دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت طلا و سکه /

وزن شمش های طلا چقدر هستند؟ 

شنبه، 24 خرداد 1399
در ایران شمش‌های ۱۲ کیلوگرمی زیر نظر بانک مرکزی وارد می‌شود، بانک مرکزی نیمی از این شمش‌ها صرف ضرب سکه می‌کند و مقداری از آن‌ها را برای ساخت مصنوعات طلا در اختیار سازندگان طلا و جواهر می‌گذارد. علاوه بر بانک مرکزی بانک‏‌های خصوصی دیگر نیز مجوز واردات شمش‌های طلا با وزن کمتر را برای سرمایه‌گذاری نیز دارند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، شمش طلا (به انگلیسی gold bar و gold ingot معروف هست)، همان طلای خامیست که حداقل عیار آن ۹۹۵ و حداکثر آن ۹۹۹.۹۹ می باشد. نکته ای که در شمش خیلی مهم است و از اهمّیت بالایی برخوردار است، عیار آن می باشد. هرچه عیار آن بیش و بیشتر شود، ارزش آن دو چندان می شود. عیار شمش برای اینکه بیشتر شود، به دستگاه و تکنولوژی پیشرفته تری نیاز هست. این دستگاه و تکنولوژی انحصاراً در اختیار شرکت های معتبر دنیا قرار دارد و آن را در اختیار دیگر کشورها قرار نمی دهند. در کشور ما، شرکت های خاص و معتبری تحت نظر بانک مرکزی و اتحادیه طلا و وجود دارند که می توانند شمش هایی با خلوص ۹۹۵ تولید کنند.

شمش های طلا چند گرمی هستند؟

وزن شمش ها از استانداردهای مشخصی تبعیت می کنند. هر شرکتی با توجه به بازاری که در اختیار دارد، رنج مشخصی را تولید می کند و به بازار عرضه می کند. برای مثال برای صادرات شمش طلا به کشورهای دیگر از شمش های حدوداً ۱۲ کیلیوگرمی استفاده می کنند. وزن شمش طلا کاملا بستگی به کارایی افراد دارد. کسی که می خواهد هدیه بدهد شمش های یک گرمی را انتخاب می کند. کسی که می خواهد سرمایه گذاری کند و پول خود را طلا کند، شمش های یک کیلویی می خرد.

در ایران شمش های ۱۲ کیلوگرمی زیر نظر بانک مرکزی وارد می شود، بانک مرکزی نیمی از این شمش ها صرف ضرب سکه می کند و مقداری از آن ها را برای ساخت مصنوعات طلا در اختیار سازندگان طلا و جواهر می گذارد. علاوه بر بانک مرکزی بانک‏ های خصوصی دیگر نیز مجوز واردات شمش های طلا با وزن کمتر را برای سرمایه گذاری نیز دارند.

بزرگترین شمش طلا در جهان متعلق به موزه تُی گُلد Toi Gold است که در سال ۲۰۰۵ از آن رونمایی کردند این شمش طلا ۲۵۰ کیلو گرم وزن دارد و ابعاد آن در حدود ۴۵.۵ سانتی متر و ۲۲.۵ سانتی متر است همچنین ارتفاع این شمش طلا غول پیکر به ۱۷ سانتی متر نیز می رسد که قابل مقایسه با دیگر شمش های طلای ساخته شده در جهان نیست.


11 پسندیدم 3 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
2 سال پیش

سلام دوست عزیز در ریخته گری زاویه خروج قالب وجود دارد (به بالای شمش ها دقت کنید) یعنی ابعاد بیشینه بیان میشود شمش ظاهر ذونقه دارد و مکهب مستطیل نیست که از ضرب طول در عرض در ارتفاع حجم بدست آید ضمنا دانسیته طلا رو اشتباه نوشتید
پاسخ
امیر
2 سال پیش

این ابعاد که شما واسه شمش دادین با وزنی که گفتین نمیخوانه . 45.5×22.5×17 = 17403.25 سانتی متر مکعب که هر سانتی متر مکعب طلای ۲۴ عیار که در شمش به کار میره 19.25 گرمه که ضربش کنیم میشه 335.022 کیلوگرم . شما گفتین ۲۵۰ کیلو که اشتباهه .
پاسخ
محمدسعید احمدنژادیان
3 سال پیش

دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویراستاری تخصصی مقاله
هزینه چاپ یک کتاب
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
دکوراسیون سنتی و قدیمی اتاق موسیقی زهرا گونش در خانه‌اش در استانبول+عکس/ انتخاب پیانویی همرنگ با دیوار به سلیقه خانوم والیبالیست
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی