ویژگی ها و خصوصیات افراد برون گرا

  پنجشنبه، 25 فروردین 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
ویژگی ها و خصوصیات افراد برون گرا
دسته‌بندی‌های مختلفی در روانشناسی برای معرفی انواع تیپ‌های شخصیتی وجود دارد که یکی از آنها تیپ شخصیت برون‌گرا و درون‌گرا است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد افراد برون‌گرا بحث کنیم. با ما همراه باشید.

برونگرایی یک ویژگی شخصیتی است که معمولاً با خوش رویی ، انرژی زیاد ، و یا پرحرفی مشخص می شود. به طور کلی ، این اصطلاح به وضعیتی اطلاق می گردد که شخصی از بودن با دیگران شارژ شود یا انرژی خود را از بودن با افراد دیگر جلب کند. نقطه مقابل – کسب انرژی از تنها بودن – به عنوان درونگرایی شناخته می شود.برونگرایی اولین بار در دهه ۱۹۲۰ توسط روانپزشک Carl Jung مطرح شد و تصور می شود که برونگرا ها از نیم تا سه چهارم از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند. افرادی که به عنوان برون گرا شناخته می شوند ، تمایل به کسب تجربیات جدید و ارتباطات اجتماعی دارند که به آنها اجازه می دهد تا حد امکان با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند. کسی که بسیار برون گرا است ، وقتی مجبور شود بیش از حد تنها بماند ، احتمالاً احساس بی حوصلگی یا حتی اضطراب خواهد کرد.

گرچه بسیاری از متخصصان روانشناسی معتقدند برونگرایی و درونگرایی مقیاس هایی متغیر اند و تعداد بسیار کمی از افراد برونگرای “خالص” هستند ، اما درجه برونگرایی شخص عامل اصلی شخصیت آنهاست و تغییر آن به طور کلی دشوار است (البته غیرممکن نیست). برون گرا های واقعی غالباً تحت عنوان “افراد دارای زندگی گروهی” تلقی می شوند ، اما ممکن است با افراد درونگرا ناسازگاری داشته باشند ، که درونگرا ها انرژی و اشتیاق برونگرایان را بیش از حد یا تحمل آنها را دشوار تلقی کنند.در این مقاله درباره ویژگی های افراد برون گرا و نقاط ضعف و قوت شان توضیح می دهیم.

ویژگی های افراد برون گرا

  • دوست دارند مرکز توجه جمع باشند.
  • از کار گروهی لذت می برند.
  • وقتی زیاد تنها بمانند، احساس انزوا به آنها دست می دهد.
  • با گفتگو کردن با آدم ها ارتباط برقرار می کنند و اهل نوشتن نیستند.
  • دوست دارند درباره افکار و احساسات خود صحبت کنند.
  • قبل از اینکه فکر کنند، اول عمل می کنند و همین موضوع احتمال خطا را بیشتر می کند.
  • هیجان خواهی زیادی در زندگی دارند و دوست ندارند زندگی شان خسته کننده شود.
  • ریسک پذیر هستند.
  • زود در جمع ها خودشان را جای می دهند و با افراد جدید صمیمی می شوند.
  • پرانرژی هستند و این انرژی را با خود به جمع ها منتقل می کنند.
  • روابط عمومی بالایی دارند.
    افراد برون گرا

برونگرایی چگونه اندازه گیری می شود؟

درک بهتر نوع شخصیت می تواند به فرد کمک کند تا شغلی را انتخاب کند ، روابط را مدیریت کند و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد. حال چگونه کسی می تواند بگوید که او یک برون گراست یا به سمت درونگرایی تمایل دارد؟بسیاری از افراد ، براساس یک عمر تجربیات و بازخورد دیگران ، ممکن است درک خوبی از اینکه در کدام انتهای طیف درونگرایی-برونگرایی قرار می گیرند، داشته باشند. اما برخی دیگر ممکن است مطمئن نباشند ، به ویژه به دلیل این که ممکن است در بعضی شرایط احساس برون گرا بودن و در بعضی دیگر حس درون گرا بودن یا نزدیک شدن به وسط طیف را داشته باشیم. تست های شخصیتی آنلاین ، گرچه ناقص اند ، اما می توانند به شخص کمک کنند تا تشخیص دهد که آیا به برون گرا بودن نزدیکتر است یا به درونگرا بودن.

چرا برخی افراد برونگرا هستند؟

علت درونگرایی و برونگرایی از مهم ترین موضوعات قابل بحث است و هنوز جواب واضح و دقیقی برای آن یافت نشده است. دلیل این که چرا یک نفر برونگرا و یک نفر درونگراست مشخص نیست اما بدون شک به دو مسئله کاملا ارتباط دارد: ژنتیک و محیط.

  1. ژنتیک: برونگرایی ریشه های واضحی در ژنتیک دارد. بسیاری از مطالعات انجام شده بر روی دوقلوها نشان داده است که ژنتیک ۴۰ تا ۶۰ درصد در برونگرایی مؤثر است.
  2. محیط: مطالعات مشابهی که بر روی خواهران و برادران انجام شده است، نشان داده است که محیط در درونگرا و برونگرا بودن تأثیر بسزایی دارد. در صورتی که دو فرد با ویژگی های ژنتیکی تقریباً مشابه در محیط های متفاوتی زندگی کنند و بزرگ شوند، ویژگی های شخصیتی آنها هم تا حدودی متفاوت خواهند بود. محیط هم همچون وراثت از علل مهم تعیین کننده ی ویژگی های شخصیتی است.

باورهای اشتباه درباره افراد برون گرا

برونگرایی به معنای داشتن علاقه برای بودن در جمع های دوستان و اجتماعی و البته توجه به چیزهایی غیر از خود است. این تیپ شخصیت معمولا با عناوینی مانند اجتماعی بودن، خونگرم، خوش صحبت و البته پرحرف و پرتکاپو شناخته می شود. در ادامه، بررسی می کنیم که باورهای اشتباه رایج درباره افراد برون گرا چه چیزهایی است و بروم گراها اقعا چه شخصیتی دارند.

برون گراها خوشحال تر هستند

اینطور نیست. خوشحال بودن ربطی به برون گرا یا درون گرا بودن ندارد، بلکه مربوط به این است که فرد چقدر خودش را همینطور که هست پذیرفته است و چقدر با شخصیت خود آشنایی دارد و طبق آن رفتار می کند. مثلا اگر یک برون گرا خودش را مجبور کند که بیشتر تنها باشد و برخلاف شخصیت خود عمل کند یا یک درون گرا اصرار کند که باید مدام در اجتماع قرار بگیرد و همیشه کارهای گروهی انجام دهد و برخلاف شخصیتش عمل کند، نمی تواند خوشحال باشد. پس خوشحالی مربوط به تیپ شخصیتی نیست، بلکه مربوط به میزان خودشناسی آدم ها است و اینکه چقدر خودشان را همانطور که هستند پذیرفته اند.

برون گراها کمتر دچار بیماری های روانی می شوند

صرفا اینکه برون گراها همه چیز را در میان می گذارند و صحبت می کنند، دلیل بر این نیست که کمتر دچار بیماری های روانی می شوند چون چیزی را در درون خود نگه نمی دارند. اینکه یک فرد مبتلا به بیماری های روانی باشد یا خیر، مربوط به کارهایی است که در زندگی می کند. ممکن است یک فرد درون گرا که اهل حضور در اجتماعات بزرگ نیست، با دوست صمیمی اش صحبت کند و تخلیه شود و دچار بیماری نشود و یک زندگی آرامی را داشته باشد اما یک فرد برون گرا آن قدر خودش را غرق در گروه های اجتماعی اشتباه کند که آسیب ببیند. پس این ما هستیم که با انتخاب هایمان در طول زندگی تعیین می کنیم که به بیماری روانی مبتلا شویم و آسیب ببینیم یا خیر و تیپ شخصیتی ما در این موضوع دخیل نیست.

برون گراها اعتماد به نفس بیشتری دارند

اعتماد به نفس مربوط به این نیست که چقدر یک فرد اجتماعی است و چقدر دوستان زیادی دارد. ممکن است او دوستانی داشته باشد که اتفاقا شخصیتش را تخریب می کنند و افراد ناسالمی هستند. اعتماد به نفس یعنی بودن در کنار افراد سالمی که شخصیت تان را رشد می دهند و اعتماد به نفس تان را تقویت می کنند و انجام دادن کارهایی که واقعا آنها را دوست دارید.

نقاط قوت افراد برونگرا

افراد برونگرا، معمولا در برقراری ارتباط خوب عمل می کنند و اغلب در تیم ها و شرکت خود افراد محبوب هستند. آنها خیلی سریع با دیگر افراد دوست می شوند و طبیعت برونگرایانه آنها منجر به کار گروهی مؤثر می شود. برخی از نقاط قوت افراد برونگرا شامل موارد زیر می شود:

  • قادر به برقراری سریع ارتباط نزدیک با دیگران هستند.
  • خیلی راحت با تعداد زیادی از مردم ارتباط برقرار می کنند.
  • نام ها و چهره ها را به خاطر می سپارند.
  • به عنوان افرادی رک، صریح و اغلب کاریزماتیک شناخته می شوند.
  • به راحتی با افراد مختلف ارتباط برقرار می کنند.
  • در کارهای گروهی به خوبی عمل می کنند.
  • برای حل مشکلات دیگران پا پیش می گذارند.
  • بسیار اجتماعی هستند و ترجیح می دهند بیشتر وقت خود را با دیگران بگذرانند.
  • ایده ها و نظرات خوبی در تیم ها ارائه می دهند.
  • شاداب، پرحرف و آماده برای صحبت در جمع های بزرگ هستند.
  • در محیط های اجتماعی اعتماد به نفس بالایی دارند.
  • معمولاً بسیار مصمم، مسئولیت پذیر و با اعتماد به نفس هستند.
  • بسیار متکی به خود هستند و قابلیت مدیر شدن دارند.

نقاط ضعف افراد برونگرا

افراد برونگرا معمولا در کنترل احساسات خود مشکل دارند. گاهی اوقات، آنها بسیار عصبی و هجومی عمل می کنند، اما همچنین قصد دارند مردم را خوشحال کنند. برونگراها ممکن است خیلی سریع از تصمیم خود برگردند و کاری را نیمه رها کنند. برخی از نقاط ضعف افراد برونگرا شامل موارد زیر می شود:

  • اغلب قادر به قضاوت های تحلیلی و بدون احساسات نیستند.
  • ممکن است فاقد استقلال و دلسوزی باشند.
  • بیش از حد برای دیگران و برخی افراد ارزش قائل می شوند.
  • تنهایی را دوست ندارند.
  • ممکن است گاهی اوقات خشن و پرخاشگر یا کنترل گر و متکبر جلوه دهند.
  • ممکن است بهترین قضاوت را نداشته باشند.
  • خیلی بیش فعال و پر جنب و جوش هستند.
  • روی گفته ها خیلی تمرکز ندارند.
  • ممکن است بی ملاحظه یا گاهی از نظر اجتماعی ناآگاه باشند.
  • توانایی ناراحت کردن افراد را دارند.
  • بیشتر دوست دارند تا مرکز توجه باشند و دوست ندارند شخص دیگری این موقعیت را در جمع داشته باشد.
  • برخی اوقات دارای اعتماد به نفس کاذب و بیش از حد هستند.
  • تمایل به گذراندن وقت در جمع ممکن است بر کار آنها تأثیر بگذارد.
  • برخی از آنها در به پایان رساندن پروژه ها مشکل دارند.

آیا افراد درون گرا و برون گرا می توانند با هم کنار بیایند و ارتباط خوبی برقرار کنند؟

پاسخ این سوال بستگی به افراد دارد. اگر افراد تیپ شخصیتی یکدیگر را به خوبی بشناسند، مثلا یک فرد برون گرا بداند که شریک عاطفی اش که درون گرا است چه ویژگی هایی دارد و چه فعالیت هایی را دوست دارد انجام بدهد و چگونه انرژی می گیرد، و برعکس فرد درون گرا بداند که شریک عاطفی اش که برون گرا است، چه ویژگی هایی دارد و چه کارهایی باید انجام بدهد تا انرژی بگیرد، می توانند به تفاوت های شخصیتی یکدیگر احترام گذاشته و با آن کنار بیایند و تعادل برقرار کنند. مثلا یک فرد درون گرا شاید دوست نداشته باشد هر روز با دوستان تان بیرون بروید و دوست داشته باشد با شما به تنهایی وقت بگذراند یا خودش تنها باشد و فعالیت هایی که دوست دارد را انجام بدهد اما یک فرد برون گرا شاید بخواهد هر روز با دوستان به گردش برود. با دانستن این ویژگی ها می توان تعادل را برقرار کرد. زوجین می توانند با هم صحبت کنند و توافق کنند که چند روز در هفته را با دیگران باشند و چند روز را با هم تنها باشند تا هر دو نیازهایشان را به خوبی برآورده کنند و مشکل نداشته باشند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (164 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (65 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (38 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (35 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (33 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (34 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (32 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (29 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (29 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (22 نظر) نگاهی به میز ناهار رنگارنگ و نان محلی دستپخت صبا راد برای همسر و مادرشوهرش/ شیک و باکلاس+عکس (22 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بریدن سر زن تهرانی با داس توسط شوهرش / اظهارات عجیب قاتل پس از اعتراف به جنایت
بازگشت قاتل آی‌نور به محل جنایت
فال روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 30 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 30 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 6 روش کاربردی برای رسوب گیری سر دوش حمام
روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی
وقتی رهبر معظم انقلاب پول میوه و آجیلی که در هواپیمای مخصوص مسئولان به ایشان داده بودند را پرداخت کردند
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
آموختن موسیقی، راه حلی برای درمان اختلال یادگیری کودکان
ناهید کیانی احساس قلبی اش درباره کیمیا علیزاده را فاش کرد
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!