دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

تسمه تایم خودرو را کی عوض کنیم؟ 

سه شنبه، 24 بهمن 1402
تسمه تایم یکی از قطعات مصرفی در خودرو است که باید همواره به زمان تعویض آن دقت فراوانی داشته باشید. ما در این مطلب از ساعد نیوز درباره زمان تعویض تسمه تایم بحث می کنیم.

تسمه تایم قطعه‌ای لاستیکی است که روی آن تعدادی دندانه وجود دارد و بر روی پولی‌های میل‌لنگ و میل‌سوپاپ قرار می‌گیرد. دندانه‌ها و اندازه تسمه بستگی به نوع خودرو دارد.

بررسی زمان تعویض تسمه تایم


قاعدتا وقتی تسمه تایم خودرو به مشکل می‌خورد و نزدیک زمان تعویض آن رسیده یک سری علائم از خود نشان می‌دهد. به طور کلی نمی‌توان گفت چه زمانی دقیقا برای تعویض تسمه تایم خودرو مناسب است چرا که این مورد به نوع و برند بستگی دارد. اما به طور کلی معمولا بین 60 الی 80 هزار کیلومتر گفته می‌شود که بهتر است وضعیت تسمه ها بررسی شود.

در صورتی که تسمه دچار ریش ریش شدن بود زمان تعویض فرا رسیده است. از جمله علامت های بروز مشکل در تسمه تایم می‌توان به مواردی مانند اختلال در وضعیت دور موتور، مشکل در استارت و اگزوز اشاره کرد. اگر به هر یک از موارد برخورد کردید حتما در اولین فرصت سراغ یک تعمیرگاه بروید و تسمه تایم را چک کنید.

امروزه به طور متوسط پس کارکرد خودرو به میزان 60000 کیلومتر باید نسبت به تعویض تسمه تایم خودروی خود اقدام کنید. اما ناگفته نماند که این مقدار در تمام خودرو ها بر حسب مدل و همچنین میزان کارکرد متفاوت بوده و باید شاخص های بیشتری نسبت به میزان کیلومتر خودرو در نظر بگیرید. چرا که عمر مفید یک تسمه تایم به صورت متوسط بین 3 تا 5 سال می باشد که حتما باید پس از گذشت این میزان زمان نسبت به تعویض تسمه تایم خودروی خود اقدام کنید.

سخن پایانی


زمان تعویض تسمه تایم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که حتما باید نسبت به زمان تعویض آن هوشیار باشید. همچنین بهتر است علاوه بر تسمه تایم به تعویض بلبرینگ تایم و تسمه دینام دقت داشته باشید تا متضرر خسارت های بسیار سنگین نشوید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 06 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به کیک تولد با تم حیواناتِ ساتین پسر نازِ شیلا خداداد+عکس/ لوکیشن مراسم خونه پر زرق و برق و لاکچری شونه😍
دردسرهای ازدواج سلبریتی‌ها برای نوجوانان / بدون گلزار نمی‌توانم نفس بکشم
نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره انتخابات 1403 / کدام نامزد پیشتاز است؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ویدیو/ تسلط مافوق باور فتحعلی اویسی به عربی/ قیافۀ بلاتکلیف بیژن بنفشه‌خواه وقتی تمام تلاششو برای منفجر نشدن از خنده انجام میده
(ویدئو) هوش بی‌نظیر شامپانزه در کمک گرفتن از یک انسان برای فرار از تشنگی/ تعامل دیدنی حیوانی وحشی با عکاس فرانسوی در قعر جنگل‌های تاریک کامرون
(ویدئو) تیکه سنگین شهربانو منصوریان و پدرش به خسیس بودن سهیلا، خواهر کوچکترش/ ببین چه جوابیه ای داده سهیلا منصوریان
(عکس) تغییر چهره باور نکردنی «ابرا» سریال یاغی / الیکا ناصری واقعا چقدر فرق کرده
(فیلم) ویدئوی دیده نشده از آلمانی حرف زدن علی دایی بعد از درخشش در یک بازی با لباس هرتا برلین / چقد آدم حسابی هستی تو مرد ...
هزینه چاپ یک کتاب