6 مزایا برای پوست چرب

  دوشنبه، 26 اسفند 1398   زمان مطالعه 4 دقیقه
6 مزایا برای پوست چرب
پوست چرب شاید برای بعضی افراد ناراحتی های زیادی ایجاد کند اما لازم است بدانید جدای از مشکلاتی که این نوع پوست به وجود می آورد، داشتن آن مزایایی هم دارد.

پوست چرب شاید برای بعضی افراد ناراحتی های زیادی ایجاد کند اما لازم است بدانید جدای از مشکلاتی که این نوع پوست به وجود می آورد، داشتن آن فوایدی هم دارد. پوست چرب از چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می کند و پوست را جوان نگه می دارد. اما از مشکلاتی که این پوست ایجاد می کند انواع جوش و آکنه است. صورت همیشه براق از چربی هم برای بعضی بسیار ناراحت کننده است.

6 مزیت پوست چرب

برنزه کردن

یکی از مزایای کم شناخته شده ی پوست چرب این است که راحت تر از انواع دیگر پوست برنزه می شود! می دانم که ما همیشه شما را از برنزه کردن باز می داریم و دلسردتان می کنیم، اما من به این واقعیت فقط برای آن دسته از خانم هایی که کماکان به برنزه کردن پوستشان علاقه نشان می دهند اشاره کردم، بنابراین از این پس وقتی در حال برنزه کردن پوست خودتان هستید بدانید که پوست شما بیشتر از انواع دیگر پوست ها برنزه خواهد شد.

پیری دیر رس

یکی دیگر از مزیت های بزرگ پوست چرب این است که خطوط و چین و چروک ها و علایم پیری پوست را با سرعت کمتری به نسبت انواع دیگر پوست ها نشان خواهد داد.

صورت شاداب

این مورد ممکن است مزیت داشتن پوست چرب به نظر نیاید، اما حقیقتا یک مزیت است! پوست چرب درخششی طبیعی به صورت شما خواهد بخشید، بدون اینکه نیاز باشد از محصولات زیبایی خاصی استفاده نمایید تا جلوه کنید. ممکن است فکر کنید که یک صورت درخشان خوب نیست، اما به من اعتماد کنید، مردم محصولاتی را می خرند تا به چهره ای دست یابند که شما به صورت طبیعی آن را دارید، درخشندگی طبیعی و سالم.

نگهداری کمتر

روند نگهداری و مراقبت از این نوع پوست، کمتر خواهد بود. من هم می دانم که مسدود شدن منافذ پوست و احیا کردن مداوم آرایش در این مورد جای نمی گیرند، اما در مقایسه با مشکلات پوستی بالقوه ای که انواع دیگر پوست با آن دست و پنجه نرم می کنند، متخصصان اذعان می کنند که خانم هایی که پوست چرب دارند خیلی راحت تر هستند.

پوست نرم

یک مزیت فرعی پوست چرب هم این است که با گذشت سال ها در مجموع پوست شما نرم و مرطوب تر از انواع دیگر پوست خواهد بود. شاید پوست چرب برای یک جوان باعث شود که دائم با جوش ها درگیر باشد، اما وقتی که سن بیشتر می شود، پوست نرم خواهد شد و جوش ها به طور قابل توجهی کمتر خواهند شد.

پوست ضخیم تر

این پوست در برابر عناصر زیست محیطی خیلی انعطاف پذیر است. خانم هایی که پوست چرب دارند می توانند از داشتن نوع پوستی که توانایی سازگاری با هر محیطی را داشته و از آن تاثیر نمی پذیرد، لذت ببرند. این پوست به مراتب در مقابل باد و خورشید مقاوم تر است، چرا که ضخیم تر و مرطوب تر است.

صابون برای پوست چرب

محققان و دانشمندان پوست اعلام میکنند کسانی که پوست چرب دارند ، یعنی پوستشان بیش از حد چربی طبیعی تولید کرده است و میکند ، بیشتر در معرض بروز آکنه یا جوش هستند . این دسته از افراد می توانند از صابون های ترکیبی با داروهای ضد آکنه و ضد باکتری و میکروب استفاده کنند .

از جمله مناسب ترین صابون برای پوست چرب:

  • صابون الحجاب
  • صابون تاکتوز
  • صابون حسن ترک
  • صابون فایزه

ماسک پوست چرب

ماسک آلوى قرمز

براى تهیه ماسک آلوى قرمز کافى است هسته آلوى قرمز را درآورید و سپس آلوها را له کنید و چند قطره روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید و سپس به مدت ۲۰ دقیقه آن را بر روى پوست بمالید و آنگاه با پنبه آغشته به گلاب آن را پاک کنید.

ماسک لیمو ترش

براى تهیه ماسک لیمو ترش آب دو عدد لیمو را بگیرید و با یک قاشق عسل گرم، مخلوط کنید و روى پوست بمالید و پس از ۲۰ دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب پاک کنید.

ماسک هویج

ماسک هویج نیز به وسیله آب هویج تهیه مى شود. براى این منظور مقدارى آب هویج را با ماست مخلوط کنید و با انگشت روى پوست بمالید و پس از ۲۰ دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب پاک کنید.

ماسک کدو حلوایى

مقدارى کدو حلوایى رسیده را له کنید و به صورت ماسک براى متعادل ساختن چربى پوست صورت استفاده کنید.

ماسک سفیده تخم مرغ

یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب بزنید؛ پس از کف کردن به آن نصف لیوان لیموترش اضافه کنید وبه هم بزنید و روى تمام پوست بمالید. پس از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (588 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) نگاهی به استایل محرمی متفاوت بازیگران معروف و محبوب ایرانی/ از هادی کاظمی و مهدی پاکدل تا المیرا شریفی مقدم+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان