تصویر شخصیت کارتون «سیمپسون‌ها» روی تابوت مومیایی 3500 ساله مصری!

  پنجشنبه، 11 مرداد 1403 ID  کد خبر 400739
تصویر شخصیت کارتون «سیمپسون‌ها» روی تابوت مومیایی 3500 ساله مصری!
ساعدنیوز: مصطفی وزیری، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی در مصاحبه با یک روزنامه مصری گفت: این یکی از نادرترین و مهم‌ترین صحنه‌هاست. هر ساعت شکل خاص خود را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، اخیراً تصویری از یکی از شخصیت‌های محبوب کارتون «سیمپسون‌ها» در یک تابوت مومیایی 3500 ساله مصری کشف شده است. تصویری از یک زن زرد رنگ با لباس بلند سبز و مو‌های آبی به شکل مستطیل روی درب داخلی این تابوت حک شده که به شخصیت «مارج سیمپسون» شباهت دارد.

این عکس به‌تازگی در سایت ردیت به اشتراک گذاشته شده و هیجان زیادی در میان کاربران ایجاد کرده که به شوخی گفته‌اند «مصر ساخت کارتون سیمپسون‌ها را پیش‌بینی کرده است».

هرچند این تصویر شباهت زیادی به این شخصیت کارتونی دارد، اما کارشناسان معتقدند که این تصویر، زن دفن‌شده در تابوت را به‌عنوان مسافری به دنیای پس از مرگ نشان می‌دهد.

این تابوت مصری حاوی بقایای مومیایی تادی ایست، دختر کاهن بزرگ «الاشمونین» است؛ شهری در ساحل غربی نیل.

باستان‌شناسان این تابوت را در اوایل سال 2023 کشف کردند و تصویری شبیه به مارج سیمپسون را داخل درب تابوت یافتند که با دوازده کاهنه احاطه شده بود که نمایانگر دوازده ساعت روز بودند.

مومیایی در شرایط مناسبی پیدا شد و دارای ماسک و لباس مهره‌ای بود.

مصطفی وزیری، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی در مصاحبه با یک روزنامه مصری گفت: این یکی از نادرترین و مهم‌ترین صحنه‌هاست. هر ساعت شکل خاص خود را دارد.

با این حال، تصویر مرکزی به دلیل شباهتش به شخصیت مارج در کارتون محبوب و قدیمی «سیمپسون‌ها» بیشترین توجه را به خود جلب کرده است.

سال‌هاست که مردم می‌گویند کارتون سیمپسون‌ها رویداد‌های آینده را پیش‌بینی می‌کند. برای مثال، قسمتی از این کارتون پیروزی واشنگتن بر بافلو بیلز در سوپر بول XVVI و قسمت دیگری دونالد ترامپ را به‌عنوان رئیس‌جمهور نشان می‌دهد.

در سال 1990، «سیمپسون‌ها» سانسور مجسمه داود میکل آنژ را پیش‌بینی کردند که در سال گذشته به واقعیت پیوست.

یکی از کاربران در سایت ردیت گفت که نقاشی تابوت «تن‌ها باری در تاریخ است که سیمپسون‌ها اول این پیش‌بینی را انجام نداده بودند».

این گورستان، محل دفن مقامات عالی‌رتبه و کاهنان پادشاهی نوین مصر بوده که بین سال‌های 1550 تا 1069 قبل از میلاد زندگی می‌کردند.

محققان یک تابوت چوبی دیگر در کنار تابوت تادی ایست کشف کردند که به پایان دودمان بیستم مصر باستان بازمی‌گردد و اعتقاد بر این است که متعلق به «نانی» است؛ زنی که خواننده و مطرب جهوتی، روحانی اعظم بوده است.

محققان از سال 2017 شروع به حفاری در این منطقه کرده و اشیائی از جنس سفال و چوب، از جمله ظروفی به نام «کاناپیک» که برای نگهداری احشاء بدن مومیایی استفاده می‌شد و چندین اوشابتی (تندیس‌های کوچکی که در مراسم تشییع جنازه برای تکریم مردگان استفاده می‌شد) کشف کرده‌اند.

آن‌ها همچنین یک تکه پاپیروس درباره «کتاب مردگان» یافتند؛ مجموعه‌ای از طلسم‌های جادویی که توسط مصریان باستان برای کمک به ورود به دنیای پس از مرگ استفاده می‌شد.

به گفته موزه بریتانیا، «مصری‌ها دنیای پس از مرگ را به‌عنوان نوعی سفر تصور می‌کردند که باید برای رسیدن به بهشت طی کرد. اما این سفر بسیار پرخطر بود و به کمک‌های جادویی در طول مسیر نیاز داشت».

وزیری گفت که «این چهارمین پاپیروسی است که در سقاره کشف شده» و افزود که «این پاپیروس در موزه بزرگ مصر به نمایش گذاشته خواهد شد». باستان‌شناسان معتقدند که این یافته‌ها می‌توانند اطلاعات جدیدی درباره فرهنگ، هنر و مراسم تدفین باستانی مصریان به ما بدهند.

برچسب ها: تاریخ مصر

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس (575 نظر) سردار آزمون : خداحافظ دختر خوشگلم همیشه به یادت می مونم 🖤💔 / #میس نوا (383 نظر) ژیلا صادقی : توی مسیر زندگیم فرصت مادر شدن رو برای همیشه از داست دادم / اشک های ژیلا صادقی در برنامه تلویزیونی (235 نظر) الهام چرخنده با ناراحتی قلبی راهی بیمارستان شد / الهام چرخنده : چون قلبم تقوا داشت الان ظاهرم رو شبیه به قلبم کردم (206 نظر) همزاد علی دایی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (192 نظر) مسعود پزشکیان: برای ثبت نام بچه هایم در مدرسه هر جای که می‌رفتیم پول می‌خواستند؛ خب پول نداشتیم و با همان حقوقی که داشتیم به زور می‌توانستیم زندگی را بگذرانیم+ویدیو (151 نظر) رونمایی از محمد کاشانکی رقیب تهرانی هادی چوپان با عضله های آهنین/ لقب پدر بدنسازی ایران برازندشه (134 نظر) نگاهی به حیاط باصفا و دلباز خانه زیبای سید احمد خمینی و همسرش/ خونه نگو باغ بگو!+عکس (118 نظر) ابتکار و نوآوری؛ خلاقیت بستنی فروش تبریزی / اقدام خدا پسندانه با نوشته جالب روی شیشه مغازه +عکس (93 نظر) ژیلا صادقی : شهروند آمریکا هستم و شاید به آمریکا برگردم (89 نظر) ژیلا صادقی : چون خیلی شاد و خوب زندگی می کنم به خاطر همین 47 سال بهم نمیاد (85 نظر) رونمایی از یاسین قادری رقیب افغانی هادی چوپان با فیزیکی تحسین برانگیز +عکس/ یک آواره جنگی در رؤیای قهرمانی در مستر المپیا (74 نظر) سالار عقیلی: ریه ام 80 درصد درگیر شده بود به امام رضا گفتم به ماهور 14 ساله ام رحم کن فردا دکتر اومد گفت 20 درصد عفونت ریه ات پایین اومده+ویدئو (72 نظر) مازیار لرستانی: خجالت بکشید برای این صحبت هایتان من ریالی از هیچ کس تقاضای پول نکرده‌ام؛ بعد از تغییر جنسیت 3 سال اجازه کار نداشتم که این زمان داره تموم میشه+ویدیو (66 نظر) رونمایی از کفش پاره ی امیرحسین علیپور برنده مدال طلای پارالمپیک پاریس در مقابل دیدگان میلیاردها تماشاگر تلویزیونی +عکس/ دستاوردی دیگر از مدیریت علی اصغری ورزش کشور (65 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 18 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 18 شهریور 1403
مدیرعامل باشگاه تراکتور درباره شایعه احتمال حضور مهرداد محمدی در این تیم: تیم ما تکمیل است و لیست‌مان هم تکمیل شده است
محمد مایلی کهن: همیشه در فوتبال ایران مرغ همسایه غاز است
فال ابجد روزانه یکشنبه 18 شهریور 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 18 شهریور 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 18 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 18 شهریور 1403 + فیلم
روز پرحادثه شوشتر و شلوغی اورژانس پیش بیمارستانی
افزودن یک دستگاه خودروی جدید به آتش نشانی شوشتر
پیام تبریک مدیر تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوشتر به مناسبت هفته تعاون
جوان و نوجوان ایرانی عَمَل می خواهد، هدف اصلی من استعدادیابی و ساخت مدیر برای ساخت آینده جهان است
رهبر معظم انقلاب: با متخلف برخورد کنید ولو پسر من باشد/ تاکید رهبری بر عدم تبعیض
یوواداغی یا مصلی آذر شهر
معبد «قدمگاه» یا بادامیار آذرشهر
منتخب روز   
کیک تولد خاص و شکلاتی همسر هاشمی رفسنجانی برای تولد 82 سالگی یارش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس تصویر رهبر معظم انقلاب در دستان وزیر کودک‌کش+عکس انتشار غزل جدیدی از رهبر معظم انقلاب + فیلم/ دیدن این ویدیو با صدای دلنشین رهبری رو از دست ندید نگاهی به کیک تولد 44سالگی شهاب حسینی با دیزاین خاص در خانه اش/مبارکا باشه +عکس پخش کردن ساندویچ نذری بین مردم با لباس خادمی؛ اقدام پسندیده سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در روز شهادت امام رضا(ع)+ویدیو سعادت بر تن کردن لباس خادمی امام رضا(ع) نصیب این چهره‌های مشهور شد؛ از ظریف و عراقچی تا فرهاد قائمیان و علیرضا دبیر+عکس سفر به ایران قدیم؛ ژست متفاوت و خلاقانه 5 زن و یک کودک قاجاری مقابل دوربین+عکس خدمت با دل و جان و چای دادن دست مردم توسط فرزند ارشد رهبر معظم انقلاب در حرم امام رضا(ع)+ویدیو در آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع)؛ مروری بر حال خوش رهبر معظم انقلاب با لباس یکدست سفید در غبارروبی ضریح امام هشتم+عکس (عکس) رونمایی از عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی‌نژاد + تصاویری از لباس عروسی ساده او از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس شهاب حسینی: وقتی پدرم فوت کرد دیوانه شدم، دست روی دلم نگذارید که اشکم در میاد