5 سوال متداول در مورد استفاده از ژیلت

  چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
5 سوال متداول در مورد استفاده از ژیلت
استفاده از تیغ و ژیلت برای رفع موهای زائد رواج زیادی دارد، اما عدم رعایت برخی نکات باعث بروز مشکلات پوستی می شود که در ادامه به آنها اشاره می شود

اگر هرروز برای اصلاح از تیغ استفاده می کنید، باید تیغ را هفته ای یک بار تعویض کنید. تیغه های کند موجب سوزش و شکاف بدن خواهد شد.تیغه های مصرف شده می تواند شرایط را برای تجمع باکتری ها فراهم کند و موجب عفونت شود پس افراد به تعداد روز هایی که ازتیغ استفاده می کنند، توجه کنند.اگر افراد احساس می کنند که تیغ، پوست یا موی آن ها را می کشد، آن را دور بیندازند چرا که مثل یک بمب ساعتی عمل می کند و عاملی برای تحریک پوست است.ژیلت پس از هر بار مصرف باید دورانداخته شود زیرا نه تنها باعث ایجاد بیماری های پوستی می شود بلکه می تواند محیط حمام را آلوده به بسیاری از قارچ ها و باکتری ها کند. در همین راستا توصیه می شود ژیلت های استاندارد و باکیفیت را از داروخانه ها خریداری کنید.

استفاده از ژیلت باعث بیشتر شدن مو می شود؟

اگر از قدیمی ها بپرسید اصلاح موهای زائد با استفاده از تیغ، باعث بیشتر شدن آن ها می شود یا نه، طوری سرشان را به نشانه تایید تکان می دهند که فکر می کنید باورشان بر اساس یک دنیا تحقیقات علمی و تجربه است. واقعیت اما این است که تراشیدن موهای زائد به وسیله تیغ باعث زیاد شدن آن نمی شود؛ بنابراین اگر تا الان نگران این قضیه بودید و به علت ترس از زیاد شدن موی زائد سراغ استفاده از تیغ نمی رفتید، از حالا به بعد با خیال راحت این کار را انجام دهید.

چند مدل تیغ اصلاح داریم؟

دنیای امروز دنیای تنوع و پیدا کردن جواب های متعدد برای نیازهای مختلف است. به همین دلیل هم این روزها در بازار، مدل های متنوعی از تیغ اصلاح پیدا می شود. دسته بندی اول برای انواع ژیلت و تیغ اصلاح، تقسیم بندی به دو گروه زنانه و مردانه است. شرکت های مطرحی مثل ژیلت، محصولات تخصصی متفاوتی برای زنان و مردان طراحی کرده اند که نه تنها از جهت رنگ متفاوت هستند، بلکه از نظر تعداد تیغ ها، ظرافت و کارکرد هم با هم تفاوت دارند.

برای مثال ژیلت مخصوص بانوان اغلب صورتی یا نیلی است؛ در حالی که ژیلت های مردانه رنگ های تیره تری مثل سرمه ای دارند. از آنجایی که تراکم موهای مردان بیشتر از خانم هاست، نیاز به تعداد تیغه های بیشتری هم دارند و در نهایت فرم دست ژیلت زنانه ظرافت بیشتری نسبت به مدل های مردانه دارد.

آیا اصلاح هر روز صورت با تیغ های ژیلت ضرر دارد؟

نه کاملا اشتباه است اصلاح صورت برای بیشتر آقایان مانند یک عادت روزمره می باشد و این کار مانند مسواک زدن یک عمل روزانه به حساب می آید و تاثیر منفی بر روی پوست صورت ندارد. برای اینکه به پوست خود آسیب نرسانیم بهتر است از سری محصولات ژیلت استفاده کنیم. تیغ های جدید ژیلت با داشتن خاصیت چرخشی کمترین آسیب را به پوست می رسانند و استفاده از فوم یا ژل ژیلت، در طراوت و زیبایی پوست به شما کمک بسزایی می کند.

بهترین زمان اصلاح با ژیلت چه وقت است؟

مسلما برای راحتی در کار بهترین زمان پس از یک دوش آب گرم است. آب گرم و بخار آب ریش شما را نرم می کند و منافذ صورت را باز می کند،در نتیجه اصلاح نرمتر و صاف تری را به همراه دارد. اگر از فوم یا ژل ریش ژیلت استفاده کنید به طور قابل توجه ای باعث بهتر شدن اصلاح شما می شود.

چگونه اصلاحی بدون سوزش داشته باشیم؟

مهم ترین کار برای جلوگیری از سوزش پوست این است که ریش خود را در جهت خلاف موی صورت نتراشید و هر چند وقت یکبار خط صابون ژیلت(معمولا آبی یا سبز رنگ است)پاک می شود که بایستی تیغ یدک خود را تعویض نمایید.علاوه بر این،تیغ خود را پس از اصلاح با آب بشویید تا تیغه ها از موهای گرفته ی بین خود پاک شوند تا راحت تر اصلاح کنید.پس از اصلاح با ژیلت صورت خود را با سرد بشویید تا منافذ پوست بسته شوند و احتمال سوزش کاهش یابد.

چند نکته مهم در استفاده از ژیلت

روی پوست خشک هرگز از ژیلت استفاده نکنید . این کار باعث صرفه جویی زمان می شود اما باعث به وجود آمدن برجستگی های کوچک قرمزی بر روی پوست می شود.مصرف ژل ها و خمیرهای مخصوص اصلاح برای روان تر شدن حرکت ژیلت بر روی پوست ، ساخته شده اند. در صورت عدم استفاده از این محصولات بدون شک پوست خود را توسط ژیلت زخمی، پاره و یا متورم خواهید کرد. حتی استفاده از آب خالی بهتر از اصلاح بر روی پوست خشک است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (435 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (231 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (173 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (143 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (98 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW