ساعدنیوز
ساعدنیوز

6 ترفند طلایی آرایش برای عینکی‌ ها

  سه شنبه، 21 فروردین 1403   زمان مطالعه 5 دقیقه
6 ترفند طلایی آرایش برای عینکی‌ ها
آرایش مناسب عینکی ها باید به گونه ای باشد که بتواند زیبایی چشم هایتان را حتی زیر عینک هم نمایان کند. خانم های عینکی باید نکاتی را هنگام آرایش کردن رعایت کنند. این نکات را در در ساعد نیوز بخوانید

بسیاری از افراد، فکر می‌کنند آرایش برای عینکی‌ها، همیشه یک نوع دردسر خواهد بود؛ زیرا مشکلاتی مانند کثیف شدن شیشه‌ی عینک، فرورفتگی و ماسیدگی کرم دور چشم را تجربه کرده‌اند. اما اصلا جای نگرانی نیست؛ با رعایت نکات و ترفندهای موجود در این مطلب دنیای مد، یک ‌بار برای همیشه، این دغدغه‌ها را برطرف کنید. همچنین در انتها، یک نوع آرایش مناسب برای افراد عینکی را مرحله‌به‌مرحله توضیح می‌دهیم تا در زمان کم، یک آرایش چشم عالی داشته باشید.

ترفندهای آرایش برای عینکی ها


در این بخش در چند مرحله می‌آموزید که به عنوان یک عینکی چطور آرایش کنید

1. بیش‌ از اندازه کرم پودر نزنید


فرورفتگی‌ها و لکه‌های قرمز که پدهای بینی عینک و دیگر اجزای آن، روی صورت ایجاد می‌کنند، از رایج‌ترین مشکلاتی هستند که افراد عینکی با آن مواجه می‌شوند. در واقع، هرچقدر بیشتر کرم پودر بزنید، این فرورفتگی‌ها عمیق‌تر خواهند بود و رد عینک روی صورت بیشتر باقی می‌ماند. علاوه‌بر آن، استفاده بیش‌ازحد از کرم پودر، باعث می‌شود حتی بهترین عینک‌ها هم، کمی روی صورت لیز بخورند.

ترفندهای آرایش برای عینکی ها، بهتر است نواحی زیر و اطراف عینک، به‌خصوص روی بینی، تا حد امکان کم آرایش شود. در مناطقی که به پوشش و کاور بیشتری نیاز دارید، از کمی کانسیلر استفاده کنید. همچنین لازم است، از کرم پودرهای مات برای بینی، استفاده کنید و همیشه آن قسمت را خشک نگه دارید تا عینک لیز نخورد و آرایش شما سریع پاک نشود.

عینکی

حالت ابروها را با فریم عینک خود هماهنگ کنید


ابروها، قاب‌های صورت شما هستند، اما مراقب باشید با فرم چهره و محدوده فریم عینک تداخل نداشته باشند. در آرایش برای عینکی‌ها، برای جلوگیری از این موضوعات، ابروهایتان را بیش‌ازحد پررنگ و ضخیم نکنید، فقط کافی است، آن‌ها مرتب و آراسته نگه دارید. استفاده از یک ژل ابرو برای حالت دادن ابروها، باعث جلوگیری از کثیف شدن عینک با مداد ابرو می‌شود. در نظر بگیرید که فریم عینکتان چقدر ابروها را برجسته می‌کند و سپس ابروهای خود را متناسب با آن، حالت دهید.

ترفندهای آرایش برای عینکی ها، اگر فریم‌ها نازک و گرد هستند، ابروها بیشتر دیده می‌شوند، بنابراین باید مرتب‌تر باشند. از یک مداد ابرو یا سایه ابرو استفاده کنید که یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی ابروهایتان باشد. این کار باعث می‌شود که ابروهای شما، بدون اینکه بیش‌ از حد پررنگ شوند، جلوه بیشتری داشته باشند. اگر فریم‌ها ضخیم و مستطیلی هستند، ابروها کمتر دیده می‌شوند، بنابراین نیازی نیست خیلی مرتب و قاب‌دار باشند. می‌توانید از یک برس ابرو برای محو کردن رنگ مداد، استفاده کنید تا طبیعی‌تر به نظر برسد.

خط چشم را هماهنگ با رنگ عینک خود بکشید


خط چشم، راه خوبی برای برجسته کردن چشم‌های شما است، اما در آرایش برای عینکی‌ها، باید نکاتی را در نظر بگیرید تا ظاهری هماهنگ و جذاب ایجاد کنید. اگر عینک شما فریم‌های نازک دارد، خط چشم خود را ظریف و باریک بکشید. در مقابل، اگر عینکتان فریم‌های بزرگ و ضخیم دارد، می‌توانید خط چشم خود را مدل گربه‌ای یا کمی حجیم‌تر بکشید. اگر نگران هستید که خط چشم روی شیشه‌ی عینک لک ایجاد کند، از خط چشم ضد آب یا ضد لک استفاده کنید. بهتر است رنگ خط چشم را با رنگ سایه چشم خود نیز، هماهنگ کنید.

ترفندهای آرایش برای عینکی ها، دقت کنید که با خط چشم تیره، سایه‌ی چشم روشن‌ بزنید تا ظاهری متعادل ایجاد کنید. اگر از خط چشم‌های رنگی و روشن‌ استفاده می‌کنید، می‌توانید سایه‌ی چشم تیره‌ بزنید تا ظاهری جسورانه‌ داشته باشید. سعی کنید از یک خط چشم مایع استفاده کنید. این نوع خط چشم‌ها، ماندگاری بیشتری دارند و احتمال کمی دارد که روی عینکتان لک ایجاد کنند. تلاش کنید خط چشم خود را با سایه چشم محو کنید ؛ این کار، به ایجاد یک ظاهر طبیعی‌تر، کمک زیادی می‌کند.

خط چشم

مژه‌های خود را به‌خوبی حالت داده و فر کنید


کثیف شدن شیشه عینک با ریمل، برای هر فرد عینکی اتفاق می‌افتاد. برای جلوگیری از بروز این مشکل، به‌جای بلند بودن، روی فر بودن مژه‌ها، تمرکز کنید؛ پس اگر مژه‌های بسیار بلندی دارید آن‌ها را بیشتر حالت داده و فر کنید؛ با انجام این تکنیک، مژه‌هایتان را از جلوی شیشه‌ی عینک دور می‌کنید و دیگر به آن‌ها برخورد نمی‌کنند. یک امتیاز مثبت دیگر مژه‌های فر شده، این است که چشم‌های شما را درخشان‌تر و درشت‌تر نشان می‌دهند.

به یاد داشته باشید که قبل از گذاشتن عینک، به ریمل خود زمان دهید تا خشک شود. این کار، به جلوگیری از کثیف شدن شیشه‌ی عینک توسط ریمل، کمک می‌کند. همچنین استفاده از یک برس ریمل کوچک، باعث می‌شود تا ریمل را به‌طور مساوی، روی تمام مژه‌های خود بمالید. به جای اینکه یک لایه‌ی ضخیم از ریمل را به‌ یک‌باره روی مژه بمالید، آن را به‌صورت لایه‌ای استفاده کنید. این کار نیز، به جلوگیری از لک شدن عینک شما کمک زیادی می‌کند.

آرایش چشم روشن با سایه‌های شاین را فراموش نکنید


ترفندهای آرایش برای عینکی ها، گاهی تمایل دارید چشم‌های خود را برجسته نشان دهید، اما نمی‌خواهید که آرایش شما با رنگ فریم‌های عینکتان، تداخل داشته باشد. یک راه‌حل ساده این است که از سایه‌های روشن و درخشان استفاده کنید. به‌خصوص اگر فریم عینک شما رنگ تیره‌ای دارد این نوع سایه‌ها، نور را بیشتر منعکس می‌کنند با این کار باعث می‌شوند که چشمان شما روشن‌تر و بازتر، به نظر برسند.

سایه‌های رنگ خنثی نیز، انتخاب خوبی هستند. این سایه‌ها، با رنگ‌های مختلف عینک هماهنگ می‌شوند و اجازه نمی‌دهند که آرایش شما بیش‌ازحد جلب‌ توجه کند. برای تکمیل آرایش چشم خود، کمی هایلایتر زیر ابروها و گوشه‌ی داخلی چشمان خود بزنید. این کار به شما کمک می‌کند که چشمان خود را درخشان‌تر و درشت‌تر نشان دهید

سایه شاین

استفاده از کانسیلر در آرایش چشم با عینک ضروری است


وقتی عینک می‌زنید، سایه‌های تاریک و اضافی در اطراف ناحیه‌ی چشم شما ایجاد می‌شود. این سایه‌ها می‌توانند باعث شوند که چشم‌های شما خسته و تاریک به نظر برسند. برای مقابله با این مشکل، از کانسیلر استفاده کنید. کانسیلر اطراف هاله چشم را روشن می‌کند و چشم‌های شما را درخشان و بازتر نشان دهد.

از کانسیلری استفاده کنید که ماندگاری بالایی داشته باشد. این نوع کانسیلر در طول روز به‌خوبی دوام می‌آورد و از نشان دادن هاله‌های تیره‌ی اطراف چشم جلوگیری می‌کند. می‌توانید از یک براش یا انگشت برای محو کردن کامل کانسیلر استفاده کنید. فراموش نکنید که حتما آرایش خود را با اسپری تثبیت‌کننده فیکس کنید تا دوام بیشتری داشته باشد.

نکات مهم بهداشتی در آرایش مناسب عینکی ها


نکات زیر را برای بهداشت آرایش برای عینکی ها رعایت کنید:

  • هرگز لوازم آرایش خود را به اشتراک نگذارید همیشه هنگام امتحان محصولات در فروشگاه از یک اسفنج جدید استفاده کنید و اصرار داشته باشید که فروشندگان قبل از استفاده روی پوست، دهانه ظروف را با الکل تمیز کنند.

  • هرگز مایع را به محصول اضافه نکنید مگر اینکه برچسب به شما بگوید که این کار را انجام دهید.

  • اگر رنگ لوازم آرایش تغییر کرد ، آنها را دور بریزید.

  • ظروف آرایش را در هنگامی که استفاده نمی‌کنید محکم بسته نگه دارید.

  • اگر در آرایش برای عینکی ها عفونت چشمی مانند ورم ملتحمه دارید، از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (115 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (93 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (86 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (42 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (34 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (33 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (31 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (29 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (24 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (20 نظر)
دیگران می‌خوانند   
روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم که توجه همه رو به خودش جلب کرد+عکس/ فقط نگاه های فرزاد حسنی (تصاویر) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق ماجرای عاشقانه پسر میوه فروش صداتو و بغض شدید کیایی و امیرمهدی ژوله/ صدای بهشتی پسر حنجره طلای ایرانی با آهنگ تنهاترین عاشق+ویدیو خلاقیت خنده دار اوستای صافکار در تعمیر ماشین مشتری حماسه ساز شد+عکس/ ببخشید دفتر صد برگ برای نوشتن جزوه کافیه😂 رونمایی از 4 قلوهای تو راهی مژده لواسانی و اسم های زیباشون/ خدا از الان حفظشون کنه+ویدئو ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری آرزوی محال پدر غزل بدیعی و رضا داوودنژاد برای بچه دار شدنشان/ 10 تا بچه هم کمه!+فیلم رونمایی از تیپ باکلاس و شیک دامادی فرهاد شهریزی، سنجر سریال گیلدخت / مبارکا باشه+عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از آوازخوانی ترانه سریال پس از باران توسط پسر شمالی/ ماشالا چه صدایی!+فیلم خادمی ثریا قاسمی، خانم گل گیلدخت با چادر نماز سفید در صحن حرم امام رضا(ع)+عکس (ویدئو) دوربین مخفی این پسر خوش ذوق با سرکار گذشتن مردم/فقط واکنش مردم دیدنیه!!😂 آخرین عکس تهیه کننده ایرانی و همسر جوانش سارا صوفیانی قبل از ترک ایران/ زوجی که 28 سال اختلاف سنی دارند!+عکس لهجه اصفهانی بانمک و مسلط احمدرضا عابدزاده که به لطف داشتن همسر اهل اصفهان یاد گرفته +ویدیو/ فقط عرض ارادت آخرش! گریم معرکه آزیتا حاجیان و اکبر عبدی در نقش های ماندگار عجوزه پیر و پسرش/ اصلا قابل شناسایی نیست+عکس خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای حل مشکل درختان شهرداری حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 عرض ارادت منحصربفرد روسای جمهور دوره‌های مختلف از رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ روحانی، احمدی نژاد و... استفتاء از رهبری درباره چند همسری و نظر قابل تامل ایشان/خدا یکی محبت یکی یار یکی +فیلم سالن زیبایی اختصاصی همسر شاهرخ استخری داخل خونه شیک و لوکسشون در بلژیک/ مامان هنرمند داشتن نعمتیه+عکس (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ رونمایی داریوش فرضیایی از روسری منجق دوزی شده و گردنبند زیبای مادرش/ خوشگل موحنایی دوست دارم حسابی+ویدیو داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید...
تیتر امروز   
دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...