دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / قبل از بارداری /

زیاد کردن شانس بارداری با آی وی اف و لقاح مصنوعی 

یکشنبه، 18 خرداد 1399
چند مکمل طبیعی وجود دارد که می‌توانید آنها را برای با موفقیت به پایان رساندن بارداری جدیدتان مصرف کنید. مصرف ویتامین قبل از بارداری را از سی روز یا حتی چند ماه قبل از آغاز سیکل IVF شروع کنید تا میزان فولیک اسید در بدنتان افزایش یابد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، هنگام آی او اف تخمك های بالغ از تخم دان ها گرفته میشوند و توسط اسپرم ها در ازمایشگاه بارور می شوند. سپس تخمك بارور شده( رویان) یا مجموعه ای از تخمک ها به سمت رحم منتقل می شود . یک چرخه کامل از آی وی اف حدود سه هفته طول می کشد. در برخی از مواقع این مراحل به چند مرحله مختلف تقسیم میشوند و امکان دارد این فرآیند بیش تر طول بکشد.

آی او اف موثرترین راه در بین تکنولوژی های باروری است. در این فرآیند میتوان از تخمك و اسپرم خود زوجین استفاده کرد یا امکان دارد از تخمك و اسپرم یا لقاح دیگران استفاده کرد. در برخی مواقع هم امکان دارد از رحم اجاره اي استفاده شود.

برای بیماران IVF که از نطفه اهدایی استفاده می کنند، انجام آزمایشات هورمونی مناسب است اما لازم نیست. اما بررسی مایع منی مرد، بررسی تخمدان در روز 13 و 14 که پوشش داخلی رحم ضخیم است ضروری است.
فراموش نکنید فولیک اسید احتمال نقص در جنین را کاهش می دهد. پیش از انتقال نطفه حداقل از سه ماه قبل روزی یک مکمل مصرف کنید. مطالعات نشان می دهد فولیک اسید احتمال تولد دوقلو را در بیماران IVF افزایش می دهد.

مکمل های مناسب دوران IVF

چند مکمل طبیعی وجود دارد که می توانید آنها را برای با موفقیت به پایان رساندن بارداری جدیدتان مصرف کنید. مصرف ویتامین قبل از بارداری را از سی روز یا حتی چند ماه قبل از آغاز سیکل IVF شروع کنید تا میزان فولیک اسید در بدنتان افزایش یابد. چون این ویتامین از بروز نقص های مادرزادی مغز و نخاع در جنین در حال رشد جلوگیری می کند، مصرف آن بسیار مهم است. مصرف ویتامین های قبل از بارداری حتی موجب بهبود سلامت اسپرم های همسرتان هم می شود. همچنین پزشکان مصرف روغن ماهی را برای حمایت از رشد جنین توصیه می کنند. اگر میزان ویتامین D بدنتان پایین باشد، باید مصرف مکمل های ویتامین D را قبل از شروع سیکل آی وی اف شروع کنید. پایین بودن میزان ویتامین D در بدن مادر ممکن است منجر به اوتیسم فرزندش شود. مصرف هیچ مکملی را بدون اجازه پزشک معالجتان شروع نکنید.

بعد از IVF چه علائمی طبیعی است؟

روشهای تسکین علائم IVF هرچند سیکل آی وی اف کاملاً غیرقابل پیش بینی است، اما دربارۀ یک موضوع جای تردید نیست: خانم ها علائم جسمی متعددی را در این دوران تجربه می کنند.
شرایط هر بیمار متفاوت با دیگری است و هر فرد سیکل IVF را به شکل متفاوتی از بقیه تجربه می کند، بنابراین مشخص نیست که شما در هر یک از روزهای سیکل آی وی اف با کدام یک از علائم زیر مواجه خواهید شد.
خونریزی یا لکه بینی: چنانچه در طول درمان آی وی اف با خونریزی یا لکه بینی مواجه شدید، به سرعت با پزشک معالجتان تماس بگیرید. لکه بینی یا خونریزی جزئی بعد از بازیابی تخمک عادی است؛ اما خونریزی شدید خطرناک است. از تامپون استفاده نکنید.
مشکلات گوارشی، حالت تهوع، درد و سردرد، خستگی و کوفتگی شدید، استرس و اضطراب و گرگرفتگی از دیگر علائمی هستند که در این دوران ممکن است تجربه کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل اکسپت مقاله
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی