیل تیپ شخصیتی ENFJ ؛ بخشنده (برون‌گرا، شهودی، احساسی و قضاوت‌گر)
شخصیت enfj یکی از ۱۶ تیپ شخصیتی در تست شخصیت‌شناسی MBTI است. این تست کاربردهای مختلفی دارد و با سنجش ۴ عامل درون‌گرایی یا برون‌گرایی، احساسی یا منطقی، حسی یا شهودی، ادراکی یا قضاوتی در شخصیت انسان‌ها دیدگاهی درباره خودشان به آنها ارائه می‌دهد.در این مقاله شخصیت enfj را بررسی می‌کنیم که بین تیپ‌های MBTI‌ عنوان «قهرمان» را از آن خود کرده است.

تیپ شخصیتی ENFJ یکی از ۱۶ نوع تیپ شخصیتی مختلف است که که در تست مایرز- بریگز (Myers- Briggs) یا همان تست MBTI تعریف شده است. تیپ شخصیتی ENFJ اغلب خون گرم و معاشرتی، برون گرا، وفادار و حساس توصیف می شوند. از بین انواع تیپ های شخصیتی، ENFJها اغلب به عنوان اجتماعی ترین نوع افراد شناخته می شوند. آنها در ایجاد روابط دوستانه با هر نوع شخصیتی، حتی با افراد درون گرا و کم حرف توانمند هستند. به دلیل توانمندی خود در درک احساسات دیگران و اثرگذاری این احساسات بر نحوه برخورد افراد، این مهارت را دارند که دیگران را تحت تأثیر قرار دهند و حتی آنها را اداره کنند. این ویژگی آنها به واسطه سیستم ارزشی قدرتمندی که دارند و تمایلشان برای کمک به دیگران متعادل می شود. تیپ شخصیتی ENFJ برعکس تیپ شخصیتی ISTP است. در این مطلب درباره ویژگی های رفتاری و خصوصیات شخصیتی تیپ شخصیتی ENFJ می خوانید.

کلیات تیپ شخصیت enfj

enfj اولین حروف ۴ ویژگی برونگرا، شهودی، احساسی و قضاوتی هستند و فقط ۲٫۵درصد از مردم جهان چنین شخصیتی دارند. اولین نکته ای که در مواجهه با چنین افرادی توجهتان را جلب می کند رفتار دوستانه آنهاست. البته گاهی هم این رفتار برایشان خسته کننده می شود، زیرا بعضی وقت ها بیشتر از اینکه مراقب خودشان باشند و به احساساتشان توجه کنند، دنبال جلب رضایت دیگران هستند و به تأیید دیگران اهمیت می دهند. enfjها در زندگی به ارزش ها اهمیت زیادی می دهند. آنها گاهی برای اصلاح دیگران تلاش می کنند که آنها را به پیروی از این ارزش ها وادار کنند. این رفتار تیپ شخصیتی enfj دیکتاتورگونه است و اطرافیان را می رنجاند. این افراد معمولا انتقادها را به خود می گیرند و حتی زمانی که نظری انتقادی نباشد هم تصور می کنند به آنها انتقاد شده است و جبهه می گیرند.

شخصیت enfj

ویژگی اصلی تیپ شخصیتی enfj

یکی از مزیت های تست شخصیت شناسی MBTI نتیجه واضحی است که ارائه می دهد. در ادامه ۵ ویژگی اصلی را می گوییم که ممکن است در رفتار enfjها مشاهده کنید. این ویژگی های مثبت آنها را برای پذیرش مسئولیت های مهم در زندگی شخصی و کاری آماده می کنند.

۱. صمیمی هستند

افرادی با شخصیت enfj هیچ وقت برای ارتباط برقرارکردن با آدم های جدید مشکلی ندارند و حتی اگر برای اولین بار با کسی صحبت ملاقات کرده باشند، خیلی راحت می توانند با او صمیمی شوند و بدون اینکه به حریم شخصی او تجاوز کنند، با او ارتباط برقرار کنند. احتمالا در جمع های مختلف افرادی را دیده اید که به راحتی با همه دوست می شوند و توجه ها را به خودشان جلب می کنند. آنها قهرمانان MBTI هستند. صمیمیت یکی از نقاط قوت enfjهاست که به آنها برای شبکه سازی کمک می کند.

۲. باملاحظه هستند

باملاحظه بودن در عین صمیمیت علت اصلی جذابیت enfjهاست. آنها در ارتباط سازی و تصمیم گیری همه جوانب را می سنجند و سعی می کنند موقعیتی دو سر بُرد ایجاد کنند. این افراد هیچ وقت قبل از اینکه با کفش های کسی راه بروند، راه رفتنش را قضاوت نمی کنند! آنها هنگام تصمیم گیری به ذهنیت و نظرات دیگران هم توجه می کنند و به ارزش های مخاطبشان هم بها می دهند.

۳. جامعه محور هستند

اگر در رفتار شخصی تبعیض دیدید، مطمئن باشید که او enfj نیست. این افراد نیاز گروه را بر نیازهای افراد مقدم می دانند و حتی گاهی از نیازهای خودشان هم به خاطر صلاح دیگران می گذرند. این یکی از ۱۰ قانون طلایی رهبری است که به موفقیت آنها کمک می کند. یکی از تخصص های شخصیت enfj جمع کردن افراد با تیپ های شخصیتی مختلف و تشکیل تیم یا شبکه است. این افراد به خوبی می توانند اختلافات دیگران را حل کنند و میانجی هایی حرفه ای هستند. enfjها از اصطکاک و تنش در گروه متنفرند و به محض اینکه مشکلی بین دوستانشان ایجاد شود، برای رفع آن کاری می کنند. آنها مردمانی خوش قلب هستند و به معنی واقعی کلمه می توانند قهرمان باشند.

۴. چشم انداز بلندمدت دارند

شخصیت enfj به برنامه های کوتاه مدت محدود نمی شود و جزو افرادی نیست که فقط یک قدم جلوتر را می بینند. چشم انداز بلندمدت آنها هم برای خودشان و هم برای افرادی که با آنها در ارتباط هستند مزیت های بسیاری دارد. این افراد برای تعیین اهداف کلی فردی و گروهی زمان می گذارند برای آینده طوری برنامه ریزی می کنند که به نفع همه باشد.

۵. اجتماعی هستند

برونگرایی شخصیت enfj با مفهوم متضاد درونگرایی فرق دارد. بهتر است بگوییم enfjها افرادی اجتماعی و خونگرم هستند که همیشه حرفی برای گفتن دارند و می توانند دیگران را سرگرم کنند. توانایی برقراری ارتباط با افراد مختلف و اهمیت دادن به دیگران در روابط از دیگر ویژگی های شخصیتی آنهاست.

شخصیت اجتماعی

رویکردهای شناختی تیپ شخصیتی ENFJ

هریک از انواع شخصیتی MBTI را می توان با مجموعه سلسله مراتبی از رویکردهای شناختی که بیانگر چگونگی تعامل هر فرد با جهان پیرامون خود است، شناسایی کرد. این عملکرد ها بر آگاهی و چگونگی دریافت اطلاعات افراد درباره جهان و نحوه استفاده آنها از این اطلاعات برای تصمیم گیری، متمرکزند.

رویکرد غالب: برون گرای احساسی

افراد با تیپ شخصیتی ENFJ این عملکرد شناختی، خود را از طریق رفتارهای اجتماعی مناسب و روابط هماهنگ اجتماعی بیان می کنند. آنها اغلب با احساسات دیگران بسیار هم سو و هماهنگ هستند، تا حدی که برای رضایت خاطر دیگران، نیازهای خود را نادیده می گیرند. تأکید این گروه هنگام تصمیم گیری بیشتر روی ملاحظات شخصی است تا موضوعی؛ دغدغه مهم آنها چگونگی اثرگذاری تصمیمشان بر دیگران است.

رویکرد کمکی: درون گرای شهودی

افراد با تیپ شخصیتی ENFJ علاقه مند هستند که به جای گذشته، به آینده فکر کنند. آنها اغلب آن قدر بر اهداف بزرگ تر متمرکز می شوند که تمرکز خود را روی موضوعات ضروری و فوری از دست می دهند. همان طور که درباره جهان، اطلاعات کسب می کنند، رویکرد درون گرای شهودی آنها، این داده ها را برای ایجاد تصورات، ایده ها و افکار پردازش می کند. این امر به آنها اجازه می دهد تا الگوهای خود را مشخص كنند و از داده های پیچیده یا انتزاعی استفاده كنند.

رویکرد سوم: برون گرای حسی

احساس برون گرایی در این دسته از افراد باعث می شود تا با جمع آوری جزئیات مشخص و اطلاعات حسی از محیط، در لحظه حضور داشته باشند؛ به همین دلیل، اغلب به دنبال تجربیات و احساسات جدید و جالب هستند. این تیپ شخصیتی تمایل دارند که اطلاعات و آگاهی زیادی از محیط فعلی خود داشته باشند؛ این موضوع می تواند باعث فهم و تقدیر آنها از زیبایی و تمایلشان به ایجاد یک فضای دل نشین شود.

رویکرد فرعی: درون گرای منطقی

افراد با تیپ شخصیتی ENFJ سازمان یافته هستند و از ساختار و برنامه ریزی دقیق لذت می برند. پیروی از یک برنامه قابل پیش بینی و مشخص، به این افراد کمک می کند تا احساس کنند که کنترل دنیای اطراف خود را در دست دارند. از آنجا که این، عملکردی ضعیف به حساب می آید، ممکن است آنها اعتماد زیادی به قابلیت خود در زمینه منطقی بودن و سازمان یافته بودن نداشته باشند. گسترش این رویکرد می تواند به این نوع از افراد کمک کند تا احساس تعادل بیشتری داشته باشند و روند تصمیم گیری خود را کنترل کنند. غفلت از این جنبه از شخصیت، می تواند باعث شود که آنها هنگام تصمیم گیری فقط به ارزش های شخصی خود متکی شوند و از ضرورت منطق دور بمانند.

وضعیت تیپ شخصیتی ENFJ در روابط عاطفی

این افراد معمولا با ۱۵ تیپ شخصیتی دیگر مشکلی ندارند و می توانند با هرکسی در رابطه باشند؛ تنها نکته مهم این است که در رابطه تفاوت ها و ارزش های طرفین درک شده باشند. این افراد ترجیح می دهند در روابطی قرار بگیرند که در کنار شریکشان فرصت رشد داشته باشند. آنها از بحث کردن درباره موضوعات عمیق مثل عشق، فلسفه زندگی یا خودشناسی لذت می برند. enfjها پتانسیل زیادی برای سازمان دهی رابطه عاطفی و ساختن زندگی عاشقانه با شریکشان ندارند. افرادی با شخصیت enfj معمولا آینده نگر هستند و نگه داشتن تمرکز در لحظه حال و جایی که اکنون در آن قرار دارند برایشان سخت است. این ویژگی گاهی مسئله ساز می شود، مثلا ممکن است نتوانند بر اساس واقعیت های موجود با شریکشان ارتباط برقرار کنند و مدام دنبال ایدئال ها باشند. این مسئله در افرادی که شریک آنها هم احساسی است (تیپ های شخصیتی با f) بیشتر دیده می شود. enfjها گرم و صمیمی هستند و افرادی مناسب برای برقراری روابط بلندمدت محسوب می شوند. آنها شریکشان را برای رشد و رسیدن به اهدافش تشویق می کنند و از تشویق شدن و حمایت هم لذت می برند. درک متقابل مهم ترین ارزش آنها در رابطه است.

روابط عاطفی

وضعیت تیپ شخصیتی ENFJ در محل کار

ویژگی های شخصیتی و نقاط قوت enfjها در هر شغلی برای آنها کاربردی است. این افراد در محیط کارشان بین افراد مختلف هماهنگی ایجاد می کنند و موقعیت های دو سر برد می سازند. enfjها از تعامل با دیگران در محیط کار لذت می برند و با قرارگرفتن در اجتماع و انجام کارهای مفید انرژی می گیرند. این افراد از اعضای تیمشان حمایت می کنند تا به اهداف فردی که برای خود تعیین کرده اند برسند. حمایت enfjها از دیگران زمانی بیشتر می شود که اهداف فردی و ارزش های آنها با ارزش های خودشان هماهنگ باشند. enfjها دیگران را به ایجاد تغییرات مثبت تشویق می کنند و به خاطر توجه ویژه ای که به همکارانشان دارند، محبوب می شوند.

افرادی با شخصیت enfj به خاطر چشم انداز بلندمدتی که دارند ترجیح می دهند در مجموعه هایی کار کنند که به ایده های بزرگ و بلندمدت نیاز دارد. آنها دوست دارند ایده هایشان را با دیگران به اشتراک بگذارند، راهکارهای جدید کشف کنند و تصمیماتی بگیرند که به بهبود کیفیت زندگی مردم کمک کنند. ویژگی های شخصیتی آنها به گونه ای است که هم توانایی مدیریت و رهبری سازمان را به آنها می دهد و هم امکان فعالیت به عنوان یکی از اعضای تیم را برایشان فراهم می کند. تنها نقطه ضعف enfjها در محیط کار انتقادپذیرنبودنشان است. زمانی که احساس کنند همکارانشان درباره آنها نظر منفی دارند یا منتقد هستند، ناراحت می شوند و تصور می کنند برای دیگران ارزشی ندارند؛ حتی گاهی به خاطر نظر دیگران درباره خودشان، احساس شرم دارند و فکر می کنند به اندازه کافی خوب نبوده اند.

شخصیت ENFJ مزیت های بسیاری دارد. این تیپ شخصیتی مثل اسبی چموش است که اگر رام کردنش را یاد بگیرید، می تواند به شما تا رسیدن به قله های موفقیت سواری بدهد. مهار برخی از جنبه های منفی این شخصیت و تقویت ابعاد مثبت آن تنها رمز رام کردن این اسب چموش است که کسی جز خود شما از عهده آن برنمی آید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (457 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (301 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (274 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (197 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (192 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (98 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (56 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (54 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (43 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (40 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (37 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (35 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (32 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (28 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس خوشحالی به سبک امیرمحمد یزدانی ستاره کشتی ایرانی بعد از شکست رقیب/ همیشه بدرخشی قهرمان +فیلم سیلی محکم عسل بدیعی به صورت رامتین پناهی، صفی‌الدوله سریال گیلدخت/ خیلی حرص من را درآوردی+عکس تصویری از 2 قلوهای بامزه و کیوت مجید صالحی بازیگر خوش اخلاق سینما و تلویزیون/خدا حفظشون کنه نگاهی به طراحی خلاقانه ماکت فیگور علی دایی /چه بامزه ساخته شده +عکس سورپرایز علی دایی توسط مردم عادی در روز تولدش/ چه خوشحال شد اسطوره +فیلم رونمایی رضا گلزار از برادرزاده ناز و بانمکش/ ماشاءالله خانوم کوچولو چقدر خوشگل و ماهه+عکس نگاهی به حیاط باصفا و سرسبز خانه مجتبی میرزاجانپور والیبالیست نامی کشورمان/ حیاط نگو باگو بهشت بگو +عکس فال شمع روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز شنبه 8 اردیبهشت 1403 + فیلم تغییر چهره هوش پران هیوبوی سریال افسانه جومونگ بعد از 18 سال+عکس نگاهی به ماشین آنتیک و هوش پران شهاب حسینی/ سوپراستار ایران عاشق این کادیلاک خفن است+ویدیو خلاقیت یک ساله چند زندانی به ظاهر باهوش برای فرار از زندان حماسه ساز شد/ خسته نباشین واقعا+ویدیو رونمایی از شوهر باکلاس و خوشتیپ فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس رونمایی از تیپ و استایل شیک و امروزی مجید یاسر؛ بهنام سریال نون خ/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست+عکس جشن تولد ساده و خلوت ماشاالله وروایی، عمو کاووس 74 ساله سریال نون خ در گوشه شیک خونه‌اش+عکس رونمایی از عجیب الخلقه‌ترین سگ های دنیا/ از موهای کراتینه شده تا پوست ماکارونی شکل+عکس رونمایی از شغل دوم و باکلاس ابوالفضل پورعرب، حشمت سریال شهرزاد+عکس تصاویری از چیدمان دکورهای خاص خانه بهرام رادان و مینا مختاری و آینه چشم نواز روی دیوار/ چای در کنار این دسته گل زیبا قطعا لذت بخشه! ایده تاثیرگذار یک راننده تاکسی برای بهتر کردن حال مسافرها/ چقدر خوش بحال مسافرهاشه! ماجرا عاشق شدن سوسن پرور روی پشت بام خانه/ رفته تیرچراغ برق رو بترکونه عاشق شده🤣 4 عارضه مخرب مصرف خودسرانه ویتامین دی / اگر تو هم خودسر ویتامین D مصرف میکنی این مطلب برای توست! این قلعه ایرانی در قزوین زمانی تحت نظر میمون اداره می‌شد+عکس ویدئو وحشتناکی از غارت گنجینه ارزشمند جیرفت در جنوب کرمان/ گنجینه ای که بدست قاچاقچیان از وطن ما خارج شد برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (ویدئو) روش‌های نوین محسن تنابنده، نقی سریال "پایتخت" برای انتخاب بازیگر / تو دستشویی رحمان و رحیم رو انتخاب کرد 😂 (عکس) صندلی خاص بهاره افشاری، بیتای سریال "فاصله ها"، که برادرش واسش طراحی کرده/ بیشتر تخت پادشاهی مدرنه عکس خانواده 3 نفره حدیث میرامینی در کنار همسر و پسر بانمکش/ چه ژستی هم گرفتن😎 (عکس) خواهر ناز رحمان و رحیم سریال پایتخت / موهاش مثل داداشاش فرفریه! عکس تازه منتشر شده از نعیمه نظام دوست در کنار سه خواهر و مادرش/ هرسه خواهر کپی همند، فقط نعیمه شبیه هیچکدوم نیستا 7 عکس مشهور از لحظه دلخراش اعدام در طول تاریخ با شیوه های متفاوت/ میدانید علت اعدام این افراد چه بود؟ (ویدئو) لحظه اشکبار خداحافظی شهاب حسینی و هانده ارچل در سینمایی "مست عشق"/ سکانس فیلم (ویدئو) ایده غافلگیرکننده عروس و داماد جوان، جشن عروسی را به عزا تبدیل کرد😔/ اگه دلشو نداری، نبین! (عکس قدیمی) تغییر جنسیت اولین پسر ایرانی رسانه ای شد آخرین وضعیت 6 مرزبان ایرانی که توسط طالبان بازداشت شدند خلاقیت تحسین برانگیز یک خانم معلم دلسوز برای دانش آموز بیمارش/ دست مریزاد واقعا+عکس
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز شنبه 8 اردیبهشت 1403 + فیلم این قلعه ایرانی در قزوین زمانی تحت نظر میمون اداره می‌شد+عکس 4 عارضه مخرب مصرف خودسرانه ویتامین دی / اگر تو هم خودسر ویتامین D مصرف میکنی این مطلب برای توست! برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس آخرین وضعیت 6 مرزبان ایرانی که توسط طالبان بازداشت شدند یک خبر خوش برای کنکوری هایی که در سیل گیر کردند اولین تصاویر از دانشجویان پزشکی دارالفنون در دوران قاجار/ تدریس عملی در خانه بیماران انجام می‌شد! آوازخوانی زیبا و دلنشین منوچهر هادی برای دخترش/ حواشی داغ امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم