ویژگی ها و خصوصیات افراد بلند پرواز

  جمعه، 04 آذر 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
ویژگی ها و خصوصیات افراد بلند پرواز
برای اینکه همه چیز در مورد افراد بلند پرواز را بدانید در این مقاله با ما همراه باشید بلند پروازی باید میزان داشته باشد و کنترل شده باشد خصوصیات افراد بلند پرواز و اینکه بلند پروازی خوب است یا بد در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

آیا شما هم در زندگی و شغل تان به اهداف بزرگ و گاهی دست نیافتنی فكر می كنید و مدام برای رسیدن به این اهداف به سختی كار و تلاش می كنید؟ آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید كه حتی روز های تعطیل هفته هم به سختی كار می كنید و به موفقیت های تان قانع نیستید؟ اگر شما هم این ویژگی ها را دارید باید به شما بگویم كه شما هم یک انسان بلند پرواز هستید.

مفهوم بلند پروازی چیست؟

مفهوم کلی بلند پروازی را تقریباً همه ما می دانیم اما نکات ریزی وجود دارد.اگر بخواهیم تعریف ساده ای از این مقوله داشته باشیم: بلند پروازی عبارت است از خواست شدید و آرمانگرایانه ی آرزوها، اهداف و خواستنی هایی که در سطحی بالاتر از دسترسی فعلی قرار دارند.با مطالعه بیوگرافی و عادات افراد موفق و مشهور می توانیم به یک وجه اشتراک برسیم و آن بلند پروازی مثبت و هوشمند است. افرادی که می توانند به درجات بالاتر فکر کرده و با برنامه ریزی به آنها برسند، بسیار موفق خواهند بود.

بلند پروازی خوب است یا ید؟

این بلندپروازی گاهی ممکن است فرد را به موفقیت برساند و گاهی فرد را دچار شکست کند در واقع اگر بلندپروازی با قدرت و کنترل درونی فرد همگام باشد به طوری که اگر فرد در طی مسیر با شکست روبه رو شد افسرده نشود بد نیست اما دوباره تکرا میکنیم که افراد بلندپرواز باید حتما روح و جسم خود را در برابر مشکلات و شکست ها نیز قوی کنند تا دچار مشکل نشوند.در واقع اگر بلند پردازی باعث ایجاد غرور در وجود انسان نباشد و تبدیل به یک هرمون و انگیزه ی درونی برای تلاش بیشتر باشد میتواند مفید باشد و تاثیر بسیار مثبتی را بر زندگی افراد داشته باشد.

تفاوت بلند پروازی و کمالگرایی چیست؟

اکثر افراد تفاوت بین بلند پروازی و کمال گرایی را نمی دانند و علاوه بر این، ممکن است آنها را اشتباه بگیرند یا یکسان بدانند.حقیقت این است که بلند پروازی و کمال گرایی بسیار متفاوت اند؛ هم از نظر روانشناختی و هم از جهت تاثیرات و پیامد هایی که دارند. به بیان بسیاری از روانشناسان، بلند پروازی یک جنبه مثبت شخصیتی است که اگر به خوبی کنترل شود، می تواند باعث موفقیت افراد شود. این در حالیست که کنترل کمالگرایی کار سخت تری است و اغلب افراد نمی توانند از این ویژگی در جهت مثبت استفاده کنند.

افراد بلند پرواز به اهداف بالاتر فکر می کنند و اغلب با درک موقعیت فعلی، برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی روزانه و تلاش می کنند. این در حالیست که افراد کمالگرا دائماً از موقعیتی که فعلاً در آن قرار دارند شکایت می کنند و نمی توانند این موقعیت را بپذیرند. این موضوع در ذهن و فکر افراد کمالگرا نوعی اغتشاش ایجاد کرده و آنها را از تمرکز کردن برای اهداف باز می دارد.افراد کمالگرا علاوه بر اینکه بسیار بلند پرواز هستند، داشته های فعلی خود را درک و قبول نمی کنند و تحت این اغتشاشات درونی قرار می گیرند.

بلند پروازی

۷ ویژگی افراد بلند پرواز

بسیاری از افراد بلند پروازی را یک ویژگی شخصیتی مخرب و نادرست می دانند؛ این در حالیست که برخی، افراد بلند پرواز را جزو دسته ی موفق و شجاع شخصیتی قرار می دهند. افراد بلند پرواز و آنهایی که این خصیصه را به بهترین شکل برای رسیدن به موفقیت و اهداف خود مورد استفاده قرار می دهند، به چند نکته خاص در شخصیت خود پایبند هستند.آنها برخی ویژگی های شخصیتی دارند که ۷ مورد از مهمترین آنها شامل موارد زیر است:

افراد بلند پرواز ریسک پذیر هستند

بلند پروازی ارتباط مستقیمی با میزان ریسک پذیری افراد دارد؛ البته برخی از افراد تنها بلند پرواز هستند و حاضر به ریسک کردن برای رسیدن به اهداف خود نیستند.افراد بلند پرواز میل زیادی به چالش ها دارند و می خواهند خود را درگیر کار کرده و از منطقه امن ذهنی شان خارج شوند. این خصیصه افراد بلند پرواز را به جمع نترس ها و شجاعان عرصه موفقیت وارد کرده و باعث می شود بتوانند به اهداف بزرگ و چالش ساز فکر کنند.

هدف گذاری می کنند اما آنها را با دیگران در میان نمی گذارند

افراد بلند پرواز برای رسیدن به اهداف خود یک دفتر مخصوص برنامه ریزی دارند که معمولاً این دفتر را جزو دارایی های ارزشمند و محرمانه خود می دانند و اطلاعات موجود در آن را با دیگران در میان نمی گذارند. آنها می دانند که وقتی برای اهداف خود تلاش نکنند، به آنها نخواهند رسید و همین نرسیدن، اعتماد به نفس آنها را تا میزان زیادی پایین خواهد آورد. در مقابل می دانند که اگر برای اهداف شان تلاش کنند، به آن هدف خواهند رسید؛اگر هم تحت شرایطی خاص به اهداف شان نرسند، به خاطر تلاش خود هرگز دچار عدم اعتماد به نفس نمی شوند.

آنها ایده پردازان نوین هستند

بلند پروازی مساوی است با تفکر در سطحی نوین و نو که عموم مردم در این سطح فکری نباشند. افراد بلند پرواز به دنبال روش های جدید برای تفکر و ایده پردازی در مورد یک موضوع خاص هستند؛ همین خصیصه آنها را از افراد معمولی و عادی که به دنبال روش ها و ایده های عمومی هستند جدا می کند. بلند پروازان با ایجاد تفکرات نو در تیم های کاری خود، یک انقلاب بزرگ ایجاد می کنند که باعث رشد و پیشرفت شگفت انگیزی می شود.

هوشمندانه و متداول کار می کنند

افرادی که به بلند پروازی مشهور هستند، روی اهداف خود تمرکز دارند و به طور سازماندهی شده ای کار می کنند. آنها روزانه مهارت های خود را گسترش می دهند و به دنبال یادگیری و استفاده از این مهارت ها برای رسیدن به اهداف هستند. افراد بلند پرواز اهداف بزرگی در سر دارند؛ به همین دلیل یاد گرفته اند تا با هوشمندی کامل، عمده ی زمان خود را به کار کردن اختصاص دهند. بلند پروازان واقعی در عین حال، خودشان را در اهداف و کار خود غرق نمی کنند؛ آنها هوشمند هستند.

به دنبال رقابت نیستند

در زندگی، بلند پروازی را با چشم و هم چشمی یا حس رقابت اشتباه می گیرند؛ باید بدانیم که بلند پروازی مقوله ای متفاوت است. افرادی که بلند پرواز هستند، به دنبال رقابت کردن یا شکست دیگران در ماراتن یا مسابقه ای نیستند؛ بلکه آنها خود فعلی شان را به عنوان یک رقیب در نظر می گیرند تا با بهبود آن، به گونه ای موفق از خود برسند. هیچ چیزی نمی تواند بلند پروازی را در افرادی که به دنبال کار لذت بخش برای رسیدن به اهداف خود هستند، کمتر کند.

دوست دارند با بلند پروازان دیگر ارتباط بگیرند

بلند پروازی در افراد نوعی علاقه ایجاد می کند و همین موضوع باعث می شود تا ارتباطات خود را در همین جهت هدایت کنند. افراد بلند پرواز دوست دارند با انسان هایی شبیه به خود که برای اهداف شان تلاش می کنند و دید واقعی نسبت به وقایع دارند، وقت خود را بگذرانند. آنها به راحتی می توانند بلند پروازان دیگر را درک کرده و ارتباط موثر و دوست داشتنی با آنها برقرار کنند. همچنین امکان ساخته شدن یک تیم در اینگونه ارتباطات بسیار زیاد است.

خوش بین هستند

افراد بلند پرواز ،منفی بافی را از خود دور می کنند.آنها به طور واقع بینانه ای خوش بین هستند و دید مثبتی نسبت به وقایع پیش رو و موقعیت فعلی دارند. این خوش بینی حتی به گونه ای است که آنها را از برقراری ارتباط با افراد منفی باف یا بد بین دور می کند. افرادی که به سطح مطلوبی از بلند پروازی می رسند، احساس شادابی خاصی دارند و به آینده امیدوارند. این خصوصیات باعث شده تا ارتباط برقرار کردن با افراد بلند پرواز برای دیگران بسیار مهم و دلپذیر باشد.

اگر همسر بلند پرواز دارید باید چه کنید؟

اکثرا افراد بلند پرواز حتی اگر موفقیت های نسبی داشته باشند، از شرایط موجود، خودشان و اطرافیان شان راضی نیستند. آن ها همیشه بهترین ها را می خواهند، بهترین رشته، بهترین نمره، بهترین لباس، بهترین خانه، بهترین همسر و …. اگر به یک درصد خواسته هایشان نرسند احساس ضعف و شکست می کنند. بلندپروازی می تواند زندگی زناشویی را به چالش بکشد به خصوص وقتی یکی از دو طرف درگیر این مساله باشد و دیگری چنین مشکلی نداشته باشد. این موضوع می تواند تعادل زندگی آن ها و صمیمیت بین آن ها را از بین ببرد. همچنین عزت نفس هر دوی آن ها درگیر این موضوع خواهد شد.

مسخره نکنید

هرگز همسر بلندپروازتان را برای نرسیدن به خواسته هایش مسخره نکنید. همانطور که در بالا توضیح دادیم، افراد بلند پرواز در یک چرخه بلندپروازی و شکست گیر میفتند و عزت نفس شان تحت تاثیر قرار می گیرد. مسخره کردن او مانند بنزین ریختن روی آتش است و در این چرخه بیشتر گرفتارش می کند. پس هرگز چنین کاری با او نکنید.

به واقع بینی اش کمک کنید

بدون تحقیر و زخم زبان سعی کنید به واقع بینی اش کمک کنید. مسائل را با هم قاطی نکنید، هر کدام از خواسته هایش را جداگانه با گفتگو و برنامه ریزی مورد بررسی قرار دهید. اجازه دهید به تدریج و با کمک شما با واقعیت روبرو شود. کمک کنید خواسته های منطقی انتخاب کند و برایشان اقدام های عملی و کارآمد انجام دهد.

برای اینکه فرد بلندپرواز و موفقی باشیم چه باید کنیم؟

  • باید هر روز فعالیت فیزیکی داشته باشید.
  • به همه چیز از چشم انداز درست نگاه کنید.
  • به جای کمال گرایی به دنبال پیشرفت باشید.
  • قدرت و تلاش خود را بالا ببرید.
  • اهداف خود را وسعت بخشید.
  • بدانید چه زمانی باید به استرس خود پایان دهید.
  • منفی بافی ها و ناامیدی را از خود دور کنید.
  • اهداف خود را وسعت بخشید.
  • منفی بافی ها را نادیده بگیرید.
  • خوش بین باشید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (571 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (36 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان