دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / انواع کیک /

طرز تهیه کیک شکلاتی خوشمزه کافی شاپی مرحله به مرحله 

چهارشنبه، 02 آبان 1403
کد خبر: 414678
ساعدنیوز: کیک شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار در سراسر جهان است که معمولا به عنوان عصرانه یا میان وعده سرو می شود.

به گزارش سرویس مجله خانواده ساعدنیوز، برای تهیه کیک شکلاتی، ابتدا فر را گرم کنید و قالب را آماده کنید. آرد، پودر کاکائو و بکینگ پودر را الک کنید. تخم‌مرغ، شکر و وانیل را با همزن بزنید و سپس شیر و روغن را اضافه کنید. آرد را به آرامی با مواد ترکیب کنید و مایه کیک را در قالب بریزید. کیک را به مدت 40 دقیقه بپزید و در نهایت با شکلات ذوب‌شده تزیین کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی

آرد 1٫5 لیوان

تخم مرغ 2 عدد

شکر 1 لیوان سرخالی

شیر گرم ⅔ لیوان

روغن مایع ½ لیوان

پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری

بکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری

وانیل ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شکلاتی

مرحله 1: گرم کردن فر برای پخت کیک شکلاتی

برای تهیه کیک شکلاتی ابتدا فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. در صورتی که از فرهای برقی مثل مایکروفر یا توستر استفاده می کنید، باید حرارت را روی 150 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله 2: آماده‌سازی قالب و الک کردن آرد و پودر کاکائو

در این مرحله قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی یا روغن جداکننده پوشش می دهیم. در ادامه 3 قاشق غذاخوری از آرد را بر می داریم و پودر کاکائو را به همراه بکینگ پودر به آرد اضافه می کنیم، سپس به خوبی مخلوط کرده و سه مرتبه الک می کنیم.

مرحله 3: مخلوط کردن تخم‌مرغ، شکر و وانیل با همزن

حالا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن به مدت 5 دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط مواد کشدار و کرم رنگ شود. در ادامه شیر را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله 4: اضافه کردن شیر و روغن به مواد تخم‌مرغی

حالا همزن را روی دور متوسط قرار می دهیم و شیر را 30 ثانیه با دیگر مواد ترکیب می کنیم. در ادامه روغن را اضافه می کنیم و در 10 ثانیه با دیگر مواد ترکیب می کنیم. در ادامه آرد در سه مرحله به مواد اضافه می کنیم.

مرحله 5: ترکیب آرام آرد با مواد کیک برای حفظ پف تخم‌مرغ‌ها

برای ترکیب کردن آرد از لیسک استفاده می کنیم تا پف تخم مرغ ها نخوابد. به آرامی مواد را از یک سمت مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست و صاف شود. اگر مایه کیک خیلی رقیق بود، 1 قاشق غذا خوری آرد الک شده اضافه می کنیم.

مرحله 6: ریختن مایه کیک در قالب و آماده‌سازی برای پخت

در این مرحله مایه کیک را درون قالب می ریزیم و چند بار روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی درون مایه کیک خارج شود. در ادامه قالب را درون فر که از قبل گرم کرده ایم قرار می دهیم تا کیک به طور کامل بپزد.

مرحله 7: تست پخت کیک با خلال دندان و خنک کردن آن

پس از گذشت 40 دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم و در صورتی که به طور کامل پخته شود، از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کمی خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم.

مرحله 8: تزیین کیک با شکلات تخته‌ای

در صورتی که تمایل داشته باشیم روی کیک را با شکلات تزیین کنیم، 200 گرم شکلات تخته ای را با 1 قاشق غذاخوری روغن درون یک کاسه می ریزیم و به روش بن ماری روی حرارت بخار آب ذوب می کنیم، سپس روی کیک می ریزیم.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره آشپزی با ما همراه باشید.

  برچسب ها: شیرینی کیک

4 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اگه میخوای پول اضافی برای خرید فینگرفود برای مهمونیهاتو ندی این ویدیو رو تا آخر ببین تا طرز تهیه چند مدل فینگرفود سه سوته و خوشمزه رو یاد بگیری+ویدیو
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
بسته فیلم امروز | سفارش عجیب عمو رشید برای یک اعدامی، عصبانیت مریم امیرجلالی از رضا عطاران، دلخوری اکبر عبدی از قضاوت‌ها و مجسمه جالب مهران غفوریان با تمام جزئیات
تبدیل پایان نامه به مقاله
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
رجزخوانی سنگین هادی چوپان برای اسرائیل با ادیتی زیبا از مستر المپیا و ترانه اهورایی "ای ایران" +فیلم/ گرگ پارسی: سربلند باشد ایران و فرزندانش
(ویدئو) امین حیایی تندیس طلایی جوکر را با خودش به خانه برد و جایزه مالی را اهدای ساخت مدرسه کرد/ فقط تحسین و تشویق حامد آهنگی و غلامرضا نیکخواه