9 داروي خانگی برای دندان درد و خونریزی لثه در دوران بارداری

  چهارشنبه، 06 فروردین 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
9 داروي خانگی برای دندان درد و خونریزی لثه در دوران بارداری
دندان درد؛ همان دردی که بعید است بارها و بارها گریبان شما را نگرفته باشد و یک روز آرام را برای تان سیاه نکرده باشد. اگر برای آرام کردن دردهای گاه و بی گاه دندان، همیشه انواع مسکن ها و اسپری های بی حس کننده را در کابینت آشپزخانه نگه می دارید، این مطلب را بخوانید.

هیچ دردی را نمی توانید با آن قیاس کنید؛ وقتی می گیرد، تمرکز، آرامش و حواس تان را فلج می کند و رمق انجام هیچ کاری را برای تان باقی نمی گذارد. دندان درد؛ همان دردی که بعید است بارها و بارها گریبان شما را نگرفته باشد و یک روز آرام را برای تان سیاه نکرده باشد. اگر برای آرام کردن دردهای گاه و بی گاه دندان، همیشه انواع مسکن ها و اسپری های بی حس کننده را در کابینت آشپزخانه نگه می دارید، این مطلب را بخوانید. ما برای آرام کردن درد شما، نسخه های طبیعی، ارزان و بی ضررتری را در اختیار داریم. پس به این نسخه ها اعتماد کنید و همه داروهای پرضرری که به خاطر ترس از دندان درد در خانه نگه داشته اید را دور بریزید.

آنتی اکسیدان چای سبز باعث برطرف کردن دندان درد و خونریزی لثه

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز کمک می کند تا تورم لثه هاي شما در طی دوران بارداری کاهش یافته و تشکیل پلاک بر روی دندان هايتان نیز کنترل شود. همچنین، عناصر فعال موجود در چای سبز ميزان تشکیل پلاک بر روی دندان ها را کاهش داده و سوراخ شدن آن ها بر اثر کرم خوردگی را متوقف می کند.

روغن زیتون مانع دندان درد و خونریزی لثه

بیشتر پزشکان متخصص زنان و زايمان به بيماران تحت درمان خود توصیه می کنند تا از روغن زیتون در سالاد، به منظور تقویت دندان های خود در طي دوران بارداري استفاده کرده و تشکیل پلاک در دهان خود را محدود کنند. علاوه بر اين موارد، از آن جايي كه این روغن دارای خواص ضد باکتریایی است، استخوان هاي زنان باردار را استحکام بخشیده و مشکلات گوارشی را در دوران بارداری زنان متوقف می کند.

عسل درمانگر دندان درد و خونریزی لثه در دوران بارداری :

همانطور که می دانید عسل نیز یکی دیگر از درمان های طبیعی برای بسیاری از بیماری ها است. هر چند این ماده غذایی شیرین است، اما دارای خواص ضد باکتریایی بوده و با ارائه مواد مغذی ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی به حفظ سلامت لثه هاي زنان حامله کمک خواهد کرد.

روغن میخک برطرف کننده دندان درد و خونریزی لثه در دوران بارداری:

روغن ميخك نيز یکی دیگر از درمان های طبیعی موثر است، که به عنوان یک ضدعفونی کننده قوی برای مبارزه با مشکلات لثه در دوران بارداری استفاده می شود. شما هم به عنوان زن حامله اي که از دندان درد رنج می برید، می توانید با جویدن یک تکه از گیاه میخک و یا مالش دادن مقدار کمی روغن میخک بر روي لثه هاي خود روند تسکین یافتن دندان درد را در بدنتان كاهش دهيد. به عنوان يك مادر جوان و بي تجربه به خاطر داشته باشيد كه این گیاه یک جایگزین مناسب براي داروهای شیمیایی دندان درد تلقي شده و به راحتی با دندان درد ها و لثه در دوران بارداري زنان مبارزه خواهد کرد. همچنین، پزشكان متخصص زنان و زايمان ادعا مي كنند كه استفاده از روغن ميخك مي تواند در از بین بردن عفونت های باکتریایی دهان و دندان زنان باردار بسیار مفید باشد.

استفاده از آلوئه ورا به منظور برطرف کردن دندان درد و خونریزی لثه در دوران بارداری زنان:

گیاه آلوئه ورا بهترین درمان طبیعی براي درد دندان و خونريزي لثه در دوران بارداري زنان تلقي مي شود، چون دارای خواص ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد باکتریایی بوده و برای تمیز کردن دهان و دندان بسیار مناسب است. همچنین، استفاده از این گیاه کمک می کند تا التهابات لثه در زنان باردار کاهش یافته و خونریزی و تورم آن هم متوقف گردد. در نتیجه، مي توان ادعا كرد كه استفاده ار گياه آلوئه ورا مي تواند تسکین درد دندان را در دوران بارداري زنان به دنبال داشته باشد. جالب است بدانيد كه شما می توانید گیاه آلوئه ورا را در شکل-های مختلف و به صورت مانند مایع زرد رنگ، مکمل غذایی، خمیر دندان، دهان شویه و ژل استفاده كنيد.

استفاده از صمغ مربرای دندان درد و خونریزی لثه در دوران بارداری

شیره درخت مرمکی یا همان صمغ مر می تواند دندان درد شما را آرام کند، پس اگر تا امروز نامش را نشنیده بودید، همین حالا برای تهیه کردنش به عطاری محله تان بروید. این صمغ التهاب دهان تان را کم کرده و به از بین رفتن باکتری ها کمک می کند. اگر یک عطاری کاردرست می شناسید که این صمغ در آن پیدا می شود، پس از تهیه کردن، آن را به این شیوه مصرف کنید: یک قاشق چای خوری از پودر مر را در دو فنجان آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید و اجازه دهید محلول تان خنک شود. بعد هم برای هر بار استفاده، یک قاشق چای خوری از این دارو را در یک فنجان آب بریزید و 5 تا 6 بار در روز غرغره این محلول را ادامه دهید تا به نتیجه مورد نظرتان برسید.

استفاده از سودا و یا جوش شیرین برای برطرف کردن دندان درد و خونریزی لثه

استفاده از این ماده کمک می کند تا حالت اسیدی دهان در دوران بارداری خنثی شده و از بروز بیماری لثه در مادران جلوگیری شود. زنان حامله می توانند مسواک خیس خود را به پودر جوش شیرین آغشته کرده و دندان ها و لثه خود را به طور کامل، با آن شستشو دهند. جوش شیرین را با خمیر دندان طبیعی مخلوط کرده و استفاده نماييد. اما بهتر است دهان و دندان خود را با محلول آب و جوش شیرین بشویید و یا با پودر آن، دندان های خود را مسواک بزنید.

استفاده از سیج چای به منظور برطرف کردن دندان درد و خونریزی لثه

این ماده كه با نام علمی tea'sleaves شناخته شده است، دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی بوده و استفاده از آن کمک می کند تا دندان درد زنان باردار از بین برود. شما بايد برای استفاده از این نوع چای برگ های آن را در آب داغ و به مدت 2-3 دقیقه بجوشانید. بعد اجازه دهید تا جوشانده شما سرد شود. سپس محلول را در داخل دهان خود ریخته و با فشار، دهان خود را شستشو دهید.

استفاده از روغن درخت چای به منظور برطرف کردن دندان درد و خونریزی لثه

روغن درخت چای دارای خاصیت ضد باکتریایی، ضد میکروبی و خواص ضد التهابی بوده و به عنوان یکی از بهترین راه ها برای درمان درد دندان و مشکلات لثه در دوران باردار زنان در نظر گرفته می شود. شستشو دادن دهان با روغن درخت چای که ترکیبی از آب و برگ گیاه است، میکرو ارگانیسم بوده و کمک زیادی به از بین رفتن تورم لثه ها در دوران باردار زنان خواهد کرد. به عنوان يك مادر جوان و بي تجربه به خاطر داشته باشيد كه به منظور استفاده از روغن درخت چای، شما بايد 4 قطره از روغن اين درخت را در 3 اونس آب ريخته و به صورت روزانه، دهان خود را شستشو دهید. البته، بهتر است این گیاه دارویي را تنها با مارک های معتبر خریداری کنید، تا از کیفیت خوب آن مطمئن شوید.

امیدواریم با ذکر روش های درمان طبیعی و آموزش اقدامات پیشگیرانه به شما مادران جوان و بي تجربه کمک کرده باشیم تا در دوران بارداری خود، مراقب دهان و دندان خود بوده و از خونریزی لثه جلوگیری کنید. فراموش نکنید كه در طی نه ماه دوران بارداری یک برنامه ریزی دقیق برای ملاقات با دندانپزشک برای خود داشته باشید، تا بتوانید در صورت نیاز از تجارب او استفاده کنید. همچنين، بهتر است برای به دست آوردن اطلاعات مهم و ضروری در مورد مسائل خاص دوران بارداری خود با افراد باتجربه و کاردان مشورت نمایید. در نهايت، یادتان باشد كه تمیز نگه داشتن دندان ها در طی نه ماه دوران بارداری بسیار ضروری است و اگر اقدامات پزشکی هم لازم باشد باید بر طبق نظر دکتر متخصص زنان و زايمان انجام شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (544 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (534 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (450 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (216 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (125 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (20 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (10 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (11 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...