طرز تهیه ترشی تمر هندی خوشمزه

  یکشنبه، 30 مرداد 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه ترشی تمر هندی خوشمزه
مطلب زیر اختصاص دارد به طرز تهیه ترشی بندری این ترشی ویژه شهرهای بندری ایران است زیرا بسیار تند و ترش میباشد.برای رنگ بخشیدن به این ترشی از تمر هندی استفاده میشود. امیدوارم طعم فوق العاده این ترشی را دوست داشته باشید.

ترشی تمر هندی از ترشی های چهار فصل در میان ایرانیان است که معمولا در کنار غذاهای سنتی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی تمر هندی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای ترشی تمر هندی

  • تمر هندی یک بسته
  • موسیر ۵۰ گرم
  • هویج ۳ عدد
  • خیار ۳ عدد
  • رب انار ترش ۱ لیوان
  • سیر یک بوته
  • کرفس ۲ الی ۳ شاخه
  • بادمجان با سایز متوسط ۳ عدد
  • گل کلم یک کیلو
  • فلفل سبز ریز ۵۰ گرم
  • سیب زمینی ترشی نیم کیلو
  • ادویه ترشی ۲ قاشق چای خوری
  • گوجه فرنگی نارس ۵ عدد
  • آب گوجه فرنگی رسیده ۱ لیوان
  • سبزی معطر رد شده ۱ لیوان
  • سرکه به میزان لازم

طرز تهیه ترشی تمر هندی

برای این که ترشی خوشمزه ای داشته باشید بهتر است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.فلفل سبز ها را با کمی نمک و سرکه به طور کامل بجوشانید. بعد تمر هندی را درون ظرف بریزید و با مقدار کمی سکه به خوبی مخلوط کنید. تمر هندی ها را درون صافی ریخته و اجازه دهید آب آن ها خارج شود و بعد هسته هایشان را جدا کنید.

گوجه فرنگی های نارس را به صورت نگینی خرد کنید. سپس هویج، سیر و سیب زمینی را نیز هر طور که دوست دارید خرد کنید ولی بهتر است میزان آن ها متوسط باشد تا ترشی یک دستی داشته باشید.برگ های کرفس ها را جدا کرده و ساقه های آن ها را خرد کنید. پس از آن موسیر ها را به مدت ۵ ساعت در آب خیس کنید تا حالت خشکی خود را به طور کامل از دست بدهند. بعد از این کار باید سعی کنید بخش های اضافی را جدا کرده و آن ها را نیز مانند مواد قبلی خرد کنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه ترشی تمر هندی باید خیارها را پوست کرده و خرد کنید و درون مقداری نمک قرار دهید و صبر کنید تا آب اضافی آن خارج شود. بوته های گل کلم را جدا کرده و آن ها را نیز خرد کنید.بادمجان ها را نیز همانند مواد دیگر خرد کنید و می توانید این کار را حتی بدون پوست کندن انجام دهید. به هر حال طعم و مزه بادمجان ها با پوست گرفتن و یا نگرفتن آن ها تغییری نمی کند. سپس ادویه ترشی را به همراه آب گوجه فرنگی و تمر هندی و سرکه به مودتان اضافه کند.

مخلوط ایجاد شده را خوب هم بزنید و درون دبه های ترشی بریزید. بعد نمک را به حدی باید در این ترشی بریزید که شور نشود. البته بالا بودن میزان نمک می تواند به ماندگاری بیش تر ترشی ها کمک کند.

درست کردن ترشی دردسر های خاص خود را دارد و بر اساس ذائقه خود می توانید اقدام به تهیه انواع ترشی نمایید. به طور کلی خشک بودن مواد ترشی به ماندگاری بالای آن کمک بسیار زیادی می کند بنابراین بهتر است دو الی سه روز قبل از این که ترشی تهیه کنید می توانید مواد آن را شسته و رطوبت آن را از بین ببرید.

ترشی تمر هندی

مضرات استفاده از ترشیجات

باید به این نکته توجه کنید که مصرف زیاد آب ترشی حتی برای بهره مندی از خواص درمانی آن ممکن به دلیل مقدار زیاد سدیم و نمک موجود در آن بسیار خطرناک باشد و باعث افزایش فشار خون مخصوصا برای بیماران دارای فشار خون شود.

همچنین آب ترشی که می تواند به کاهش درد معده کمک کند، اگر برای افراد دارای بیماری زخم معده استفاده شود، علاوه بر این که فایده ای در تسکین درد نخواهد داشت، باعث افزایش خطرات و آسیب های معده خواهد شد.

نمک زیاد در ترشی می تواند باعث مصرف آب بیش از حد برای افراد شوند که این عمل باعث تورم و ایجاد نفخ خواهد شد. همچنین مصرف آب زیاد بعد از خوردن ترشیجات می تواند به افزایش گردش خون و افزایش فشار خون منجر شود.

سوءهاضمه نیز می تواند یکی دیگر از عوارض مصرف ترشیجات باشد زیرا مصرف ترشی و در پی آن آب زیاد، منجر به ایجاد گاز و درد معده و اسهال شود. توجه داشته باشید که مصرف ترشی های تند علاوه بر همه خواص گفته شده می توانند به تشدید بیماری های معده و اختلال در کنترل فشار خون و افزایش فشار خون منجر شوند. برخی پزشکان معتقدند مصرف آب زیاد بعد از خوردن ترشیجات باعث اختلال در تعادل الکترولیتها شده و گرفتگی های بدن را تشدید خواهند کرد.

باید بدانید که افزودن مواد نگهدارنده بیش از حد مجاز در برخی محصولات بسته بندی میتواند خطرات جبران ناپذیری برای بدن داشته باشد. زیرا با مصرف آنها حجم زیادی از تری گلیسیرید به بدن وارد میشود که سلامتی را به خطر می اندازد. مصرف روزانه ترشی نیز میتواند عملکرد نرمال دستگاه گوارش با با اختلال مواجه کند و باعث نفخ و درد شکم شود.

همچنین ترشی های بی کیفیت و نامرغوب که فقط با مصرف حجم زیاد ادویه طعم دار شده اند میتوانند برای دستگاه گوارش خطرناک باشند و منجر به ایجاد اسهال شدید در افراد شوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (598 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (26 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان