طرز تهیه ساق عروس خوشمزه در منزل

  دوشنبه، 15 دی 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه ساق عروس خوشمزه در منزل
امروز در ساعد نیوز شیرینی ساق عروس بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

شیرینی ساق عروس یکی از شیرینی های سنتی ایرانی می باشد که اصالت آن به شهر مازندران بر می گردد. این شیرینی بسیار خوشمزه و راحت بوده ولی این شیرینی امروزه کم کم از لیست شیرینی های محبوب حذف شده در صورتی که یکی از شیرینی ها بسیار خوشمزه برای نوروز و مهمونی و تولد است. شیرینی ساق عروس شباهت زیادی به شیرینی کانولی ایتالیایی دارد با این تفاوت که در آن شیرینی، خامه پر می شود در ساقه عروس از مغزیجات استفاده می شود. با نزدیک شدن به ایام نوروز کم کم خانم های خانه به فکر خانه تکانی و تهیه شیرینی سنتی می افتند و چه خوب است با توجه به مقرون به صرفه بودن آن شیرینی را در منزل تهیه کنید که بوی خوش عطر شیرینی در خانه بپچید و بوی عید و بهار را با خود به همراه بیاورد. حتما برای تهیه شیرینی ساق عروس حتما سعی کنید مواد را خوب ترازو یا پیمانه کنید مهم ترین نکته شیرینی های سنتی رعایت اندازه می باشد.

تصویر

مواد لازم برای شیرینی ساق عروس

  • آرد ۲ پیمانه
  • شیر ولرم ۱/۲ پیمانه
  • زرده تخم مرغ ۲ عدد
  • پودر قند ۱ قاشق چایخوری
  • روغن مایع ۱/۴ پیمانه
  • نمک ۱/۸ قاشق چایخوری
  • وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
  • روغن برای سرخ کردن شیرینی به میزان لازم

مواد لازم برای ماده میانی شیرینی

  • پودر گردو ۱/۲ پیمانه
  • پودر قند ۱/۲ پیمانه
  • پودر پسته ۲ قاشق غذاخوری
  • گلاب ۱/۴ پیمانه
  • عسل ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر هل ۱ قاشق چایخوری

تصویر

طرز تهیه شیرینی ساق عروس

  • مرحله اول

شیرینی ساق عروس مثل نان برنجی و شیرینی توت، یکی از تنقلات خوشمزه نوروزی است که تهیه کردنش وقت و هزینه زیادی نمی برد. برای شروع تخم مرغ ها را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. سفیده و زده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید. زرده ها هم بزنید تا یکدست شوند. شیر را به زرده های تخم مرغ اضافه کرده و ترکیب کنید. در ادامه روغن مایع و عصاره وانیل را به این مواد اضافه کرده و هم بزنید.

  • مرحله دوم

آرد را در دو مرحله الک کنید، این کار به ترکیب خمیر کمک می کند. یک قاشق چایخوری پودر قند به آن اضافه کنید. مواد خشک را آرام آرام به مایع تان اضافه کنید و در همین حین هم بزنید. زمانی که خمیر کمی سفت شد، آن را ورز بدهید تا کاملا یکدست و صاف شود. سپس مواد به ظرف منتقل کنید روی آن را با دستمال بپوشانید.

دو ساعت به خمیر فرصت دهید تا در دمای محیط استراحت کند.

  • مرحله سوم

پس از استراحت خمیر، بخش های کوچکی از آن را بردارید وردنه بزنید تا نازک شود. حالا خمیر را به دور استوانه مخصوص شیرینی ساق عروس بپیچید.

استوانه چوبی یا فلزی مخصوص این شیرینی را به راحتی می توانید تهیه کنید. هر کدام از خمیرها را با کمک همان استوانه ها داخل پودر قند و پودر هل بغلتانید. زمانی که سطح آن ها کاملا آغشته شد، به سراغ مرحله هیجان انگیر سرخ کرد شیرینی می رویم.

  • مرحله چهارم

روغن مایع را داخل یک تابه نچسب گرم کنید و شیرینی ها داخل روغن سرخ کنید. در هنگامی که شیرینی ساق عروس در روغن سرخ می شود، شما می توانید آن را به راحتی از استوانه میانی جدا کنید.

حالا نوبت به مغز شیرینی ها می رسد. پودر گردورا با پودر قند و گلاب ترکیب کنید و با کمک یک قیف، مواد را داخل حفره شیرینی بریزید.

چند نکته

  • برای تزیین شیرینی، سر و ته آن ها را ابتدا به عسل، سپس به پودر پسته و پودر گردو آغشته کنید.
  • برای تزئین شیرینی می توانید بر اساس سلیقه از ترافل های رنگی، کنجد یا پودر نارگیل استفاده کنید.
  • می توانید از رنگ های خوراکی در خمیر شیرینی استفاده کنید تا هیجان انگیزتر به نظر برسد.
  • این شیرینی را می توانید در کنار شیرینی مربایی، لوز نارگیل و باقلوا سرو کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار
منتخب روز