دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

12 راهکار برای مقابله با استرس روزانه 

پنجشنبه، 22 اسفند 1398
80 درصد وقت خود را صرف تمرکز بر یک راه حل کنید و تنها 20 درصد از زمان خود را صرف در رویارویی با مشکل یا به چالش کشیدن خود قرار دهید. در صورتی که نتیجه نگرفتید به جای انجام این کار راه دیگری را انتخاب کنید. این باعث می شود زندگی سبک تر و پرانرژی تری داشته باشید و در گودال درگیری های ذهنی گیر نکنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از سلام دنیا، آلبرت انیشتین : «سه قاعده کار: از درهم ریختگی نظم پیدا کنید؛ از ناسازگاری هماهنگی پیدا کنید و در وسط مشکل، فرصت بیابید.»
کارهای روزانه ای که ما انجام می دهیم (در مدرسه، در محل کار و یا در یک کسب و کار) به راحتی می تواند تبدیل به یک کار روتین خسته کننده و ناکارآمد شده و انرژی و لذت بردن از لحظات را از ما بگیرد.
پس چگونه می توانید با روش ساده تر و راحتتری به گونه ای کار کنید که به شما کمک کند تا کار خود را در زمان کمتر و با استرس کمتری انجام دهید؟

12 عادت برای مقابله با استرس و انجام دادن کارها بدون استرس

1. بعد از ظهر روز قبل خود را برای روز بعد آماده کنید

کیف یا چمدان خود را بسته و آماده کنید. باقی مانده شام را در ظرف و در یخچال قرار دهید. کلید و کیف و بقیه وسایل را در جایی قرار دهید که در دسترس باشند.
این آمادگی به شما کمک می کند تا صبح بدون استرسی را سپری کنید.


2. 5 الی 10 دقیقه زودتر به محل قرار ملاقات ها بروید

این کار زمانی را در طول روز به شما می دهد تا به جای استرس و اضطراب به آرامش دست پیدا کنید. علاوه بر این، مردم به افراد وقت شناس علاقه دارند.

3. در هر زمان تنها یک کار را انجام دهید

این کار باعث تمرکز و انجام درست آن کار در زمان کمتری می شود.

4. در یک گوشه خلوت کار کنید

درست قبل از شروع کار برنامه های ایمیل و پیام رسان ها را خاموش کنید. درب دفتر را ببندید. تلفن همراه خود را خاموش یا در حالت پرواز قرار دهید و آن را در کشو میز قرار دهید و در صورت امکان اتصال اینترنت را قطع کنید.

5. در طول روز مدام از خود در مورد سادگی و تمرکز سؤال کنید

به راحتی می توان در طول یک روز کاری، نظم و تمرکز شما بر هم زده شود. برای اینکه از داشتن تمرکز اطمینان حاصل کنید سوالات زیر از خود بپرسید:
مهم ترین چیزی که من اکنون می توانم انجام دهم چیست؟
آیا انجام این کار من را به هدف نزدیک تر می کند؟
آیا ساده ترین راه را انتخاب کرده ام؟


6. وقت ناهار خود را در آرامش بگذرانید

به آرامی غذا میل کنید. هنگام غذا خوردن از چنگال استفاده کنید و به چیزی که میل می کنید دقت کنید. علاوه بر این، آرام غذا خوردن باعث می شود که پرخوری نکنید، زیرا 20 دقیقه طول می کشد تا مغز احساس سیری را در بدن ایجاد کند.

7. 80 درصد وقت خود را صرف تمرکز بر یک راه حل کنید

80 درصد وقت خود را صرف تمرکز بر یک راه حل کنید و تنها 20 درصد از زمان خود را صرف در رویارویی با مشکل یا به چالش کشیدن خود قرار دهید. در صورتی که نتیجه نگرفتید به جای انجام این کار راه دیگری را انتخاب کنید. این باعث می شود زندگی سبک تر و پرانرژی تری داشته باشید و در گودال درگیری های ذهنی گیر نکنید.


8. کمک بخواهید

شما مجبور نیستید همیشه به تنهایی همه کارها را انجام دهید. شما می توانید از دیگران برای کمک بخواهید.
شاید همیشه کمک دریافت نکنید ولی شگفت زده خواهید شد که مردم مهربانی هستند که آماده کمک به شما برای رویارویی با مشکلات می باشند. فراموش نکنید که شما نیز همین کار را برای آنها در زمان نیاز انجام دهید.

9. ایمیل خود را یک بار در روز بررسی کنید

بررسی ایمیل و یا حساب های کاربری اجتماعی چند بار در روز زمان و انرژی زیادی از شما می گیرد و شما را با عدم تمرکز و استرس همراه می کند. تلاش کنید تنها یک بار در روز این کار را انجام دهید. من اصولا این کار را در آخر روز کاری انجام می دهم. اگر این امکان برای شما وجود نداشته باشد، سعی کنید حداقل چند ساعت این کار را به تعویق بیندازید و انرژی صبح خود را برای تمرکز روی وظایف مهمتر روز صرف کنید.

10. ایمیل ها را کوتاهتر بنویسید

ایمیل های خود را به 1 تا 5 جمله محدود کنید و همچنین می توانید پاسخ های آماده برای سوالات معمول ذخیره کنید و از آنها استفاده کنید تا زمان کمتر و انرژی کمتری از شما بگیرد.


11. مرز زمان کار و زمان شخصی خود را آگاهانه تنظیم و حفظ کنید

یک زمان توقف برای کار روزانه خود در نظر بگیرید (حداقل 7 ساعت). در آخر هفته ها کار نکنید. اگر مرز بین کار و زندگی شخصی را به صورت آگاهانه حفظ کنید هر دو را با کیفیت بیشتری خواهید داشت. در این مقاله این یکی از مهمترین عادات است.


12. در مورد 3 اصل انرژی دقت کنید

داشتن خواب کافی، ورزش چند بار در هفته و خوراک سالم. این ممکن است کمی دشوار به نظر برسد، اما امکان پذیر است.

شاید این 12 عادت دست کم گرفته شوند، اما در عمل دنیای متفاوتی مملو از خوش بینی، سطوح انرژی بالا، توانایی برای مقابله با استرس و تفکر بهتر را فراهم می کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان