دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

6 خاصیت روغن آرگان برای مو 

دوشنبه، 19 اسفند 1398
امروزه کمتر کسی از خواص روغن آرگان بی خبر است. این روغن را از هسته ی میوه درخت آرگان تهیه می کنند و یکی از گرانترین روغن های جهان و به طلای مایع معروف است.

روغن آرگان چیست؟

روغن های اندکی وجود دارند که سرشار از امگا ۹ یا امگا۶ باشند. هر دو این مواد به پوست های مبتلا به آکنه کمک بسیاری می کنند. روغن آرگان حاوی تقریبا ۳۵ تا ۴۰ درصد اسیدهای چرب لینولنیک و ۴۲ تا ۴۸ درصد اسیدهای چرب اولئیک است. لینوانیک اسید ها التهاب و آکنه را کاهش داده و موجب افزایش سطح رطوبت پوست می شود. اسید اولئیک می تواند نفوذپذیری پوست شما را بهتر کند و به دیگر مواد تشکیل دهنده اجازه نفوذ راحتر بدهد. به علاوه، هنگامی که حرف از انسداد منافذ می شود باید گفت که میزان انسداد منافذ در روغن آرگان صفر است و به هیچ گونه باعث مسدود شدن منافذ نمی شود. این تنها بخشی از ویژگی های ارزشمند روغن آرگان هستند که این روغن را مشهور کردند.

روغن آرگان چه ویتامین هایی دارد؟

برای نسل ها بومیان جنگل های آرگان در مراکش کارشان استخراج این روغن باارزش بودند. روغن آرگان یکی از نادر ترین روغن ها در جهان است که دارای دو نوع اسید چرب اسید اولئیک و اسید لینولئیک به صورت همزمان می باشد. علاوه بر آن، روغن آرگان سرشار از ویتامین A و ویتامین E می باشد. اگر از روغن آرگان به پوست و موی خود بمالید، ویتامین E موجود در آن به تولید و بازیابی سلول های پوست و موی شما کمک کرده و از پیری آن ها جلوگیری می کند. شما می توانید از خواص این روغن شگفت انگیز برای بسیاری از موارد از قبیل زیبایی پوست و مو و درمان برخی مشکلات پوستی بهره ببرید. در سال ۱۹۹۸ جنگل آرگان در مراکش توسط یونسکو جز ذخایر ارزشمند موجود در زیست کره (biosphere) اعلام شد و اکنون می توان آن را به یکی از خالص ترین روغن های جهان شمار آورد.

خواص روغن آرگان برای مو چیست؟

می توان گفت این روغن بهترین روغن برای مو است. مو یکی از ویژگی های زیبای هر فرد است و البته بر روی ظاهر، اعتماد به نفس و یا حتی ویژگی های شخصیتی اش هم تاثیر می گذارد. اگر فردی را می بینید که موهای سالم و درخشانی دارد و درست در همان زمان از موهای آسیب دیده خودتان نا امید می شوید، باید بدانید که وقت آن است که به موهای خود بیشتر برسید! موها به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت، مواد شیمیایی، انواع رنگ مو و … نیاز به مراقبت زیادی دارند تا بتوانند وضعیت سالم خود را حفظ کنند و اینجاست که روغن مو قهرمانانه وارد می شود.

درمان شوره سر

روغن آرگان مرطوب کننده بسیار خوبی است و به دلیل میزان بالای ویتامین ای و آنتی اکسیدانش با شوره و پوسته های خشک سر مبارزه می کند. زمانی که برای درمان شوره مو از شامپوهای ضدشوره استفاده می کنید، در واقع میزان زیادی از مواد شیمیایی که قوی هم هستند، به پوست سر می رسانید ولی روغن طبیعی آرگان بدون آسیب به سر، با آیرسانی به مو حتی با چند قطره می تواند مشکل را حل کند.

نرم کننده بعد از حمام

از این ماده می توان به عنوان ماده نرم کننده بعد از شامپوی مو هم استفاده کرد. این روغن حالت وزی مو را می گیرد و موخوره را هم درمان می کند. دو سه قطره از آن را کف دست ریخته و آن را روی ساقه تا انتهای مو ماساژ دهید. این نکته را هم باید بگوییم که درخشندگی و نرمی مو با استفاده از این روغن به ظاهر شما باز می گردد.

محافظت از مو در برابر حرارت

مژده بدهید که دیگر سشوار و اتوی موها را آسیب نخواهد زد! قبل از استفاده این وسایل، دو تا سه قطره از روغن آرگان را کف دست ریخته و به موها بمالید. با استفاده از برس یا شانه روغن را به همه تارهای مو برساند و آن را از آسیب درجه حرارت بالا در امان بدارید.

مراقبت مو در زمان شنا

با گرم شدن هوا، شنا کردن در دریا و استخر طرفداران بسیاری پیدا می کنند. ولی متاسفانه یکی از آسیب های جدی مواد شیمیایی استفاده شده برای ضدعفونی کردن آب استخر و حتی نمک های محلول در آب دریا، روی مو نمایان می شود و آنها را خشک و آسیب دیده می کند. برای محافظت مو در برابر کلر و نمک، آنها را کاملا خیس کرده و سپس چند قطره روغن آرگان به موها اضافه کنید. بعد از تمام شدن شنا، سریع موهایتان را بشویید و انتهای مو را با حوله فشار دهید و دوباره به آنها روغن بزنید و با استفاده از برس همه حجم موها را آغشته کنید. از سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید خودش در دمای معمولی خشک شود.

درمان ریزش مو

ریزش مو یکی از معضلاتی است که در خانم ها و هم در آقایان وجود دارد. ولی مثل موارد قبلی روغن آرگان به کمکتان می آید. این روغن نه تنها در جلوگیری از ریزش مو موثر است، بلکه در صورت استفاده منظم رشد موهای جدید را هم افزایش می دهد.

مراقبت از مو در برابر خورشید

تصور نمی کنید که اشعه ماورای بنفش تا چه اندازه موها را آسیب می زند. روغن آرگان از مو در برابر نور خورشید محافظت می کند. حتی اگر ساعات طولانی از روز را در زیر نور آفتاب به سر کنید، دیگر نگران آسیب موهای خود نخواهید بود.

تشخیص روغن آرگان اصل

به غیر از محصولات کارخانه ای پوست و مو که از روغن آرگان ساخته شده اند، می توانید از روغن خام آن هم استفاده کنید. البته قیمت روغن آرگان ۱۰۰% طبیعی چندان ارزان نیست ولی عمر زیادی دارد که می تواند برای مدت طولانی هم بدون از دست دادن خواص خود، مورد مصرف قرار گیرد. زمانی که می خواهید به سراغ خرید روغن آرگان بروید، برای تشخیص روغن آرگان اصل و اینکه مطمئن شوید روغن طبیعی و کاملا خالص است، برخی راهکارها راهنمای شما هستند. این روغن نباید هیچ مواد افزودنی مانند آب، ماده معطر یا حتی مواد نگهدارنده داشته باشد. روغن باید تنها در بطری شیشه ای تیره نگهداری شود چون نور می تواند ویژگی های مثبت آن را تحت تاثیر قرار دهد. این روغن آبکی و شل نیست و بافت نرمی دارد. محل تولید آن هم باید مراکش یا همان Morocco باشد.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی