دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / دیدنی ها /

یک گونه عجیب قارچ که کاملا شبیه مار کبرا است! 

چهارشنبه، 31 مرداد 1403
ساعدنیوز: این قارچ، در طی میلیون‌ها سال تکامل، شبیه مار کبرا شده، این باعث می‌شود حیوانات کوچک گیاه‌خوار بترسند و از او دور بمانند. اما این همه داستان نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از رازبقا، سماروغ یا قارچ گروهی از جانداران یوکاریوت هستند که شامل ریزاندامگانی مانند مخمرها، و موجودات پرسلولی مثل کپک‌ها و قارچ‌های چتری می‌شوند. این موجودات در فرمانرو قارچ‌ها طبقه‌بندی می‌شوند که گروهی جدا از دو فرمانروی بزرگ جانوران و گیاهان است. در دیوارهٔ یاخته‌های قارچ‌ها ماده ای به نام کیتین وجود دارد. این موجودات توان فتوسنتز ندارند. نام دیگر قارچ در فارسی سَماروغ بوده‌است. مردم عادی به آن «کلاه دیوان» و «چتر مار» هم می‌گویند.

«پرنده‌ی منشی» یک پرنده‌ی شکاری آفریقایی است که روی زمین شکار می‌کند و با پا‌های دراز و قدرتمند خود به شکار ضربه می‌زند و او را از پا درمی‌آورد. یکی از غذا‌های موردپسند او، مار‌ها هستند. به دلیل شباهت این قارچ با مار کبری، «پرنده‌ی منشی» به آن حمله می‌کند و به سرش ضربه می‌زند، این ضربات باعث می‌شود که هاگ‌های این قارچ به راحتی از محفظه‌ی خارج شده و در اطراف منتشر شوند.

  برچسب ها: طبیعت عجایب

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 31 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل سابمیت مقاله
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
نگاهی به سلیقه اعیانی و خاص پریا همسر دوم بابک جهانبخش در انتخاب کیک و بادکنک‌آرایی جشن تولدش؛ از ساده به لوکس +عکس/ انصافا طراحی کیک تولدهاش بینظیره👌
تبدیل پایان نامه به مقاله
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی اومد بیت رهبری با جسارت گفت من امام زمانم ظهور کردم به سید علی بگو بیاد میگه یکی زد تو گوشش گفت من خدام کی گفتم ظهور کنی +ویدئو😂👌
فوری: همه وزرای پیشنهادی پزشکیان رای اعتماد گرفتند + فیلم / حالا نوبت دولت است
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟