تکنیک هایی برای یادگیری آسان زبان آلمانی

  پنجشنبه، 05 تیر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
تکنیک هایی برای یادگیری آسان زبان آلمانی
آموزش زبان آلمانی ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد. بعضی کلمات آن قدر طولانی هستند که می‌توانند یک خط را پر کنند، و تلفظ کردن کلمه‌هایی که تاکنون به گوشتان هم نخورده‌اند غیر ممکن می‌نماید.

فرقی نمی کند چه دلیلی برای یادگیری زبان آلمانی دارید، باید هیجان زده باشید! آلمانی زبان فوق العاده ای است که یادگیری آن بسیار سودمند است. آموختن این زبان، حتی در سطح مبتدی، فرصت های بیشماری را در اختیار شما خواهد گذاشت. حتی اگر انگیزه کافی برای یادگرفتن آلمانی دارید،

شاید شما هم شنیده اید که زبان آلمانی خیلی سخت است. خب یادگیری هیچ زبانی کاملا آسان نیست و برای تسلط بر آن باید قواعد دستوری، تلفظ ها و لغاتی را بیاموزید که هیچ نقطه ی پایانی ندارند. زبان آلمانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. چیزی که بیش از همه یادگیری زبان آلمانی را برای دسته ای از افراد سخت می کند لغات طولانی و قواعد نامتعارف آن است. اما با همه ی این تفاسیر آیا زبان آلمانی سخت است؟

یادگیری آسان و سریع زبان آلمانی

  • نمایش پانتومیم بازی کنید.

اگر با چترنجات، بدون هیچ گونه منابع یا دانش محلی در یک شهر تصادفی در آلمان رها شوید، به سرعت متوجه خواهید شد که مهم ترین مهارت برای زنده ماندن شما پانتومیم بازی کردن است!شما می توانید هر زبانی را با استفاده از حرکات و اشاره بدن، یاد بگیرید. استفن کراشن متخصص پیشرو در مطالعه فراگیری زبان، استدلال می کند که درک مفهوم مهم ترین و موثرترین راه برای یادگیری هر زبانی است. زمانی که از حرکات بدن در ارتباط با کلمات استفاده می کنید، این کار را به خالص ترین شکل انجام می دهید.زمانی که با یک گوینده آلمانی مهارت های زبانی خود را تمرین می کنید و کلمه یا عبارت درست را نمی دانید، از زبان بدن استفاده کنید. به چیزها اشاره کنید و یا حرکات توصیفی انجام دهید تا کلماتی را که می خواهید یاد بگیرید، به آن ها بگویید، و به طور طبیعی سریع تر یاد خواهید گرفت.

  • غرق شوید.

بهترین راه برای غرق شدن کامل در زبان آلمانی، سفر به یک کشور آلمانی است، اما پیدا کردن دوستانی که به زبان آلمانی صحبت می کنند نیز می تواند موقعیت غرق شدن واقعی در زبان را ایجاد کند.خجالت نکشید که از مردم در محافل اجتماعی سوال کنید تا به شما کمک کنند مکالمات آلمانی داشته باشید. سعی کنید در شبکه های اجتماعی افراد آلمانی را پیدا کنید و با آن ها ارتباط برقرار کنید.

تصویر
  • یک مربی زبان آلمانی داشته باشید.

کار کردن با مربی آلمانی نه تنها به شما کمک می کند سریع تر یاد بگیرید، بلکه مطمئن شوید که زبان آلمانی را به درستی یاد می گیرید. مربی زبان شما باید فردی باشد که با او احساس راحتی می کنید. در زیر برخی از ویژگی های کلیدی که باید مربی شما داشته باشد آورده شده است. مربی آلمانی شما باید …

از کمک کردن به یادگیری شما هیجان زده باشد.

شما را تشویق کند که بیشتر به زبان آلمانی صحبت کنید.

در زمان های مشخص در دسترس باشد.

شما را در جهت رسیدن به اهدافتان کمک کند.

  • یک ماجراجو شوید

برخی فعالیت های روزمره وجود دارند که به شدت شما را در یادگیری زبان جدید کمک می کنند. برخی از این نمونه ها آشپزی، نوشیدن قهوه، خرید خواربار و تماشای ورزش هستند. واژگان مورد نیاز برای انجام هر یک از این فعالیت ها در آلمانی نسبتا ابتدایی است. یکی از این ماجراهای زبان را انتخاب کنید تا با یک دوست ارتباط برقرار کنید و متعهد شوید که تنها به زبان آلمانی صبحت خواهید کرد. اگر هنوز در آن سطح نیستید، ۹۰ درصد از صحبت را با “جدول متقاطع” انجام دهید. این کار به شما کمک می کند تا مهارت های اساسی زبان را به شیوهای آسان و سرگرم کننده به دست آورید.

  • برنامه ریزی کنید.

برنامه ریزی کردن اگرچه زمان می برد اما انگیزه ایجاد می کند و شانس موفقیت شما را با سرعت بخشیدن به روند یادگیری زبان آلمانی افزایش خواهد داد.از معلم زبان خود بخواهید به شما کمک کند برنامه ای بریزید تا در زبان آلمانی حرفه ای شوید. درک فرآیند یادگیری چیزی است که مربیان انجام می دهند و یک مربی خوب می تواند به شما کمک کند که اهداف خود را به یک برنامه واقعی تبدیل کنید.به خاطر داشته باشید که روان شدن در زبان آلمانی، بسته به روش های یادگیری شما، ۴۰۰ تا ۱۲۰۰ ساعت تمرین نیاز دارد و اینکه چقدر تلاش می کنید تا در این کار موفق شوید.با مربی خود بنشینید و برنامه ای درست کنید که بتوانید در عرض ۶ تا ۱۲ ماه انجام دهید. هدفی تعیین کنید که برای رسیدن به آن هیجان زده باشید.

  • استفاده از روش Mnemonic

روش های mnemonic فرآیند یادگیری را بسیار سرعت می بخشد. برای مثال زمانی که اسم های آلمانی یاد می گیرید، باید جنسیت آن ها را نیز یاد بگیرید. یک تصویر یا نماد برای ارتباط با هر جنس انتخاب کنید و آن را در ذهن خود مجسم کنید. به عنوان مثال، ضمیر مذکر der مانند واژه انگلیسی deer به معنای گوزن تلفظ می شود، بنابراین می توانید تمام اسم های مذکر را با شاخ گوزن تصور کنید. این ترفند کوچک برای به خاطر سپردن کلمات عالی است.

تصویر
  • بازی های کنید.

برای یاد گرفتن لغات بیشتر به شیوهای سرگرم کننده، یک بازی را پیدا کنید که دوست دارید و آن را با برخی دیگر از دوستان آلمانی انجام دهید. برای مثال می توانید بازی ۲۰ سوالی را به زبان آلمانی انجام دهید. شما می توانید با ویکی پدیا نیز بازی کنید! این بازی را به تنهایی و یا با یک دوست انجام دهید. به ویکی پدیا بروید و گزینه زبان آلمانی را انتخاب کنید، سپس از ابزار صفحه تصادفی (به نام “Zufalliger Artikel”) استفاده کنید و سعی کنید تنها با کلیک روی لینک داخل مقالات، از یک مقاله ای به مقاله دیگری بروید. هیچ ابزار ترجمه مجاز نیست!

  • مشخص کنید.

در مطالعه زبان، دانستن اینکه به چه چیزی نیاز دارید تا به اهداف خود برسید، کمک کننده خواهد بود. اهداف زبان شما بسته به اینکه چرا شما آلمانی یاد می گیرید، از سایر زبان آموزان متفاوت خواهد بود. چه شما زبان را برای کسب وکار یا سرگرمی یاد می گیرید، سعی کنید در یک زمان بر روی یک موضوع تمرکز کنید. این یک روش برای اولویت بندی مهارت هایی است که باید یاد بگیرید.

  • به سراغ دنیای دیجیتال بروید.

در دنیای دیجیتال، با تغییر تنظیمات زبان روی سیستم عامل کامپیوتر، تلفن، حساب ایمیل تان و تمام صفحات وب سایت های ارتباط جمعی خودتان را در زبان آلمانی زبان آلمانی غرق کنید. یک توصیه مهم: تنها زبان پلتفرم هایی که با آن آشنا هستید تغییر دهید. ایجاد این تغییر می تواند واقعا سرعت برخی فرایندها را کاهش دهد. با این حال، اگر شما کاملا با یک برنامه آشنا هستید و می خواهید همه لغات را به زبان آلمانی یاد بگیرید، آن را روشن کنید و یک برنامه دیکشنری را باز نگاه دارید تا بتوانید کلماتی را که نمی دانید را در آن جستجو کنید.

  • کتاب بخوانید.

کتاب ها بهترین راه برای یادگیری واژگان و دستور زبان جدید هستند. استفاده از آن ها روش عالی است و برای افزایش درک شما از زبان آلمانی بسیار ارزشمند هستند. از مربی زبان تان برای تهیه یک کتاب مناسب برای سطح خود مشاوره بگیرید. همچنین می تواند برای یک فرد بزرگ سال خواندن یک کتاب مصور آلمانی مخصوص کودکان سرگرم کننده باشد. این شگفت انگیز است که شما می توانید از آن ها یاد بگیرید، حتی پس از اینکه به سطح پایه رسیده اید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (598 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (184 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (26 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان