6 درمان خانگی برای واریس صورت

  سه شنبه، 16 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
6 درمان خانگی برای واریس صورت
واریس نشانه ای شایع از نارسایی مزمن وریدی بوده که شیوع آن در جمعیت بالغ بر ۵ تا ۳۰ درصد تخمین زده شده است. بطور معمول رگ های واریس در پایین تنه (پاها و اطراف ناحیه تناسلی) ایجاد می شوند، با این حال برخی از افراد دچار واریس صورت می شوند.

واریس نشانه ای شایع از نارسایی مزمن وریدی بوده که شیوع آن در جمعیت بالغ بر ۵ تا ۳۰ درصد تخمین زده شده است. بطور معمول رگ های واریس در پایین تنه (پاها و اطراف ناحیه تناسلی) ایجاد می شوند، با این حال برخی از افراد دچار واریس صورت می شوند.به طور کلی زمانی که گردش خون در بدن ضعیف باشد، خون در سیاهرگ ها جمع شده و انباشتگی خون باعث کشیده و برجسته شدن سیاهرگ ها می شود. در نتیجه رگ ها از زیر سطح پوست دیده می شوند و عارضه ای بنام رگ های عنکبوتی و واریس بروز می یابد. رگ های عنکبوتی صورت غالباً کنار بینی و گاهی نیز در گونه و چانه ایجاد می شود. رگ های واریس صورت تا حدودی با رگ های واریس سایر قسمت های بدن متفاوت است، این عارضه اغلب زیر چشم و اطراف بینی ظاهر می شود و باوجود اینکه اصولا بی خطر است اما به زیبایی ظاهر افراد به ویژه بانوان صدمه می زند.

عوامل خطر ابتلا به واریس صورت عبارتند از :

  • بالا رفتن سن و بروز تغییرات هورمونی مانند یائسگی (با بالا رفتن سن امکان ایجاد شدن واریس یا تشدید آن بیشتر می شود.)
  • جنسیت (زنان بیشتر از مردان متلا به واریس می شوند)
  • سابقه خانوادگی (زمینه ژنتیکی در بروز واریس موثر است)
  • اضافه وزن و چاقی
  • بارداری
  • استرس
  • بی تحرکی
  • ایستادن یا نشستن طولانی مدت.

رگ های واریسی در ابتدا فقط یک نگرانی ظاهری هستند با این حال زمانی که علائمی همچون گرفتگی، سوزش، تورم، احساس سنگینی یا خستگی و تغییرات رنگ پوست در ناحیه آسیب دیده، مشاهده شوند اهمیت بالینی پیدا می کند.

درمان های خانگی

درمان های زیر فقط برای مدتی کوتاه مشکل شما را حل می کنند چون این پدیده معمولا یا ارثی است یا بخشی از یک بیماری دیگر است، و فقط با برطرف شدن آن بیماری درمان می شود. اگر دیدید درمان های خانگی کارساز واقع نمی شوند، آن وقت یا به خاطر بیماری است که از وجود آن خبر ندارید، یا ارثی است. در ادامه فهرستی از درمان های خانگی امتحان شده برای درمان، تسکین، و پنهان کردن رگ های عنکبوتی صورت یا واریس صورت به شما ارائه می شود:

روغن آرنیکا

روغن آرنیکا روغن معطر بسیار مفیدی است که از آرنیکا گرفته می شود، که یک گیاه دارویی سالپای است که از خانواده ی آفتابگردان ها است. این گیاه معمولا در نواحی سردتر مانند آمریکای شمالی، نواحی قطبی، و بعضی از قسمت های اوراسیا رشد می کند. این روغن اگر به مقدار زیاد مصرف شود سمی است، بنابراین، باید هنگام استفاده جانب احتیاط را رعایت کنید. بعضی از افراد به این گیاه آلرژی دارند، بنابراین باید قبل از استفاده ی آن بر روی پوست تان باید با متخصص پوست مشورت کنید. اگر به هر حال آن را استفاده کردید،، و باعث حساسیت پوست تان شد، باید به سراغ درمان خانگی دیگری بروید.

روغن آرنیکا برای درمان درد عضلات، کبودی ها، نیش حشرات، تاول، جای جوش و غیره استفاده می شود. همچنین در بعضی از داروهای استفاده شده برای درمان بیماری های پوستی استفاده می شود. یکی دو مورد سندرم سوئیت وجود داشته است که به خاطر استعمال مداوم این روغن بر روی پوست افرادی که به آن آلرژی دارند به وجود آمده اند، پس اگر از این درمان به صورت مداوم استفاده می کنید باید مراقب باشید.

اجتناب از استفاده از آب گرم

پوست صورت ظریف و حساس است و گرمای بیش از حد ممکن است منجر به آسیب به رگ های خونی شود. در نتیجه هنگام شستن صورت هرگز از آب داغ استفاده نکنید. استفاده از آب سرد و یا ولرم برای شستن بدن و صورت می تواند به پیشگیری از این مشکل کمک کند.

سرکه سیب

سرکه سیب قابض است و پوست را محکم می کشد تا قرمزی کاهش پیدا کند. این ماده ممکن است به بهبود ظاهر رگ های عنکبوتی کمک کند. خیس کردن یک تکه پنبه در سرکه و استفاده از آن بر روی ناحیه مورد نظر نیز می تواند علائم ترکیدن رگ های خونی صورت را کاهش دهد.

فندق افسونگر یا نارون کوهی

فندق افسونگر یک ماده قابض طبیعی است که می تواند به کاهش اثر ظاهری واریس صورت یا رگ های عنکبوتی کمک کند. این ماده حاوی تانن های زیادی است که خواص آنتی اکسیدانی دارند و می توانند به کوچکتر شدن منافذ نیز کمک کنند.

کمپرس سرد

کمپرس سرد درمانی برای اکثر مشکلات پوستی است که می توان آن را در خانه انجام داد. این درمان یک راه واقعا عالی برای کاهش التهاب ناشی از راش، نیش حشرات، یا هر دلیل دیگری است. همچنین به عنوان یک منقبض کننده ی رگ های خونی صورت یا واریس صورت و کاهش درد عضلات شناخته می شود. کمپرس سرد جریان خون را در ناحیه ی استفاده شده کاهش می دهد. این امر جریان خون اضافی را در رگ ها محدود می کند، و باعث می شود آن ها نازک تر و معمولی به نظر برسند، یعنی همان جوری که باید باشند.

شما می توانید کمپرس سرد را به شیوه های بسیار مختلفی روی ناحیه ی آسیب دیده استفاده کنید، مثلا یک بسته ی یخ، یک قاشق سرد، یک کیسه سبزیجات یا گوشت یخ زده، و غیره. حتما مواظب باشید که اقلام یخ زده و پوست تان با هم تماس مستقیم نداشته باشند، همیشه آن ها را قبل از قرار دادن روی پوست داخل یک پارچه بپیچید، در غیر این صورت، ممکن است باعث آسیب به پوست و بافت زیر آن شود. شما می توانید از این روش چند بار در روز اما برای یک دوره ی زمانی کوتاه استفاده کنید. بیشترین زمان برای سرما درمانی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در هر بار است و نه بیشتر. این درمان را می توان برای درمان مویرگ های ترکیده بر روی صورت و سایر قسمت های بدن، راش ها، درد عضلات، کوفتگی ها، و غیره … استفاده کرد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا به عنوان یک درمان کننده ی عالی زخم ها شناخته می شود. این گیاه شبیه کاکتوس به نظر می رسد و به رنگ سبز روشن است. این گیاه به خانواده ی سوسنیان تعلق دارد و در آب و هوای گرمسیری رشد می کند. به راحتی می توانید این گیاه را در آمریکای جنوبی، آفریقا، و جنوب آسیا پرورش دهید. حالا در عرصه ی درمان گیاهی به نامی جدید تبدیل شده است. به همین خاطر است که در فهرست ما هم جای گرفته است. ژل به دست آمده از آلوئه ورا، که با عنوان لیزاب نیز شناخته می شود، حاوی خواص ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد قارچی، و محرک سلولی است. فعالیت تحریک سلولی چیزی است که آن را به درمان خانگی بی نظیری برای درمان گشاد شدگی مویرگ ها تبدیل می کند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (125 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (81 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (78 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (67 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (64 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (51 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (39 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی میگفت من دعاهام 50 درصد مستجاب میشه گفتم چطور گفت دخترم بزرگ شد دعا کردم یه دوماد خرپول نصیبم بشه میگه داماد قسمتم کرده خر هست ولی پول نداره... +ویدئو😂👌 (26 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فال انبیاء روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه