دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

تصاویری از هشتمین همایش شعر آستان جانان به همراه ایستگاه نقاشی و نذر کتاب در موکب کارون شوشتر 

یکشنبه، 04 شهریور 1403
کد خبر: 405177
ساعدنیوز: با اعزام نزدیک به هشتاد نفر از اهالی فرهنگ و هنر و ادب و رسانه شوشتر به مرز چذابه هشتمین همایش آستان جانان در مرز چذابه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، دکتر مجید منادی در سخنانی در جمع شاعران و مرثیه خوانان شوشتر گفت جریان اربعین حسینی به گونه ایست که هرکس هرکاری ازدستش برمی آید به سهم خود و توان خود و به عشق و محبت آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام انجام می دهد مثل همین اقدامات فرهنگی

منادی خاطرنشان کرد: فعالیتها در حوزه فرهنگ و هنر در کل استان اجرا شده ولی بعضی شهرستان ها از جمله شهرستان شوشتر همیشه در حوزه فرهنگی و دینی و در رشته های مختلف هنری و ادبی پای کار بوده اند.

منادی همچنین بیان داشت: جریان اربعین حسینی و فرهنگ امام حسین(ع) با وجود وقوع در 1400سال قبل باعث شده که ما شمر زمان و حسین زمان خود را بشناسیم و بدانیم در ان سوی مرزها و آن قسمت از کره خاکی چه اتفاقاتی در حال وقوع است و ببینیم که جوانان، نوجوانان و خانواده های مظلوم چگونه به خاک و خون کشیده می شوند. مردم ما در این مسیر عظیم اربعین حسینی به این مهم توجه دارند. این رویداد بزرگ حسینی خاری است در چشم استکبار جهانی و دشمنان انقلاب .

ایشان با اشاره به وضعیت مردم غزه و فلسطین و جنایات رژیم کودک کش اسراییل تاکید کرد :

به خاک و خون کشیدن و اتفاقات فلسطین نباید برایمان عادی شود.

در ادامه این همایش نیز رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر گفت: هشتمین همایش استان جانان با محوریت تبیین بیش از پیش و هنرمندانه و ادیبانه نهضت و فرهنگ عظیم عاشورا و بهره مندی بیش از پیش همگان از پدیدآورندگان آثار فاخر ادبی و هنری با موضوع عاشورا طراحی و اجرایی شده و در کل این رویداد عرض ادبی ست به ساحت مقدس امام حسین (ع) و یاران شهیدش .

علی بهرامی بیان داشت: شهرستان شوشتر اولین گام را در برگزاری برنامه های فرهنگی هنری در مرز چذابه برداشته و لعد از آن شهرستان های دیگر این مسیر را ادامه دادند.

رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با تقدیر از حضور هنرمندان و شاعران ارزشمند، زبردست و قوی شهرستان شوشتر اظهار داشت: امسال نیز به مانند سالهای گذشته به همت همه ی دست اندر کاران در موکب کشت و صنعت کارون جمع شدیم تا از شعرخوانی خوب و غنی و ارزشمند شاعران شهرستان دارالمومنین شوشتر و همچنین هنرنمایی هنرمندان عزیزمان در هنرهای تجسمی، طراحی، نقاشی و سایر هنرها بهره مند شویم.

بهرامی افزود :

لازم است از سردار خادم سید الشهدا ، فرماندار ، مجموعه ی مدیریت کشت و صنعت کارون به عنوان میزبان برنامه ، انجمن های فرهنگی هنری ، تیپ 45 نیرو مخصوص ، اصحاب خبر و رسانه ، پیرغلامان و پیشکسوتان و هنرمندان ، شورا و شهرداری ، بسیج هنرمندان خوزستان و دیگر دست اندرکاران برگزاری همایش آستان جانان تشکر کنم چرا که با همت این عزیزان ابن برنامه در هشتمین سال به شکل آبرومندانه ای در مرز چذابه برگزار شد .

گفتنی است در حاشیه همایش، مسابقه عکاسی باعنوان شوق وصال، نمایشگاه و اجرای زنده نقاشی با نام طرح خون و ایستگاه نذر کتاب و تقدیر از برخی از عوامل و هنرمندان برگزار و نیز پخت نان توسط هنرمندان انجام شد .

لازم به ذکر است در این برنامه خانم بحیرایی معاون فرهنگی اداره کل ،اخوان سادات معاون فرماندار ، منجزی مشاور فرماندار ، سرهنگ زمانی رییس بسیج هنرمندان خوزستان، زین الدین عضو شورای شهر شوشتر و دیگر مسئولین و زوار حضور داشتند. ‌


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 04 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه
(عکس) تبریک تولد الهام حمیدی به منوچهر هادی، همسر سابق یکتا ناصر
زندگی مخفیانه محمد اصفهانی به خاطر امضای جعلی و شکایت همسرش از او! / هاشمی رفسنجانی او را توصیه به پزشکی کرد!
ترجمه تخصصی کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
نگاهی به مراسم عزای جانسوز روح الله داداشی، قوی ترین مرد آهنین+ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
(عکس) رونمایی از کارت عروسی تاریخی و نوستالژیک متعلق به سال 1319 + تاریخچه پیدایش کارت عروسی
(تصاویر) 10 مورد از عجیب‌ترین حیوانات جهان که فقط و فقط در مناطق بکر آمازون زندگی می‌کنند/ از زیباترین پرنده‌ی خوشرنگ تا هزارپای غول‌پیکر