دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / کودک /

زمان درمان و اصلاح مشکلات رفتاری کودکان 

پنجشنبه، 23 خرداد 1398
عدم درمان مشکلات رفتارى در این کودکان روند رشد اجتماعى شدن، رشد توانمندی‌ها و مهارتهاى ارتباطى و تحصیلی آنها را دچار مشکل مى کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از بهداشت نیوز، رقیه نوری پور لیاولی روانشناس و مشاوردر خصوص زمان مناسب برای درمان مشکلات رفتاری کودک اظهار کرد: کودکان پیش از دبستانى که با شدت و مدت زیادى شاهد مشکلات رفتارى والدین و یا مراقبان خود هستند به احتمال بیشترى رفتارهاى پرخاشگرانه مقاوم به درمان از خود نشان مى دهند.

نوری پور بیان کرد: کودکى که شاهد پرخاشگرى از جانب مراقبان خود مى باشد قدرت تشخیص این رفتار( پرخاشگرى) را به عنوان یک رفتار ناسازگارانه ندارد و در دیگر موقعیت ها نیز از این رفتار به جهت کنترل محیط استفاده مى کند.

این روانشناس گفت: براى کودکانى که مشکلات رفتارى و پرخاشگریشان تبدیل به یک رفتار پایدار و مقاوم شده است و براى آنها مشکلات رفتارى حاد را بوجود آورده است در سالهاى پیش از ورود به مدرسه درمان صورت گیرد.

وی افزود: عدم درمان مشکلات رفتارى در این کودکان روند رشد اجتماعى شدن، رشد توانمندی‌ها و مهارتهاى ارتباطى و تحصیلی آنها را دچار مشکل مى کند.

نوری پورخاطرنشان کرد: در سنین پیش از دبستان به دلیل عدم ورود کودک به جمع همسالان راهبردهاى درمانى به گونه اى کاربردى‌تر توسط والدین انجام مى شود و میزان الگوگیرى کودکان از همسالان خود نیز کمتر است و راحت تر با توجه مثبت والدین به رفتارهاى سازگارانه این رفتارها را شدت مى بخشند.

 


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تبدیل پایان نامه به مقاله !
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه