دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / موفقیت / موفقیت شغلی /

توصیه های کاربردی برای رسیدن به اهداف و برنامه های مالی 

پنجشنبه، 25 فروردین 1401
همه ما در ذهن خود آرزوهایی داریم و برای رسیدن به آن ها تلاش می کنیم. همان طور که می دانید این آرزوها بدون داشتن برنامه های مالی تحقق نمی یابد. در این مطلب قصد داریم 6 نکته کاربردی و مهم را برای شما توضیح دهیم تا در این راه بهتر بتوانید عمل کنید.

اگر می خواهید رؤیاهایتان تحقق یابد، باید برای خود اهداف و برنامه های مالی تعیین کنید و به آنها پایبند بمانید؛ مثلا چطور می خواهید خانه موردعلاقه تان را بخرید یا هنگام تعطیلات یا بازنشستگی به سفر بروید، اگر پول کافی برای انجام این کارها کنار نگذاشته باشید؟ اما از سوی دیگر هم نمی خواهیم با سخت گیری بیش ازحد زندگی را به کام خود تلخ کنیم. بهترین کار آن است که متمرکز بمانیم و راه میانه را انتخاب کنیم. هم از زندگی لذت ببریم و هم برای اهداف مالی برنامه ریزی داشته باشیم. در ادامه مطلب حاضر، ۶ نکته و توصیه کاربردی دراین باره را به شما توضیح خواهیم داد. همراه ما بمانید.

1. انتخاب اهداف قابل تحقق

پیشنهاد می شود به جای داشتن آرزوهای دست نیافتنی دنبال اهداف تحقق یافتنی باشید. شما شاید نتوانید اتومبیلی چند صد میلیونی را با پس انداز خود خریداری کنید ولی می توانید با برنامه های مالی مبلغی از درآمد ماهانه خود را پس انداز کنید و همواره واقع بین باشید تا به اهداف خود دست یابید.

2. تعیین دلیل اهداف مالی

شما باید بدانید به چه دلیلی می خواهید به هدف موردنظر خود دست یابید در این صورت بهتر می توانید به نتیجه ی دلخواه خود برسید. به عبارت دیگر باید برای شما مشخص باشد که چرا می خواهید به آن هدف ویژه برسید. زمانی که دلیل کار برای شما تعیین شده باشد انگیزه و اشتیاق شما برای انجام کار بیشتر می شود و کمتر عوامل خارجی بر شما تاثیر گذار هستند. در نتیجه باعث می شود کاری که واقعا علاقه مند به انجام آن هستید تحقق یابد.

3. توجه به میزان درآمد در تعیین اهداف و برنامه های مالی

در صورتی که از میزان درآمد ماهانه خود مطلع باشید و بدانید چه هزینه هایی دارید در واقع دخل و خرج شما مشخص باشد بهتر می توانید برای رسیدن به اهداف و برنامه های مالی برنامه ریزی داشته باشید و تحقق آن ها برای شما آسان تر می گردد. به این ترتیب که ماهانه مقدار مبلغ مشخصی را از درآمد ماهانه خود پس انداز می کنید تا در آینده به اهداف مورد نظر دست یابید.

4. بررسی دقیق برنامه های مالی

به عنوان مثال اگر هدف شما خرید خودرو است. پیشنهاد می شود مدل و سال ساخت آن را به طور دقیق برای خود مشخص کنید و برای خرید آن حساب پس اندازهای خود را به طور دقیق در نظر داشته باشید. برای این کار جدولی طراحی کنید و مقدار پس اندازهای خود را در آن درج کنید با این کار میزان پیشرفت شما بهتر قابل مشاهده است و می توانید نتیجه بهتری را کسب کنید.

5. بازبینی پس اندازهای خود

فرض کنید قصد دارید به جای خودرو یک خانه خریداری کنید قطعاً در این صورت لازم است بیشتر پس انداز کنید. با بازبینی پس انداز یک ماه یا دو ماه خود به هدف خود دست نخواهید یافت چون به حدی نرسیده است که هدف شما محقق شود بنابراین پیشنهاد می شود هر سه ماه یک بار میزان پس انداز و هزینه های خود را بررسی کنید. بنابراین زمانی که اهداف و برنامه های مالی بزرگی دارید توصیه می شود زمان بازبینی خود را طولانی تر کنید زیرا در غیر این صورت ناامید و کلافه می شوید و ادامه کار برای شما دشوارتر می شود.

6. کنترل احساسات خود

پول، بودجه، سرمایه و ثروت به طور کلی نقش مؤثری در بروز یا تشدید استرس دارند. فکرکردن راجع به اینها به سادگی ما را در معرض نگرانی و استرس قرار می دهد. کم نیستند تعداد کسانی که در این روزگار تقریبا همیشه با احساساتی نظیر اضطراب، ناامنی و ترس دست به گریبان اند. چنین احساساتی ما را از اهداف و برنامه های مالی دورتر خواهد کرد و باید برای کنترلشان برنامه ای داشته باشیم. خبر خوب این است که راهکارهایی برای این منظور در دسترس اند که در ادامه راجع بهشان صحبت می کنیم:

کنترل غم و اندوه و ناراحتی

وقتی غمگین باشیم، بیشتر به پول خرج کردن علاقه نشان می دهیم. کمی هم بی تاب و بی حوصله می شویم و می خواهیم هرچه زودتر به اهدافمان برسیم. اینها اصلا برای پایبندی به اهداف و برنامه های مالی خوب نیستند. پیشنهاد می شود پولتان را بیشتر خرج کارهایی کنید که از غم و اندوه شما می کاهند و خوش حال ترتان می کنند. با دوستی صمیمی برای گردش بیرون بروید، ورزش کنید و کارهای دیگری از این دست.

کنترل خشم و عصبانیت

وقتی عصبانی باشیم، بیشتر احتمال دارد بی گدار به آب بزنیم و خطر کنیم. به علاوه، در این حالت، کمتر زیر بار اشتباه هایمان می رویم و آن طور که بایدوشاید به کوتاهی هایمان اذعان نمی کنیم. برای مقابله با احساس خشم باید کمی صبورتر باشیم و بیاموزیم تحملمان را افزایش دهیم.

غلبه بر ترس

ترسیدن هم احساس دیگری است که تحقق اهداف و برنامه های مالی را مختل می کند. اگر بترسیم، ریسک ها و خطرهای پیش رو جدی تر از آنچه در واقعیت هستند به نظر می آیند. به علاوه، ترسیدن ما را وادار به تردید و تجدیدنظر در تصمیم هایمان می کند. اینجا هم تجربه و اطلاعات مشاور مالی به کار می آید.

پایبندی به اهداف و برنامه های مالی کار چندان دشواری نیست. فقط باید خود را در مسیر درست قرار دهید و به انجام کارهای درست عادت کنید. قرار نیست یک دفعه تمامی اهدافتان را محقق کنید. کار را با برداشتن قدم های کوچک شروع کنید و بدانید در نهایت همین کارهای کوچک اند که در کنار هم نتیجه ثمربخش و خوبی برایتان به ارمغان می آورند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!