طرز تهیه پاستا کاربونارا به سبک ایتالیایی

  دوشنبه، 17 مرداد 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه پاستا کاربونارا به سبک ایتالیایی
پاستا یکی از غذاهای خوش‌مزۀ ایتالیایی است. این روزها انواع مختلف پاستا در کافه‌ها و رستوران‌ها سرو می‌شود. طرز تهیه پاستا بسیار ساده و آسان است. پاستا کاربونارا یکی از انواع پرطرفدار این غذا است که سریع آماده می‌شود و طعم خوبی دارد.

پاستای کاربونارا به دلیل در دسترس بودن مواد و ساده بودن پختش یکی از دوست داشتنی ترین انواع پاستاست. برای آموزش مرحله به مرحله این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پاستا کاربونارا به سبک ایتالیایی

  • پاستا ۳۰۰ گرم
  • بیکن یا ژامبون دلخواه ۲۵۰ گرم
  • زرده تخم مرغ ۳ عدد
  • پنیر پارمزان ۵ ق غذا خوری
  • سیر ۱ حبه
  • خامه ۳ ق غذا خوری
  • نخود فرنگی ۱۰۰ گرم
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا از هر کدام ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه پاستا کاربونارا به سبک ایتالیایی

ابتدا سه عدد زرده را از سفید جدا کنید. سفیده را می توانید در یخچال نگهداری کنید و برای تهیه غذا یا شیرینی استفاده کنید. زرده ها را به همراه پنیر پارمزان و ادویه ها خوب هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود.بیکن ها را به اندازه دلخواه برش بزنید. می توانید به صورت نواری یا مکعبی خرد کنید. داخل یک تابه کمی روغن ریخته و بیکن را به همراه سیر له شده هم بزنید تا بیکن ها حسابی سرخ شوند و بوی خامی آن گرفته شود. دقت کنید زیاد سیر نریزید زیرا نباید مزه سیر قالب شود.

شما می توانید از هر نوع پاستای که دوست دارید استفاده کنید ولی پاستا رشته ای برای تهیه این غذا بسیار مناسب است. آب را داخل قابلمه بریزید و نمک و روغن اضافه کنید و صبر کنید تا به جوش بیاید و بعد پاستا را اضافه کنید و مطابق با بسته بندی بگذارید تا بجوش و نرم شود. پاستا را آبکش کنید (حدود ۱ لیوان از آب پاستا بردارید و جدا بگذارید).

در ادامه پاستا آبکش شده را به مواد بیکن اضافه کنید و تخم مرغ را اضافه کنید و مواد را روی حرارت قرار دهید و کمی هم بزنید. دقت کنید مدت زمان این مرحله باید ۸ دقیقه شود. بعد از افزودن زرده ها آب پاستا را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید و به دلخواه کمی پنیر و در انتها خامه را اضافه کنید و بعد از ۸ دقیقه از روی حرارت بردارید و داخل بشقاب سرو کشیده و روی آن پنیر پامزان بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاستا کاربونارا ایتالیایی اصل

  1. می توانید برای تفت دادن بیکن از کره استفاده کنید.
  2. آب پاستا را در حدی اضافه کنید تا مواد باهم خوب مخلوط شوند و پاستا خشک نماند.
  3. دقت کنید نباید بیشتر از ۸ دقیقه مواد تفت دهید وگرنه زرده ها پخته می شوند و ظاهر بدی غذا پیدا می کند.

 پاستا کاربونارا ایتالیایی اصل

مواد لازم برای پاستا کاربونارا ایتالیایی اصل روش دوم

  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • پیازچه: ۴ ساقه
  • پاستا: ۴۰۰ گرم
  • ژامبون مرغ: ۲۰۰ گرم
  • قارچ دکمه ای: ۲۰۰ گرم
  • نمک: به میزان لازم
  • خامه: ۱ پیمانه
  • دانه فلفل سیاه: به میزان لازم
  • آب لیمو ترش: ۱ قاشق سوپ خوری
  • کره: ۲ قاشق سوپ خوری
  • پنیر پارمزان: ۱۰۰ گرم به شکل رنده شده

طرز تهیه پاستا کاربونارا ایتالیایی اصل روش دوم

برای درست کردن این پاستا خوشمزه در اولین مرحله از تهیه آن باید در ابتدا قابلمه ای تهیه کنید. سپس مقداری آب داخل آن ریخته و روی شعله گاز قرار دهید. کمی نمک به آن اضافه کنید. مهلت دهید تا به جوش بیاید.در این مرحله به سراغ پاستا رفته و آن را در آب جوش بریزید. اجازه دهید تا ۱۰ الی ۱۲ دقیقه پاستا پخته شود. هنگامی که پاستا حالت نرم به خودش گرفت آن در آبکش بریزید.

در ادامه تابه ای آماده کرده و کره را داخل آن بریزید. تابه را روی شعله قرار داده تا کره ذوب شود. حال قارچ را در کره تفت دهید و آب لیمو ترش را نیز به آن ها اضافه کنید.سپس ظرفی تهیه کرده و تخم مرغ ها را داخل آن بشکنید. آن ها به خوبی هم بزنید. در ادامه خامه و پنیر پارمزان را نیز به آن ها اضافه کنید. پیازچه ها را خرد کرده و به همراه مقداری نمک به تخم مرغ ها بیفزایید.در مرحله آخر تابه ای آماده کنید. بهتر است تابه شما کمی گود باشد. حال ترکیب آماده شده طی مرحله قبل را داخل تابه بریزید. ژامبون مرغ را به آن اضافه کنید.​​​​​​​قارچ را نیز افزوده و در آخر پاستا را نیز داخل تابه بریزید. در ادامه نصف پیمانه از آبی که پاستا را در آن جوشانده بودید، به ترکیب خود اضافه کنید.تابه را دو دقیقه روی حرارت گذاشته و هم بزنید. پاستا شما اکنون آماده است. کمی فلفل روی آن بریزید و سپس نوش جان بفرمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان