دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

یک چالش سخت به‌خصوص برای خانم‌ها: یکسال هیچی نخر! 

دوشنبه، 21 خرداد 1403
کد خبر: 392075
ساعدنیوز: بسیاری از افراد چالش‌ سال بدون خرید را در ابتدای سال شروع می‌کنند و متعهد می‌شوند تا پایان سال ادامه دهند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از آسوشیتدپرس، قوانین چالش بدون خرید به‌صورت خوداعمالی و ساده هستند: لیستی از اقلام غیرضروری که برای مدت زمان مشخصی پول صرف نخواهید کرد را تهیه کنید و به آن عمل کنید. این کار خیلی سخت است!

بسیاری از افراد این چالش‌ها را در ابتدای سال شروع می‌کنند و متعهد می‌شوند تا پایان سال ادامه دهند. اما همیشه و هر زمان برای افرادی که می‌خواهند کمتر خرج کنند، خانه‌های خود را کمتر آشفته کنند یا کمتر وقت صرف خرید کردن کنند، می‌تواند زمان مناسبی برای این چالش باشد. برخی از شرکت‌کنندگان در چالش با یک ماه بدون هزینه شروع می‌کنند.

کری رتل، مدیرعامل شرکت مشاوره‌های مالی Behavioral Cents: "من هر کسی را که متوجه می‌شود خیلی زیاد خرید می‌کند، تحسین می‌کنم. زیرا امریکای شمالی بسیار مصرف گرا شده است.

آیا به دنبال فهمیدن "آنچه که بهتر است بدون آن زندگی کنید؟" هستید؟ این برخی از پیشنهادات متخصصان و افرادی است که در حال شرکت در این چالش هستند:

شناسایی نقاط ضعف خود

شناختن ضعف‌های خود به شما کمک می‌کند تا یک برنامه واقع‌بینانه برای باقی‌ماندن در مسیر صحیح داشته باشید. میا وسترپ، یک دانشجوی دکترای در ساوتهمپتون انگلستان، پیش از شروع سال بدون خرید خود، به دقت به آنچه که در چند ماه گذشته پول خود را بر روی آن صرف کرده بود نگاهی انداخت. او متوجه شد که غذا و نوشیدنی‌های غیرضروری برایش نقطه ضعف بوده‌اند. او می گوید: "فهمیدم که فقط برای نوشیدنی‌های گازدار و پپسی مکس، پول بسیار زیادی صرف می‌کردم"

قوانین خود را داشته باشید

یکی از بخش‌های جالب چالش بدون خرید این است که هیچ قانون ثابتی وجود ندارد. افراد خودشان راه‌هایی را انتخاب می‌کنند که چه چیزهایی را در آن بگنجانند و چه چیزهایی را از آن بیرون نگه دارند.

آمئا وادزورت، 22 ساله و ساکن سن دیگو، قبلاً عاشق ساعت‌ها دیدن لباس‌ها و اکسسوری های جذاب بود. اما وقتی که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه به خانه برگشت، متوجه شد چقدر خرت و پرت را در طول سال‌ها جمع کرده است. وادزورت گفت: "وقتی که به تمام اشیائم نگاه می‌کنم، چیزهایی را پیدا می‌کنم که خریده‌ام و خیلی پول صرف کرده‌ام ولی هرگز آنها را استفاده نکرده‌ام". او برای چالش بدون خرید خود، انتخاب کرد که لباس جدید نخرد و ترجیح داد پولش را صرف وقت گذراندن با عزیزانش بکند. وادزورت همچنین چالش را ابتدا به صورت ماه به ماه آغاز کرد.

نوشتن قوانینی که با نیازهای شما متناسب باشند می‌تواند به شما کمک کند تا در مسیر درست قرار بگیرید. با این حال، اصلاح برخی از قوانین نیز در طول تجربه می‌تواند مورد قبول باشد.

برای خرید کمی دست نگه دارید

مسائل مالی و خرید بسیار به احساسات متصل است، و احساسات گاهی می‌توانند باعث شوند که احساس کنید چیزی را که نیاز ندارید، بخرید. وقتی وادزورت احساس می‌کند که خواستار خریدن چیزی که در رسانه‌های اجتماعی یا فروشگاه دیده است می‌شود، آن را به جای خرید فوری، یادداشت می‌کند. در پایان ماه، لیست را بررسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد که آیا هنوز ارزش خریدن دارد.او می گوید: "من به عقب نگاه می‌کنم و می‌بینم چند چیز را نوشته‌ام و با خودم می‌گویم 'خوشحالم که آن را نخریدم، چون واقعاً به آن نیاز نداشتم'".

اگر احیاناً میل به خرید بی‌دلیل پیدا کردید، جا دارد که چیزهایی که می‌خواهید خریداری کنید را یادداشت کرده و کمی زمان برای فکر کردن بیشتر درباره کاربرد آن اختصاص بدهید، شاید نظرتان تغییر کرد.

لغو عضویت و آنفالو کردن

بر اساس گفتهٔ کورتنی آلو، دستیار مالی Credit Karma، تبلیغات غیرمنتظره و تاثیر گذاری موثر آن برای معرفی محصولات جدید در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند یک محرک برای خریدهای غیرضروری باشد.

اگر فکر می‌کنید که زمان وبگردی شما عادت خرید بیش‌ازحد شما را تشدید می‌کند، آلو توصیه می‌کند که صفحاتی که برای شما انگیزه جهت استفاده از کارت بانکی را فراهم می‌کنند، کنار بگذارید(آنفالو کنید).

لطفاً با خودتان مهربان باشید

وقتی که وستراپ سال بدون خرید خود را شروع کرد، احساس می‌کرد که جهان دارد علیه او کار می‌کند. خودروی او در یک ماه خراب شد، و در ماه بعد هزینه غیرمنتظره دیگری پیش آمد. هزینه‌های غیرمنتظره یا لحظات ضعف برای همه اتفاق می‌افتد، و اگر دقیقاً به قوانین سال بدون خرید خود پایبند نباشید، مشکلی نیست. این کوشش است که مهم است.

رتل می گوید: "اگر شکست بخورید، احتمالاً نیاز به کمک بیشتری دارید. شما شکست‌خورده نیستید. شما فقط در یک روش شکست خورده‌اید"، "و این مهم است زیرا من نمی‌خواهم مردم احساس ناامیدی کنند".

ساختن یک عادت جدید و مدیریت مالی ممکن است دشوار باشد. سعی کنید در این روند با خودتان مهربان باشید.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
گشت و گذار کوچه به کوچه پورتو با همسر علی علیپور / استایل مونوکروم زهرا بانو هوش از سر مردم پورتو برد 😍
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
پربازدید شدن بگو مگوی دو دختر وسط نماز جماعت به امامت رهبرمعظم انقلاب+ویدیو
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
ویدیو/ سوال عجیب مهران مدیری از حمید لولایی در کلاس دومِ دبیرستانِ سوم/ خنده‌های زیرپوستی رضا عطاران در برنامۀ "ساعت خوش"
ترجمه تخصصی کتاب
مرگبارترین تلاشهای زنان برای زیبا بودن در اوایل قرن 19/ وحشتناکترین ملاک زیبایی در میان زنان غرب+ عکس