ساعدنیوز
ساعدنیوز

20 فایده ی شگفت انگیز کافئین برای پوست و مو

  سه شنبه، 16 اسفند 1401   زمان مطالعه 15 دقیقه
20 فایده ی شگفت انگیز کافئین برای پوست و مو
قهوه، سرشار از کافئین و یکی از نوشیدنی های محبوب دنیاست. ممکن است شما هم خبرهای ضد و نقیضی درباره‌ی آن شنیده باشید و به همین دلیل از آن بپرهیزید. اما آیا نوشیدن قهوه به راستی برای بدن مفید است؟ چرا محصولات پوست و مو به تازگی از کافئین استفاده می‌کنند؟ اگر به دنبال پاسخی علمی برای این پرسش‌ها هستید، حتماً محتوا زیر را بخوانید.

کافئین چیست؟

کافئین اساساً یک بلور شبه قلیایی سفید و تلخ مزه است. همچنین، دارویی محرک است که در دانه، برگ و میوه برخی گیاهان یافت می شود. گاهی این ماده را به عنوان دارویی خطرناک در نظر می‌گیرند که ممکن است اعتیاد آور باشد، اما مصرف میزان مناسب آن بر سلامت ما اثرات مثبتی دارد.

خواص کافئین برای سلامتی

قهوه برای سلامت مفید است؟ این سؤالی است که در ذهن همه‌ی افراد پیش می آید. نوشیدن دو تا چهار فنجان قهوه در روز مضر نیست، با این حال، مصرف بیش از حد سبب حس بی قراری، تحریک پذیری و اضطراب می‌شود. برخی افراد به این مواد حساسیت دارند و لازم است مصرف خود را محدود کنند. با این وجود، مصرف میزان مناسب ، مزایای زیر را برای سلامت فرد به همراه دارد:

  • برای کبد مفید است: هنگامی که کافئین را با هدف تنقیه (اِنِما) مصرف می‌کنید، کبد و روده‌ بزرگ شما پاکسازی می‌شود. پژوهشی در دانشگاه دوک نشان داد که مصرف این ماده ممکن است علائم کبد چرب را در افراد مبتلا به بیماری کبد چربِ غیر الکلی، کاهش دهد.

  • کافئین خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد: طبق تحقیقات، مصرف 5 فنجان قهوه در روز، در پیشگیری از دیابت موثر است. دلیل این امر، آنتی اکسیدان‌های ضد بیماری موجود در کافئین است. خوردن روزانه‌ قهوه‌ بدون شکر، احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد.

  • سطح انرژی را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد: عمده شهرت و محبوبیت قهوه به دلیل اثر انرژی‌زایی آن است. کافئین یک ماده محرک است به این معنا که با اثرگذاری بر بخش‌هایی از مغز، باعث بهبود خلق و خو و کاهش حس سستی و بی‌حالی می‌شود.

  • هشیاری را افزایش می‌دهد: کافئین برای مغز مفید است. زیرا وقتی کافئین مصرف می‌کنیم، ماده‌ای به نام دوپامین در بدن ما آزاد می‌شود. به دنبال آن، ناحیه ماده خاکستری مغز تحریک می‌شود. همچنین، مصرف این مواد هوشیاری، توانایی حل مسئله و فشار را افزایش می‌دهد. در نتیجه، مغز ما فعال‌تر و تیزتر می‌شود. تعجبی ندارد اگر اولین چیزی که صبح زود به آن نیاز دارید، یک فنجان قهوه قوی است. زیرا قهوه در تمام طول روز هشیاری را افزایش می‌دهد. تحقیقی در دانشگاه هاروارد نشان داد، افرادی که هر روز چهار فنجان نوشیدنی کافئین‌دار می‌نوشند، کمتر ممکن است به بیماری پارکینسون مبتلا شوند. زیرا همانطور که گفتیم، کافئین سلول‌های دوپامین را فعال می‌کند. همچنین، میزان آدنوزین و سرعت تجمع آملوئید بتا را (پلاک سمی مغزی که با بیماری آلزایمر مرتبط است) کنترل می‌کند.

  • سلامت قلب و عروق را افزایش می‌دهد: نوشیدن چند فنجان قهوه در روز، قلبی سالم به شما هدیه می دهد! شاید به نظرتان عجیب باشد، اما نوشیدن چند فنجان قهوه در روز، قلبی سالم به شما هدیه می دهد! در واقع، این مواد با نفوذ به گیرنده های موجود در دیواره‌ی رگ‌های خونی، شریان‌ها را منقبض می‌کند و سبب افزایش فشار خون می شود. اگر همیشه کافئین مصرف نکنید، ممکن است این مشکل برای شما رخ دهد، اما چنانچه، همواره از نوشیدنی‌های کافئین‌دار استفاده کنید، بدن شما به آن عادت می‌کند و این مشکل را نخواهید داشت. بر اساس تحقیقات کالج بروکلین، مردانی که روزانه 4 فنجان نوشیدنی کافئین دار مصرف می‌کنند، کمتر ممکن است به بیماری‌های قلبی مبتلا شوند. همچنین، خطر سکته در این افراد تا 22 درصد کاهش می یابد. پس، بهتر است فواید زیاد آن را از دست ندهید.

  • کاهش وزن به کمک کافئین: نوشیدنی‌های کافئین دار به کاهش وزن کمک می‌کنند. مصرف کنندگان عادی اغلب می گویند که با نوشیدن کافئین اشتهای آن‌ها کمتر می‌شود. کاهش اشتها هم خود سبب کاهش وزن می‌شود. اما، یادتان باشد در مصرف کافئین زیاده‌روی نکنید. 300 تا 400 میلی گرم کافئین در همه اشکال آن (کولا، چای یا قهوه) کافی است.

  • سلامت چشم را ارتقا می‌دهد: به تازگی، مزایای این مواد برای سلامت چشم مشخص شده است. از آنجا که کافئین یک محافظ عصبی قوی است، احتمال ابتلا به هیپوکسی (محرومیت از اکسیژن) را در شبکیه چشم کاهش می‌دهد، بنابراین، از تخریب شبکیه جلوگیری می‌کند.

  • کافئین ضد سرطان است: مواد کافئین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. افزون بر این، شروع سرطان‌های شایع را به تأخیر می اندازد. تا کنون، پژوهش های زیادی، اثر این ماده بر سلول های سرطانی را بررسی کرده اند. البته، باید بدانید اینجا از مصرف روزانه ی یک یا دو فنجان کافئین صحبت نمی کنیم، بلکه بر پایه این تحقیقات، برای کاهش احتمال ابتلا به سرطان، باید حداقل روزانه چهار فنجان کافئین بنوشید. مطالعات نشان می دهد که مصرف حداقل 5 فنجان نوشیدنی کافئین‌دار، خطر ابتلا به سرطان زبان را تا 39 درصد کاهش می دهد. همچنین، با مصرف این ماده تا 40 درصد کمتر به سرطان مغز مبتلا خواهید شد. فواید کافئین بیشتر از اینهاست؛ با مصرف آن تا 49 درصد کمتر احتمال دارد که به سرطان سینه مبتلا شوید. باید این نکته را هم بیفزاییم که این ماده پر خاصیت، احتمال ابتلا به سرطان آندومتر را تا 19 درصد کاهش می‌دهد.

پوستر یک فنجان قهوه

  • عملکرد و استقامت عضلات را بهبود می‌دهد: بر اساس تحقیقات، اگر 30 تا 60 دقیقه قبل از ورزش،140 تا 400 میلی گرم کافئین بنوشید، سرعت و استقامت بدن شما بیشتر می شود، در نتیجه، راحت تر ورزش می‌کنید. این ماده سیستم عصبی را تحریک می کند، همچنین، تا حدی ضربان قلب و سرعت تنفس را افزایش می‌دهد، بنابراین، بدن را برای اوج عملکرد خود آماده می‌سازد. علاوه بر این، مصرف کافئین، گیرنده های آدنوزین متصل به فیبرهای عضلانی را مهار و انقباض عضلانی را تسهیل می‌کند. علاوه بر این، پس از ورزش کافئین با کربوهیدرات‌ها ترکیب می‌شود و غلظت گلیکوژن عضله را سریع‌تر جایگزین کند. از این رو، بیشتر نوشیدنی‌های انرژی زا برای افزایش استقامت از کافئین استفاده می‌کنند.

مزایای کافئین برای پوست

علاوه بر بهبود خلق و خو، این ماده وضعیت پوست شما را نیز بهبود می‌بخشد. به همین دلیل است که شرکت‌های تولید کننده لوازم زیبایی و سلامت، در محصولات خود از کافئین استفاده می‌کنند. نکات زیر را بخوانید تا با فواید کافئین برای پوست آشنا شوید.

  • با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند: رادیکال‌های آزاد سبب پیری زودرس پوست می‌شوند. ظهور چین و چروک، خطوط ریز و از دست دادن انعطاف و کشش پوست سه نشانه‌ی پیری است. این نشانه‌ها با رادیکال‌های آزاد مرتبطند. یکی از خواص شگفت انگیز کافئین این است که سرعت فرایند پیری پوست را کاهش می‌دهد. آنتی اکسیدان‌های موجود در کافئین، رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند. در نتیجه، ظاهر پوست بهبود می‌یابد. به همین دلیل، کافئین (به همراه رتینول) به طور گسترده‌ای در کرم‌های ضد پیری استفاده می‌شود.

  • التهاب را تسکین می‌دهد: کافئین ضد التهاب است. بنابراین، از میزان التهاب و قرمزی پوست می کاهد و ظاهر آن را بهبود می‌بخشد. به همین دلیل است که اگر به ترکیبات برخی از محصولات مراقبت پوست دقت کنید، خواهید دید که از کافئین استفاده کرده‌اند.

  • رنگ روشن‌تری به پوست می‌بخشد: کافئین با تنگ کردن عروق خونی، جریان خون پوست را کاهش می‌دهد. این اثر باعث می‌شود پوست رنگ روشن‌تر و یکنواخت‌تری پیدا کند.

  • پف و حلقه‌های سیاه زیر چشم را بهبود می‌دهد: این حلقه‌ها به دلایل متفاوتی مانند کم آبی، آلرژی یا کمبود خواب ایجاد می‌شوند. گاهی نیز حلقه های سیاه زیر چشم، ارثی است. اگرچه این ماده نمی تواند اثرات ژنتیکی را از بین ببرد، خواص ضد التهابی آن، پف و التهاب این حلقه ها را کاهش می‌دهد. همچنین، از تجمع خون در زیر چشم جلوگیری می‌کند و سایه‌های تیره پوست زیر چشم را از بین می‌برد. نیازی نیست زمان زیادی را برای یافتن این ماده صرف کنید. می‌توانید از چای کیسه‌ای هم استفاده کنید. برگ چای حاوی کافئین است. پس، می‌توانید برای 5 دقیقه، چای کیسه‌ای مرطوب را زیر چشم‌های خود قرار دهید تا با صرف کمترین زمان و هزینه، پف زیر چشمان خود را از بین ببرید.

  • سلولیت و تجمع چربی ها را کاهش می‌دهد: کافئین موجود در محصولات مراقبت از پوست، آب موجود در سلول‌های چربی را از بین می‌برد. در نتیجه، آب از سطح پوست شما ناپدید می‌شود و سلولیت موجود در ظاهر پوستتان به حداقل می‌رسد. بنابراین، پوستی صاف‌تر و نرم‌تر خواهید داشت. تحقیقاتی که در دانشگاه سائوپائولو انجام شده، بیانگر این است که مصرف کرم‌های حاوی این ماده تا 17 درصد، اندازه سلول‌های چربی سلولیت را کاهش می‌دهد. برخی کرم‌های ضد سلولیت موجود در بازار می‌توانند ظاهر سلولیت را کاهش دهند. راه دیگر مصرف کافئین این است که قهوه‌ آسیاب شده یا قهوه فوری را به مقداری از لایه‌بردار بدن معمولی موجود در خانه اضافه کنید.

  • کافئین در کاهش قرمزی پوست و رزاسه موثر است: کافئین عروق خونی را منقبض می‌کند و قرمزی پوست را کاهش می‌دهد. بنابراین، برای برافروختگی صورت و رزاسه درمانی ایده آل است. اگر آن را به صورت موضعی مصرف کنید، به عنوان دیورتیک عمل می‌کند. یعنی، گردش خون را بهبود می‌بخشد و آنتی اکسیدانی قوی است. به همین دلیل، قرمزی یا سوزش پوست را که بر اثر آفتاب سوختگی یا بیماری رزاسه ایجاد شده، تسکین می‌دهد.

  • آسیب‌های ناشی از پرتو فرابنفش را جبران می‌کند: پژوهش‌ها نشان داده‌اند که این مواد آسیب پوستی ناشی از تماس با اشعه فرابنفش (UV) را بهبود می بخشد. آنتی اکسیدان‌های کافئین از پلی فنول‌های موجود در چای سبز قوی ترند. در حقیقت، کافئنی یکی از بهترین و قویترین آنتی اکسیدان ها برای مقابله با آسیب‌های پرتو فرابنفش است.

  • پوست را سفت می‌کند: یکی دیگر از مزایای مصرف کافئین این است که استفاده‌ی موضعی آن خطوط ظریف و پف پوست را صاف می‌کند. پوست شما کافئین موجود در کرم ها را جذب می کنند، در نتیجه، ظاهر آن محکم و سفت می شود. همچنین، از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند. محصولات زیبایی معمولاً حاوی این مواد هستند تا ظاهر بی عیب و نقصی را برای شما فراهم کنند.

پوستر تاثیر کافئین برای سفتی پوست

فواید کافئین برای مو

بلندی و کیفیت موی شما به سلامت فولیکول های آن و چرخه ی رشد مو بستگی دارد. این مواد علاوه بر بدن و مغز ریشه های مو را نیز تحریک می کند. از این رو، در شامپوها و محصولات دیگر مراقبت از مو از آن استفاده می کنند تا رشد مو و ساختار آن را بهبود بخشد. برخی از مزایای کافئین برای مو عبارتند از:

  • کافئین و کاهش ریزش مو: بیشتر مردان به علت اثرات هورمون مردانه دی هیدروتستوسترون (DHT) موهای خود را از دست می‌دهند. این هورمون بر فولیکول‌ها و غده‌های حساس مو تأثیر می‌گذارد. در نتیجه، فولیکول‌ها کوچکتر و در نهایت ناپدید می‌شوند و فرد به طاسی دچار می‌شود. این فرآیند که با عنوان کوچک شدن (miniaturization) فولیکول‌های مو شناخته می‌شود، به فاز رشد مو آسیب می‌رساند. استفاده مداوم از تونیک ضد ریزش مو که حاوی این مواد باشد، به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند.

  • تحریک رشد مو: کافئین تحریک کننده‌ فولیکول های موست. براساس تحقیقات نشریه بین المللی پوست، درمان موضعی با کافئین، رشد فولیکول های مو را تا حدود 64 درصد افزایش می دهد. همچنین چرخه‌ی زندگی مو را تا 33 درصد طولانی می‌کند. همه ی اینها به این دلیل است که کافئین اثر دی هیدروتستوسترون (DHT) را مهار می‌کند و همانطور که خواندید این هورمون به فولیکول های مو آسیب می‌زند و سبب طاسی سر مردان می‌شود. پس انتخاب شامپو مناسب ماینوکسی همراه با کافئین می‌تواند بهترین گزینه برای رشد مجدد تارهای مو شود.

  • تسهیل حالت‌دهی به موها: محصولات حاوی کافئین، علاوه بر قوی کردن ساقه ی مو، درخشش و شفافیتی طبیعی به آن می بخشند. همچنین، با مصرف شامپوها و محصولات مراقبتی مو به آسانی می‌توانید به موهای خود حالت دهید.

میزان مناسب و توصیه شده مصرف کافئین

به منظور دستیابی به مزایا و کاستن از اثرات منفی آن، لازم است آن را به اندازه مصرف کنید. میزان ایمن مصرف کافئین 500 میلی گرم در روز است. البته، مصرف این ماده در زنان باردار و افرادی که مشکلات قلبی یا فشار خون بالا دارند باید کمتر از این میزان باشد. به طور متوسط یک فنجان قهوه فوری حاوی 80 تا 100 میلی‌گرم کافئین است. قهوه‌های قوی‌تر کافئین بیشتری دارند. چای کافئین کمتری دارد، مگر اینکه به خوبی دم شده باشد.

پوستر یک فنجان قهوه

آیا کافئین باعث ریزش مو میشود ؟

بهتر است بدانید که کافئین نه تنها باعث ریزش مو نمی شود، بلکه این عارضه را درمان می کند. مردان اغلب به دلیل تاثیر هورمون مردانه به نام دی هیدروتستوسترون که به نام اختصاری DHT شناخته می شود، دچار ریزش مو می شوند. این هورمون باعث کوچک شدن و از بین رفتن فولیکول ها و در نهایت طاسی می شود. زمانی که از خواص مصرف موضعی کافئین برای مو استفاده شود، ریشه موها تقویت و تحریک می گردد. استفاده از کافئین علاوه بر این که از طاسی و ریزش مو در مردان جلوگیری می کند، باعث تحریک ریشه مو در پوست سر زنان هم می شود و اندازه و حجم موها را افزایش می دهد. برای بهره مندی از تاثیر کافئین روی ریزش مو می توانید از شامپوهای حاوی کافئین استفاده کنید. دقت کنید که این محصول باید در حدود دو دقیقه روی سر شما بماند تا به ریشه موها نفوذ پیدا کند.

ماسک قهوه برای ریزش مو

مصرف کافئین برای مو و جلوگیری از ریزش آن موثر است؛ اما چگونه می توان از این مزیت برخوردار شد؟ راحت ترین روش بهره مندی از کافئین برای مو استفاده از شامپو است. اما اگر شامپو حاوی کافئین در دسترس نداشتید، می توانید خودتان در منزل ماسک مو قهوه درست کنید. روش کار به این صورت است که نصف لیوان قهوه دم کرده را با 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و روغن زیتون ترکیب کنید. سپس ترکیبات به دست آمده را به وسیله قلموی رنگ، روی تمام قسمت های مو بمالید و بگذارید حدود نیم ساعت بماند. سپس موها را آبکشی کنید و از شامپو استفاده نکنید. استفاده از کافئین برای مو نه تنها منجر به تقویت و افزایش رشد موها می شود؛ بلکه در رنگ پذیری موها نیز تاثیرگذار است. از قهوه می توان به عنوان رنگ مو طبیعی و به جای رنگ موهای شیمیایی و خطرناک استفاده کرد. برای رنگ کردن موها به وسیله قهوه می توانید دو قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده را به مقداری نرم کننده اضافه کرده و موها را به آن آغشته کنید. مواد مذکور باید حداقل 5 دقیقه روی موها بماند و سپس آبکشی نمایید. کافئین نه تنها برای مو موثر است و مصرف آن منجر به بهبود رشد موها و تقویت فولیکول ها می شود، بلکه می تواند روی پوست صورت نیز تاثیر مثبت بگذارد.

شامپو کافئین چیست و چه مزایایی دارد؟

از جمله مزایای شامپو کافئین برای مو می توان به تامین انرژی مورد نیاز برای فولیکول ها مو، جلوگیری از ریزش مو، تحریک ریشه مو برای رشد دوباره، افزایش حجم و ضخامت موها اشاره کرد. یکی از برندهای خوب و موثر تولید کننده شامپو کافئین برای بهره مندی از خواص این ماده برای مو و جلوگیری از ریزش آن، برند سریتاست. شامپو کافئین سریتا حاوی فرمولاسیون قوی و موثر برای افزایش تحریک رشد موها و جبوگیری از ریزش مو است. همچنین، حاوی انواع عصاره گیاهان موثر و ارگانیک است که عوامل ریزش مو را مهار کرده و موهایی سالم و پرپشت برای شما به ارمغان می آورد.

محلول کافئین برای مو چیست؟

محلول کافئین برای مو یک ماده موثر و تاثیرگذار در تقویت ریشه موهاست که مصرف آن منجر به تقویت ریشه موها شده و از ریزش مو جلوگیری می کند. در محلول کافئین برای مو اغلب از ماینوکسیدیل و کافئین استفاده می شود تا ضخامت، استحکام مو و همچنین گردش خون افزایش یابد و به دنبال آن ریزش مو درمان شود. مصرف محلول کافئین برای مو منجر به تحریک رشد مو شده و موهای نازک و شکننده را درمان می کند. ماینوکسیدیل موجود در محلول کافئین برای مو نیز کانال های غشای سلولی را باز کرده و با گسترش عروق خونی منجر به افزایش سطح اکسیژن و خونرسانی پوست سر می شود. در نتیجه رشد مو افزایش یافته و از ریزش مو جلوگیری می شود. استفاده از ماینوکسیدیل به همراه کافئین یکی از تاثیرگذارترین محصولات برای درمان ریزش مو و داشتن موهایی پرپشت و سالم است. محلول کافئین برای مو را هم خانم ها و هم آقایان می توانند مورد استفاده قرار دهند.

مقدار مناسب مصرف کافئین برای مو و پوست چقدر است؟

به منظور بهره مندی از فواید کافئین و به حداقل رساندن عوارض آن، باید به میزان مصرف و دوز آن توجه داشته باشید. میزان توصیه شده برای مصرف کافئین در روز 500 میلی گرم است. این میزان برای افرادی که بیماری های قلبی و فشار خون دارند یا باردار هستند، کمتر می شود. به طور متوسط، یک فنجان قهوه فوری بین 80 تا 100 میلی گرم کافئین دارد. هر چه قهوه قوی تر باشد، میزان کافئین آن نیز بیشتر می شود. چای در مقایسه با قهوه از میزان کافئین کمتری برخوردار است. مصرف بیش از حد قهوه در طول روز می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

عوارض کافئین بر پوست و مو چیست ؟

  1. ساختار کافئین به گونه ای است که مصرف بیش از 500 میلی گرم کافئین در روز می تواند شما را مستعد مشکلاتی مانند بی خوابی، اختلالات اعصاب، حالت تهوع، مشکلات دستگاه گوارش، افزایش ضربان قلب، سردرد و میگرن کند.

  2. فشار خون را در افرادی که به مصرف کافئین عادت ندارند، افزایش می دهد و در نتیجه خطر سکته قلبی و مغزی بیشتر می شود.

  3. مصرف منظم کافئین اعتیاد آور است و ترک آن باعث سردرد، خستگی و کاهش سطح هوشیاری می شود.

  4. مصرف بیش از حد کافئین با کاهش تراکم مواد معدنی استخوان همراه است که می تواند پوکی استخوان را به دنبال داشته باشد.

  5. مصرف روزانه کافئین می تواند افزایش سطح قند خون را به همراه داشته باشد و بیماران دیابتی را با مشکل مواجه کند.

  6. کافئین می تواند وضعیت بی خوابی را بدتر کند. بنابراین افرادی که با مشکل بی خوابی یا اختلالات خواب مواجه هستند، باید مصرف آن را کاهش دهند. زیاده روی در مصرف کافئین می تواند در داشتن خواب عمیق مشکل ایجاد کند و منجر به افزایش خستگی در طول روز شود.

  7. کافئین یک ماده ادرار آور است و باعث دهیدراته شدن بدن می شود.

  8. کافئین در از بین رفتن استخوان ستون فقرات زنان مسن و یائسه تاثیرگذار است.

  9. دوز بالای کافئین می تواند منجر به افزایش استرس و اضطراب شود.

  10. مصرف بیش از حد کافئین احتمال بروز توهم شنوایی را افزایش می دهد.

سخن پایانی

بنابراین در این مطلب به خواص پودر کافئین برای مو و پوست پرداختیم. کافئین یکی از مواد موثر در افزایش حجم و قد موهاست و به تحریک فولیکول های مو کمک زیادی می کند. علاوه بر این به مبارزه با هورمون DHT که منجر به ریزش مو در آقایان می شود، می پردازد. از طرفی، مصرف کافئین منجر به جوانسازی پوست و جلوگیری از پیری زودرس می شود. با این حال باید در مصرف کافئین جوانب احتیاط را نیز در نظر داشت تا از عوارض احتمالی پیشگیری شود. امیدوارم از محتوای پوست و مو نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به زیبایی ظاهر خود اهمیت میدهند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سلامت خانواده ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (522 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (298 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (122 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (75 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (74 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (54 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (40 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (37 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (32 نظر) روایتی جالب از روز دقیق تولد رهبر معظم انقلاب از زبان خودشان در سالگرد 85 سالگی ایشان+عکس شناسنامه (29 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (28 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (26 نظر) نگاهی به ماشین لاکچری و خارجی محسن تنابنده، نقیِ پایتخت+عکس/ صبر و لبخند در برابر درخواست مردم برای گرفتن عکس سلفی (25 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (24 نظر) ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس (23 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تعطیلات آخرهفته دلچسب شاهرخ استخری سعید سریال دلنوازان با دختر خوشگلش در پارک جنگلی+عکس خلاقیت خنده دار حامد آهنگی برای لباس پوشیدن با ترکیب مانتو مجلسی و زیرشلواری/ اون زیرشلواری کجا گیر کرده😂😂 خلاقیت خنده دار راننده کامیون شیرازی برای نشون دادن ادب و شخصیتش/ چه فکر بکری کرده😂👌 بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند ! ناهار فصل خوشمزه و خوشرنگ مینا مختاری برای همسرش بهرام رادان/ با بچه کوچیک چجوری میرسه اینهمه کار خونه میکنه تغییر چهره دختر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها بعد از فوت پدرش/ راسته که میگن خاک سرده اولین روز پدر شدن رضا قوچان نژاد/ ماشالا خدا حفظش کنه😍+عکس شام عزای شبانه منوچهر هادی برای خانواده پرجمعیتش در یک رستوران شیک و لاکچری بدون حضور یکتا ناصر/ خدا بهش صبر بده دختر 11 ساله فسیل بزرگترین هیولای دریاها را کشف کرد+عکس خونه پدری لوکس و هوش پران محسن تنابنده نقی سریال پایتخت که عین کاخ میمونه/ چه مبلمان خوشگلی جشن عروسی فرزندان رهبر معظم انقلاب در منزل پدری بدون میوه و تنوع شام که اشرافی نبود آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ سخنگوی سپاه: ادعای آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا عملیات روانی است محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور رفع شد رونمایی از برادر قد بلند و دومتری لیلا بلوکات/ چقدر شبیه به هم هستن ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است (ویدئو) لو رفتن سوالات آزمون سمپاد در برنامهٔ تلویزیونی! (ویدئو) اعتراف باورنکردنی سلبریتی‌های محبوب در برنامهٔ اسکار/ در کنکور تقلب کردیم! بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید رونمایی از برادر خوش تیپ و قدبلند آزاده زارعی، باران آوای باران +عکس/ته چهره هاشون شبیه هم هست افشاگری شهاب حسینی از برخورد قابل تامل پدرش با او؛ بابام بهم گفت دیگه نمیخوامت و ...+ویدیو فوری: گزارش لحظه به لحظه از انفجارهای اصفهان / پاسخ اسرائیل بود؟ + فیلم لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان بغض و گریه لیلا حاتمی درباره پدرش؛ ناگفته‌های جدید خانم بازیگر درباره علی حاتمی+ویدیو غوغای صدای بهشتی و اجرای عاشقانه بی‌نظیر امیرحسین مدرس با آهنگ شجریان/ غلام نرگس مست تو تاجدارانند😍+ویدیو مراسم سالگرد ازدواج ساده و خلوت شاهرخ استخری و خانومش در حیاط باصفا و دلباز خونشون/ عجب کیک شیک و منحصر به فردی+عکس نگاهی به خانه لوکس و باکلاس ارسلان قاسمی، وحید سریال فاصله ها با چیدمان شیک و منحصر به فرد+عکس کتابی دربارۀ «روح» که با «پوست انسان» جلد شده بود+عکس خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای گرفتن اولین عکس نوزادی از فرزندش حماسه آفرید/ کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت عکس خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال نون خ/ از سلمان تا... صحبت های عاشقانه محسن کیایی با روح پاک مادرش در برنامه صداتو اشک همه داوران رو درآورد!+فیلم حضور غیرقابل باور عادل فردوسی پور در جشن خانوادگی علی دایی/ عکس مشترک عادل فردوسی پور با همسر علی دایی در یک مجلس خصوصی سناریوهای علمی مختلف برای پایان جهان! هدیه خنده دار سلمان سریال نون خ برای هادی چوپان / پای هادی چوپان به نون خ باز شد+فیلم (ویدئو) درس اخلاق فوق خنده‌دار استاد محسن قرائتی/ وقتی خدا برای وزیر مملکت در مستراح کلاس میذاره! خلاقیت منحصربفرد شهرداری بوشهر برای زیباسازی خونه های قدیمی حماسه آفرید/ این زیبایی رو فقط تو ایران میشه دید😍 آخرین جشن تولدی که حامد سلطانی برای همسر اولش در خانه ابدی او گرفت/ حیف جوونیش که سهم خاک شد درخت میوه حیاط خانه حامد سلطانی با حال و هوای بهاری/ چه عکس خوشگلی انداخته👌😍 ایده های خلاقانه چیدمان میز صبحانه برای یک پذیرایی شیک و دل انگیز+عکس
تیتر امروز   
بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند ! دختر 11 ساله فسیل بزرگترین هیولای دریاها را کشف کرد+عکس جشن عروسی فرزندان رهبر معظم انقلاب در منزل پدری بدون میوه و تنوع شام که اشرافی نبود آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ سخنگوی سپاه: ادعای آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا عملیات روانی است محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور رفع شد ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید فوری: گزارش لحظه به لحظه از انفجارهای اصفهان / پاسخ اسرائیل بود؟ + فیلم لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان کتابی دربارۀ «روح» که با «پوست انسان» جلد شده بود+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال روزانه امروز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 31 فروردین ماه 1403